55. IJS Istanbul Jewelry Show dünyanın dört bir yanından mücevher profesyonellerini ağırladı.
55. IJS Istanbul Jewelry Show,İstanbul Fuar Merkezi'nde gerçekleştirdi. Türkiye ile birlikte 16 ülkeden 1.500'ün üzerinde firma ve markanın katıldığı IJS, 70 bin metrekare alanda 139 ülkeden 30 bini aşkın ziyaretçi ağırladı.
Mart 2023'de düzenlenen fuara göre IJS Nisan 2024, yabancı ziyaretçi sayısında %8'lik artış yakaladı!
Yine Mart 2023 fuarına göre Nisan 2024 fuarı; Uzak Asya ülkelerinden gelen ziyaretçi sayısında %180, Kuzey Avrupa ülkelerinden %68, Orta Asya ülkelerinden %64, Güneydoğu Asya ülkelerinden %63, Pasifik ülkelerinden %47, Kuzey Asya ülkelerinden %32 ve Güney Avrupa ülkelerinden %30 artış yakaladı.
Fuarın ilk günü tarihçi Pelin Batu'nun moderasyonu ile gerçekleşen lansmanda, fuarın yeni marka kimliği ve logosu tanıtıldı.
Mücevher sektöründe kültür ve sanat hareketinin önemli bir adımı olan Art For Jewellery-Inpsiration Hub etkinliği, sektördeki sanata ve sanatçılara değerli katkılar sağladı. Dördüncü ediyonunda da paneller ve başyapıtlarla tasarımdan pazarlamaya çok farklı ve iddialı bir şekilde sektör için ilham merkezi olmaya devam etti.
Dünyanın bir numaralı trend öngörü firması WGSN'in trend semineri IJS ev sahipliğinde gerçekleştirildi. "Sürdürülebilirlik" ve
"Yapay Zeka" unsurlarının, mücevherin yarınını şekillendireceği öngörüsünde bulunan WGSN'in, fuara özel hazırladığı
"Mücevherde Sonbahar & Kış 24/25 Trendleri" sunumunu takip eden sektör profesyonelleri, kendilerine ilham olacak tasarım
detaylarını, büyüleyici malzemeleri ve renkleri keşfetti.
Mücevher İhracatçıları Birliği ve IJS ortak projesi olan Designer Club etkinliğinde, yurt içi ve yurt dışından mücevher
tasarımcıları ile mücevher ustaları, ürettikleri koleksiyonları fuarda kendilerine ayrılan alandaki özel bir stantta sergileyerek,
ürünlerini dünyaya tanıtma fırsatı buldu.