143 ülkeden 26.000+ alıcı mücevher için İstanbul’da buluştu
11 Ekim 2022, İstanbul - Global takvimdeki en önemli mücevher sektörü etkinliklerinden biri olan ve Elmas Kule sponsorluğunda gerçekleşen Istanbul Jewelry Show, sektörün önemli firma ve markalarını, mücevher sektörü profesyonelleriyle bir araya getirerek, yeni iş birliği fırsatları ve benzersiz bir bilgi paylaşımı sağladı. Bilgi sponsorluğunu JTR-Jewellery Technology Research, kasa sponsorluğunu ise Loomis’in üstlendiği fuarda, katılımcı firmalar 2023’ün ilk çeyreğine kadar ki tüm siparişlerini aldı.
Ekim fuarı, şu ana kadarki en yüksek sayıda ziyaretçisini ağırlarken, ziyaretçi ülke sayısında ise büyük artış sağlandı.
Ekim 2021’de düzenlenen fuara göre Istanbul Jewelry Show-Ekim 2022 fuarı, ziyaretçi sayısında %13’lük artış yakaladı. Yine Ekim 2021 fuarına göre Ekim 2022 fuarı; Güney Amerika ülkelerinden gelen ziyaretçi sayısında %167, Asya ülkelerinden gelen ziyaretçi sayısında %122, Kuzey Afrika ülkelerinden gelen ziyaretçi sayısında %107, Ortadoğu ülkelerinden gelen ziyaretçi sayısında %90, Rusya ve BDT ülkelerinden gelen ziyaretçi sayısında %84, Avrupa ülkelerinden gelen ziyaretçi sayısında %64, Amerika Birleşik Devletleri’nin dahil olduğu Kuzey Amerika ülkelerinden %64, Afrika ülkelerinden %45 ve Balkan ülkelerinden gelen ziyaretçilerden ise %41 artış yakaladı.
İhracatı artırmak, ihraç ürünleri için yeni pazarlar keşfetmek ve satıcıların mevcut pazar payını korumasını sağlamak amacıyla Mücevher İhracatçıları Birliği ve Informa Markets tarafından “Uluslararası Alım Heyeti Programı” gerçekleştirildi. Program kapsamında sektörün önemli firma ve markalarının 1000’den fazla temsilcisi fuarda alıcı olarak ağırlandı.
Mücevher Sektörünün gelecek yıl trendleri görücüye çıktı
Türkiye Mücevher İhracatçıları Birliği ve Istanbul Jewelry Show'un ortak projesi olan Designer Club, usta ve genç mücevher tasarımcılarını aynı çatı altında buluşturdu. Fuar alanında özel olarak oluşturulan alanda tasarımcılar, tasarımlarını ve ürettikleri mücevherleri sergileyerek büyük ilgi çekti. Mücevher İhracatçıları Birliği, İstanbul Kuyumcular Odası ve Informa Markets iş birliğinde “Art for Jewellery – Inspiration Hub” etkinlikleri düzenlendi. “Kültür Sanat ve Takı”, “Moda, Kültür ve Sanatın Mücevher Sektörünün Markalaşmasına Etkisi”, “Yeni Bir Dünyayı Algılama Felsefesi Olarak Sanat ve Mücevherat” konularındaki paneller birçok ünlü ismin katılımıyla gerçekleşti.
Fuar, sürdürülebilirlik odağında düzenlendi
Sürdürülebilirlik vizyonu ile fuarda çevreye duyarlı birçok çalışma gerçekleşti. Fuar kapsamında karbon emisyonlarını azaltmak amacıyla; basılı materyallerin azaltılması, yaka kartlarını ve fuar halılarını geri dönüştürülmesi, LED teknolojisi kullanarak elektrik tasarrufu sağlanması, kâğıt kullanımını azaltmak için ziyaretçi anketlerini tablet aracılığıyla online yapılması, CO2 emisyonunu en aza indirmek adına katılımcı ve ziyaretçileri, fuar alanına toplu taşıma ile ulaştırılması gibi birçok yeşil işlem gerçekleştirildi.
Istanbul Jewelry Show Kurucu Ortağı Şermin Cengiz: “52. fuarımızın rekor ziyaretçiye ulaşması hepimiz için büyük bir gurur kaynağı”
Cengiz: “1986’dan beri düzenlendiğimiz Istanbul Jewelry Show’un bugüne kadar Ekim fuarlarımızdaki en yüksek ziyaretçi sayısına ulaşmamız bir gurur kaynağı. Mart 2022 fuarımızda 36.500 alıcıyı ağırlamıştık, Ekim 2022 fuarımızda da 26.504 alıcıyı ağırladık ve yılda 63.000’den fazla mücevher sektörü profesyonelini ağırlamaya başladık. Mart 2022’deki fuarımızı 5 yerine 6 hallde büyüyerek tamamlamıştık. Ekim 2022 fuarımızda bu büyümeye paralel olarak 3 yerine 4 hallde düzenledik. Hem katılımcı hem de ziyaretçi sayısında 2022 yılında çok güzel bir büyüme trendi yakaladık. Istanbul Jewelry Show’un başta Türkiye olmak üzere dünya mücevher sektörü için tercih edilen bir organizasyon olmaya devam etmesini ve gelecek yıllarda da hem katılımcı hem de ziyaretçi sayılarımızda artışın devam edeceğini öngörüyoruz.
Bunlar da ilginizi çekebilir