ATP markaları ATP Zenia, ATP Tradesoft, ATP Digital ve ATP Çin sürdürülebilir büyümeleriyle sonuçlara katkıda bulunurken, ATP GreenX markası şirket bünyesinde oluşturuldu
ATP Yazılım ve Teknoloji A.Ş. (ATP), 2023 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, 2023 yılında yıllık bazda %39'luk artışla 1.251 Milyon TL ciro elde etti. FAVÖK %37 artarak 296,4 Milyon TL'ye ulaştı. Şirketin net kârı, %802'lik artışla 123,2 Milyon TL olarak gerçekleşti.
2023 yılı sonuçlarını değerlendiren ATP Genel Müdürü Ümit Cinali, “Çeşitlendirilmiş ve dengeli iş modelimiz sayesinde bir önceki yıla kıyasla enflasyondan arındırılmış gelirimiz %39 reel artış kaydetti. Gelirimizin %33,6'sı uluslararası pazarlardan sağlanırken, toplamda %64,7'si döviz cinsinden gerçekleşti. Makroekonomik belirsizlikleri etkin bir şekilde yönetme başarısını göstererek, büyüme yolculuğumuzu sürdürdük” dedi.
Tüm faaliyet alanlarında ATP’nin reel büyüme kaydettiğini de vurgulayan Cinali, “2023 yılında ciro, FAVÖK ve net kârlılık hedeflerimize ulaşırken, Ar-Ge yatırımlarımızla yüksek getiri potansiyeline sahip projelerimizi hayata geçirdik. Yeşil enerji sertifika pazaryeri ATP GreenX platformunun lansmanını gerçekleştirerek, ATP çözüm portföyüne global pazarlara açılacak yeni bir marka ekledik. Hızlı büyümesini sürdürerek 8 milyon yatırımcıya erişen sermaye piyasalarında ATP Tradesoft markamız, yeni müşteri kazanımları gerçekleştirdi ve yeni jenerasyon mobil platformumuzun satışlarını ve müşterilerimizde uygulamalarını başlattık. Konuk ağırlama sektörü markamız ATP Zenia, Türkiye ve Çin’de inovasyonları ile yeni gelir kanallarının temellerini attı. ATP Çin, iş zekâsı ve mobil çözümleri portföyümüze kattı. ATP Zenia, hızlı servis sektörünün yeni trendlerinden masaya servis için geliştirdiği ‘Zenia sipariş kioskları’nı da etkili bir şekilde kullanan, ciroyu ve operasyonel verimliliği önemli ölçüde artıran sistemi global ölçekte pazarlamakta” diye ekledi.