FUAR HABERLERİ

BeautyEurasia Fuarı, güzellik sektörünü İstanbul'da bir araya getirdi

Abone Ol

Türkiye ve Avrasya'nın lider sektör ve iş birliği platformu olan 19. Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaför Fuarı – BeautyEurasia, 12-14 Haziran 2024 tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi'nde katılımcılarını ve ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. BeautyEurasia, kozmetik, güzellik ve kişisel bakım sektörlerine üç gün boyunca kaliteli ve etkili bir fuar deneyimi sunuyor. 19. yılında, katılımcı firmaları, ziyaretçi sayısı ve ödül töreni ile adından söz ettiriyor.

Dünyanın dört bir yanındaki üretici ve tedarikçilerin ürün, hizmet ve teknolojilerini bir araya getiren BeautyEurasia, bu yıl VIP davetli alım heyeti programı kapsamında, Avrupa ve Orta Doğu başta olmak üzere 60 ülkeden 600'den fazla profesyonel satın almacıyı katılımcılarla buluşturdu. Bu program, katılımcıların uluslararası üst düzey alıcılarla buluşarak yeni tedarik sağlama, iş geliştirme ve ortaklık kurma imkanına sahip olacakları bir platform sunuyor. BeautyEurasia'ya Rusya, Fransa, Bulgaristan, Yunanistan, Hindistan, İtalya, İsviçre, Ukrayna, Japonya ve Çin gibi ülkelerden yüzlerce yerli ve yabancı firma katıldı.

Türk ekonomisinin öncü sektörleri için fuarlar düzenleyen ICA Events tarafından organize edilen BeautyEurasia, sektörün gelişimine katkıda bulunarak Türkiye'nin uluslararası alandaki konumunu güçlendirmeyi hedefliyor. Fuar, Türkiye ve Avrasya bölgesindeki sektörün global ve bölgesel gelişim alanlarını tartışmak ve bilgi alışverişi yapmak için etkin bir platform sunuyor.

BeautyEurasia, Türkiye'nin ihracatına önemli katkı sağlayacak. 2024 yılının ilk çeyreğinde ihracatı %2,9 artan ve 668,7 milyon dolara yükselen kozmetik sektöründe, fuar Türkiye için yeni iş, ortaklık ve ihracat fırsatları yaratacak. Türkiye'nin kozmetikte önemli bir üretim ülkesi olarak öne çıkması ve ihracatın artmasıyla, fuarın katılımcılarına daha fazla ilgi çekmesi bekleniyor.

BeautyEurasia Mükemmelik Ödülleri, fuarın ikinci gününde düzenlenecek. Bu ödüllerde katılımcılar stant tasarımı, ürün sergileme ve ağırlama performansı gibi kategorilerde değerlendirilecek. Ayrıca ICA Events tarafından teşvik ödülü sunulacak kategoriler de bulunuyor.

BeautyEurasia Fuar Direktörü Filiz Mehmedova, fuarın açılışından sonra düşüncelerini paylaşarak, katılımcıların üç gün boyunca etkin bir fuar deneyimi yaşayacaklarını ve geniş bir iş birliği ağı oluşturacaklarını belirtti. Geçen yıla göre %30 daha büyük bir alanda düzenlenen fuarın, sektörün başarısına daha fazla katkı sağlamayı amaçladığını vurguladı. Ayrıca, fuara gösterilen yoğun ilgiden mutluluk duyduklarını ve BeautyEurasia'nın sektörün gelişimine ve ekonomiye katkı sağlamasından memnuniyet duyduklarını dile getirdi.

ICA Events Ülke Pazarlama Direktörü Kıvanç Uğur, Fuarla ilgili detayları paylaştı. Geçen seneye göre sergi alanında %30 oranında bir büyüme olduğunu belirten Uğur,’’Ziyaretçi sayısında da bir artış görüyoruz. İlk gün olması itibariyle ziyaretçilerin ilgisi oldukça olumlu, özellikle bizi memnun eden bir diğer nokta da yabancı uluslararası profesyonel ziyaretçilerin yoğun ilgisi.’’ İfadelerini kullandı.

Alım heyetleri programlarını her yıl biraz daha geliştirdiklerini belirten Uğur,’’Katılımcılarımızın birçoğu özellikle ihracat amaçlı fuara katılıyorlar. Bu yıl, geçen seneye göre daha da büyüterek 60 ülkeden 600'e yakın profesyonel satın almacıyı VIP olarak ağırlıyoruz. Organik olarak gelen ziyaretçilere ek olarak, kendi ekibimizin çalışmalarıyla ve organizasyonumuzla gelen alım heyeti ziyaretçileri de bulunuyor. Bu sene özellikle katılımcılarımızı bir araya getiren aktivitelerimiz olacak.

 ICA Events Ülke Pazarlama Direktörü Kıvanç Uğur, fuarla hedefledikleri iş hacmini şu ifadelerle açıkladı: ‘’Bu konuda katılımcılarımızı da dinleyerek hedef belirliyoruz. Geçen sene 555 milyon euroluk bir iş hacmi öngörmüştük ve bu yıl bu rakamın 600 milyon euroya yaklaşmasını bekliyoruz. Genel olarak hedefimiz, sektöre ve Türkiye ekonomisine katkı sağlamak. BeautyEurasia, B2B fuarlar arasında önemli bir katma değer sağlayan bir etkinlik.