Ticaret Bakanlığı haziran ayına ilişkin faaliyet illerine göre ihracat verilerini açıkladı Ticaret Bakanlığı haziran ayına ilişkin faaliyet illerine göre ihracat verilerini açıkladı

Türkiye, Avrupa'da ihracatını etkin bir şekilde sürdürürken, sadece ana pazarlarla değil diğer ülkelerle de ticari ilişkilerini geliştiriyor. Özellikle Orta Avrupa'da yer alan Çekya, Türkiye'nin dış satışını artırmaya devam eden önemli pazarlardan biri konumunda.

Çek şirketlerinin Türkiye'deki toplam yatırımı 660 milyon doları bulurken, Türk firmalarının Çekya'daki yatırımı da 40 milyon doları aşıyor. Çekya, otomotiv, enerji, porselen, kristal ve makine gibi sektörlerde güçlü bir ekonomiye sahip olup, özellikle değiştirilebilir enerji alanında Türkiye için önemli işbirliği fırsatları sunuyor.

Son verilere göre Türkiye, Çekya'ya yönelik ihracatını ocak-mayıs döneminde 683,7 milyon dolar seviyesine çıkararak tarihin en yüksek performansını gösterdi. Bu dönemde Türkiye'nin Çekya'ya ihracatı bir önceki yılın aynı dönemine göre %1,7 arttı.

En fazla ihracat yapılan sektörler arasında otomotiv öne çıkarken, onu demir ve demir dışı metaller, kimyevi ürünler, elektrik-elektronik ve hazır giyim izliyor. Türkiye'nin Çekya'ya en az talep gösterdiği sektörler ise çiçek bitkileri, tütün, su ürünleri, kuru meyve ve gemi yat hizmetleri olarak sıralanıyor.

Özellikle İstanbul, İzmir, Bursa, Sakarya ve Kocaeli gibi illerden yapılan ihracat, Türkiye'nin Çekya'ya olan ticaret hacminde önemli bir rol oynuyor.

Editör: Sude Yılmaz