Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı – WorldFood İstanbul, Food Arena Etkinlik Programı kapsamında gıda sektörünün geleceğine yön veren konuları 50’yi aşkın uzman isim ve 20 farklı önder kurum ile mercek altına alacak. Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı – WorldFood İstanbul, 31.yılında rekora imza atarak, katılımcı firma, ziyaretçi sayısı ve etkinlikleri ile adından söz ettirmeye hazırlanıyor. 30’u aşkın ülkeden 1500’e yakın yerli ve yabancı katılımcının olacağı fuarda aynı zamanda 60 bine yakın ziyaretçinin ağırlanması hedefleniyor. Influencerlar ve şefler ile gerçekleştirilecek tematik fuar turları, ulusal ve uluslararası fuar katılımcı firmaların mutfak atölyeleri, ünlü şefler ile gerçekleştirilecek reçete sunumları, tarif sohbetleri ve lezzet şovları düzenlenerek ziyaretçilere etkileşimli bir fuar deneyimi yaşatılacak. Katılımcı ve ziyaretçiler; piyasadaki yenilikleri ve ürünleri görme, uluslararası ve yerli firmalara erişim, tedarikçilerle ve üreticilerle ilişkileri geliştirme fırsatlarını yakalarken aynı zamanda uzman isimler ve önder kurumlar ile 2024 gıda sektörünün gelişim seyrine tanık olma fırsatı bulacaklar. Bu sene Azerbaycan, Brezilya, Fransa, Yunanistan, İsrail, Ürdün, Amerika, Katar, İngiltere, Güney Afrika, Sırbistan, Bulgaristan, Almanya, Kuveyt başta olmak üzere 80 ülkeden 800’e yakın yabancı satın almacıyı ağırlayacak ve tarihi iş birliğine giderek Türkiye gıda sektörünün çatı kuruluşlarını bir araya getirecek WorldFood İstanbul Fuarı’nda, Türkiye fuarcılık sektörünün öncü kuruluşlarından ALZ Fuar da “İş Birliği Kuruluşu” olarak yer alacak. Gıda Sektörünün Geleceği WorldFoodIstanbul’da Tartışılacak Gıda sektörü çatı kuruluşlarının bir araya gelip tarihi bir iş birliği ile hayata geçirdiği Türkiye Gıda Platformu'nun da desteğiyle “bölgesel ve uluslararası bir vizyon platformu” olan WorldFood İstanbul 6-9 Eylül 2023 tarihlerinde 31. Kez kapılarını ziyaretçilerine açarak sadece yeni iş ve ortaklık fırsatları yaratmakla kalmayacak, aynı zamanda bilgi ve ilham dolu etkinlikleriyle verimli bir fuar deneyimi sunacak. Bu yıl Food Arena etkinlik alanında 4 gün boyunca gerçekleştirilecek panellerde; ihracatta yeni pazarlar ve büyüme stratejileri, sürdürülebilir gıda, afetler sonrası kriz yönetimi, tedarik zincirinde yeni dönem uygulamaları, iyileştirici tarım uygulamaları, pazaryerleri ihracatı, yenilenebilir enerji ile gıdanın dönüşümü gibi sektörün yol haritasını belirleyen birçok farklı konu tartışılacak. 50’yi aşkın uzman ve şef Food Arena'da! Açılış gününün ilk oturumunda Türkiye Gıda Platformu’nun kurucu yöneticileri ile Başkanlar Oturumu gerçekleştirilecek. Bloomberg HT Tarım Editörü ve Gazete Oksijen Yazarı İrfan Donat moderatörlüğündeki “İhracatın Kalbindeki Sektör Gıda ve 2024 Yol Haritası” başlıklı panelde Türkiye İhracatçılar Meclisi Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, Güneydoğu Anadolu Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu, TOBB Türkiye Fuarcılık Sektör Meclisi Başkanı ve ALZ Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cihat Alagöz, Türkiye Gıda Ve İçecek Sanayii Dernekleri Fedarasyonu (TGDF) Yönetim Kurulu Başkanı Demir Şarman, Karadeniz Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Eren Günhan Ulusoy, İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar Ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Kazım Taycı, Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Melih Şahinöz, Ege Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, Orta Anadolu Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Nihat Uysallı, WorldFood İstanbul Fuar Direktörü Semi Benbanaste, Akdeniz Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Veysel Memiş konuşmacı olarak yer alacak. Fuarın 2. gününde ise Üretici ile Köprülerin Güçlendirilmesi konferansına Ekotürk haber programı sunucusu Ahu Orakçıoğlu moderatörlüğünde ev sahipliği yapılacak. Afet dönemlerinde gıda arz güvenliği, sürdürülebilir tedarik zinciri, iyileştirici tarım uygulamaları, yeni iş ve pazarlama modelleri ile üreticileri güçlendirme ve pazar yerleri ihracatı konularının ele alınacağı oturumun konuşmacıları ise Yeni Çiftçi Platformu Kurucu Başkanı Emrah İnce, Migros Ticaret A.Ş. Pazarlama İş Geliştirme Direktörü Sena Erol Özdemir ile CarrefourSA ve Metro Grup yetkilileri olacak. Plumemag iş birliğinde gerçekleştirilecek günün ikinci panelinde, Sofranda Ne Kadar Karbon Ayak İzi Var? sorusu Plumemag Kurucusu Bihter Ayyıldız moderatörlüğünde ele alınırken, dünyamızı korumak için zehirsiz sofralar, zehirsiz üretim ve tüketim farkındalığı, gıda israfını önleyen sürdürülebilir çözümler, atıksız sofralar ve güvenilir ürünler, sürdürülebilir yaşam trendleri, iklim değişikliğinden etkilenen gıda endüstrisi ve çözüm önerileri tartışılacak. Oturumun konuşmacıları: Antropolog,, Toprağın Melekleri Dryland Farm Kurucusu & CEO’su Dr. Ece Aynur Onur, Koçulu Peynircilik Kurucusu İlhan Koçulu ve Unilever Solutions Türkiye ve Orta Asya Genel Müdürü Yılmaz Tokgöz olacak. Local Makers iş birliğiyle gerçekleştirilecek ikinci günün son oturumunun gündeminde, sosyal fayda ve dayanışma, Afet bölgelerinin küçük girişimcilerle tekrar ayağa kalkabilmesi için neler mümkün? üzerine fikirler paylaşılırken, UMUDU YEŞERTELİM! paneli ile sektörel dayanışma ve bölgesel kalkınma önerileri paylaşılacak. Oturumun moderatörlüğünü web tasarımcısı, Local Makers Dayanışma Ağı Gönüllüsü Eylül Görmüş üstlenirken, konuşmacılar arasında Neolokal Şef Maksut Aşkar, IDEA Universal Kurucusu Hayri Dağlı ve Hatay Meriç Çiftliği yer alacak. Fuarın 3. Gününde gündemin ilk başlığında, “Sürdürülebilir Kaynak Kullanımı ile Rekabet Avantajları” yer alaak. Avrupa Yeşil Mutabakatının ihracat hedeflerine etkisi ile yenilenebilir enerji ve gıdanın dönüşümü konularının konuşmacıları ise, MEYED Genel Sekreteri İpek İşbitiren, İstanbul Yaş Sebze Meyve İhracatçılar Birliği Başkanı Melisa Tokgöz Mutlu ve Doktar Pazarlama Direktörü Selin Erkök olacak. 3. gün sektörel oturumlarının devamında, Gıda İhracatında Yeni Pazarlar & Büyüme Stratejileri panelinde uluslararası operasyonlarda tedarik zinciri, satın alma kriterleri, gıda yeniliği, güvenliği ve kalitesinin iş birliklerindeki konumu, gibi konular Xsights Araştırma ve Danışmanlık Kurucusu Çiğdem Penn moderatörlüğünde işlenecek. Rusya İhracat Merkezi Uluslararası Projeler Müdürü Najib Jabbori, Tiryaki Agro Group Operasyonlardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Fatih Tiryakioğlu ve VIP Alım Heyeti Programı’nın davetli satınalma yöneticileri ışık tutacak. Sektörel oturumlarda Foodback.co iş birliğiyle start-uplara da yer verilerek, Start-uplar için Dünya Kapıları Ardına Kadar Açık! panelinde Impact Hub İstanbul & Foodback.co Kurucu Ortağı Ayşe Sabuncu moderatörlüğü üstlenirken, Food Tech Garage alanına davet edilecek girişimciler, deneyimlerini paylaşacak. Geçtiğimiz yıl sürdürülebilirlik konusunda farkındalığı artırmak ve sektöre ilham vermek için yıldız şefler eşliğinde sağlıklı ve güvenilir ürünlere yönelik bilgi ve sıfır atık mutfak tüyolarının paylaşıldığı, gezegen dostu lezzetlerle tariflerin hazırlandığı, gıda ve gıda teknolojileri eğilimlerini etkileyen en büyük buluşma noktalarından WorldFood İstanbul, sektör gündeminin uzman isimlerle mercek altına alınacağı Food Arena etkinlik programı ile bu yıl da ziyaretçi ve katılımcılarıyla buluşarak 31. kez sektör profesyonellerini bir araya getirecek. Şeflerle Özel Fuar Turu “Atıksız Menüleri için Şefler Ürün Keşfinde!” diyen şefler, katılımcı firmaların ürünlerini yerinde göüp deneyimleyecek ve şov mutfakları için hazırladıkları menülerde kullanacakları malzemeleri fuar katılımcı firmalarından temin edecek. “Sürdürülebilir Mutfak Yolculuğu: Tarladan Sofraya ve Sıfır Atıkla Pişirmeyi Keşfetmek” atölyesinde, Özlem Mekik’ in sunuşu ve Aşçılar Derneği Yönetici Şefleri, farkındalığı artırmak ve sektöre ilham vermek için sağlıklı ve güvenilir ürünlerle gezegen dostu tarifler hazırlayacaklar. Dünya Mutfağı Yenilikçi Tariflerle WorldFood İstanbul Show Sahnesi’nde WorldFood İstanbul ülke pavilyonu katılımcıları Brezilya “kahvesi” ile Japonya “wasabi ve yuzu” ile, Türkiye de zeytinyağı ile renkli atölyelere ev sahipliği yapacak. “WorldFood Istanbul, ilk organizasyonumuzdan bu yana sektörün gelişimine öncülük etmeyi amaçlıyor ve bu hedefle her yıl sektörün önde gelen paydaşlarını bir araya getiriyoruz. Geçtiğimiz yıl 25 farklı ülkeden 835 katılımcı, 2000’in üzerinde markasını hem profesyonel ziyaretçilerin hem de 77 ülkeden 600’ün üzerinde yabancı satın alma profesyonelinin beğenisine sunarken, 4 gün boyunca WorldFood Istanbul VIP Alım Heyeti programı kapsamında gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda, fuar öncesi hedeflenen -en az 1 milyar Euro’luk iş hacmi- hedefimizi yakaladık ve 1.2 Milyar Euro değerinde satış yapılmasına vesile olduk. Bu yıl da sektöre kazandırdığımız bu katma değeri katlayarak artırmayı hedefliyoruz. ICA Events olarak yeni iş ve ortaklık fırsatları yaratmanın yanı sıra, aynı zamanda bilgi ve ilham dolu etkinlikleriyle verimli bir fuar deneyimi sunmaya hazırlandığımız 31. WorldFood İstanbul fuarında, dopdolu etkinlik programımız ve sektörden uzman isimler ile gerçekçi bir gelecek vizyonu sunarak, sektöre dair hedefler, sürdürülebilir yatırımlar, teknolojik gelişmeler ve ihracat odaklı projeler için yol gösterici pek çok konuyu sahnemize taşıyacak olmanın gururunu yaşıyoruz.” Dedi. |
31.WorldFood İstanbul, Gıda sektörünün geleceğine yön verecek
Bunlar da ilginizi çekebilir