Tarımsal üretimde Türkiye’nin önde gelen şirketi Agrotech, portföyünün tamamı doğal gıda ürünlerinden oluşan Hünnap markasıyla, 1 milyar TL’lik ürün alım sözleşmesi imzaladı. Anlaşma kapsamında Agrotech, gerekli hammadde tedarikini sağlarken; üretilecek ürünlerin yurt içinde satışa sunulmasının yanı sıra Avrupa, Amerika, Ortadoğu ve Afrika’da 169 ülkeye ihraç edileceği kaydedildi. Hünnap markası tarafından üretilen Türkiye’nin ilk ve tek keçi sütlü bebek bisküvisi ve maması başta olmak üzere, 300’ü aşkın doğal atıştırmalık ve supplement ürünler de dahil olmak üzere yüzde 100 yerli sermayeyle üretim gerçekleştirileceğini belirten Agrotech Genel Müdürü Hasan Hüseyin Demiröz, “Topraktan sofraya stratejimiz hız kesmeden devam ediyor. Salça, ketçap, mayonez ve sos çeşitlerine ilaveten 300’ü aşkın doğal atıştırmalık ve supplementleri kapsayan, Hünnap markasıyla yaptığımız bu anlaşma, ülkemizde büyük bir gururla gerçekleştirdiğimiz yerli ve milli üretimde yeni bir kapı açacak ve 169 ülkeye yapacağımız ihracatla ülkemize önemli bir döviz girdisi sağlayacak'' dedi.
Geçtiğimiz yıl tamamladığı halka arz sürecinin ardından 2024 yılının ilk ayını sözleşmeli tarım anlaşmaları ve yeni iş birlikleriyle tamamlayan Agrotech, portföyünün tamamı doğal gıda ürünlerinden oluşan Hünnap markasıyla, 1 milyar TL’lik ürün alım sözleşmesi imzaladı. Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan açıklamada, anlaşma kapsamında yapılacak üretimde Agrotech’in gerekli hammadde tedarikini sağlarken; üretilecek ürünlerin sadece yurt içinde değil aynı zamanda 169 ülkede satışa sunulacağı kaydedildi. Hünnap markası tarafından üretilen Türkiye’nin ilk ve tek keçi sütlü bebek bisküvisi ve maması başta olmak üzere, 300’ü aşkın doğal atıştırmalık ve supplement ürünler de dahil olmak üzere yüzde 100 yerli sermayeyle üretim gerçekleştirileceğini belirten Agrotech Genel Müdürü Hasan Hüseyin Demiröz, “Topraktan sofraya stratejimiz hız kesmeden devam ediyor. Salça, ketçap, mayonez ve sos çeşitlerine ilaveten 300’ü aşkın doğal atıştırmalık ve supplementleri kapsayan, Hünnap markasıyla yaptığımız bu anlaşma, ülkemizde büyük bir gururla gerçekleştirdiğimiz yerli ve milli üretimde yeni bir kapı açacak ve 169 ülkeye yapacağımız ihracatla ülkemize önemli bir döviz girdisi sağlayacak. Markanın gelişmiş pazarlama ağı, Agrotech’in üretim gücüyle birleştiğinde güvenilir gıda ürünleri dünyanın farklı bölgelerinde çok daha fazla kişiye ulaşmış olacak. Agrotech, Türk halkına katkısız gıda sunarak sağlıklı gelecek nesillerin de teminatı olmayı sürdürecek.” diye konuştu.
‘MADE IN TÜRKİYE’ ALGISINI GÜÇLENDİRECEĞİMİZE İNANIYORUZ
Güçlü dağıtım kanallarının da etkisiyle söz konusu anlaşmadan 15 milyar TL değerinde gelir beklediklerini de ifade eden Demiröz, “Son dönemde yapmış olduğumuz sözleşmeli tarım anlaşmaları, yurt dışında hayata geçirdiğimiz iş birlikleri ve 11 bin metrekarelik antrepo yatırımımız Agrotech markasını güçlendirmeye devam ediyor. Belirlediğimiz stratejiler kapsamının bir sonucu olarak MSCI Global Small Cap Türkiye Endeksi'ne giren şirketlerden biri olduk. Yola çıktığımız günden bu yana var gücüyle çalışan çiftçimize ve Borsa İstanbul’daki yatırımcılarımıza verdiğimiz sözü tutmak için çok çalışıyoruz. Bir tarım ve teknoloji şirketi olarak, Hünnap markasıyla hayata geçirdiğimiz ve tarladan sofraya kadar uzanan stratejimizin bir parçası olan bu anlaşmanın, yerli ve milli üretim konusunda kararlılığımızı ortaya koyarken; 169 ülkede ‘made in Türkiye’ algısını da güçlendireceğine inanıyoruz.” dedi.
TÜRKİYE’DE KEÇİ SÜTÜNDEN ÜRETİLEN İLK BEBEK BİSKÜVİSİ
6 farklı kategoride üretim yapan Hünnap, Türkiye’de ilk kez keçi sütünden bebek bisküvisi üretimini gerçekleştirdi. Katkı maddesi içermeyen ve yüksek miktarda meyve özü ile üretilen keçiboynuzu özünün yanı sıra, keçiboynuzu unu, karadut şurubu, propolis, doğal yağlar, karışık bitki çayları ve takviye edici gıdalar da üreten Hünnap, geleneksel tatları en doğal üretim şekliyle üreterek, geleneksel lezzetleri yaşatmayı hedefliyor.