ŞİRKET HABERLERİ

Çin’deki, ‘Gelecek İçin Tohumlar’ programında iki Türk öğrenci finale kaldı

Abone Ol
Çin'de düzenlenen ve Huawei tarafından hayata geçirilen ‘Gelecek İçin Tohumlar’ programının finalinde iki Türk öğrenci yarışıyor. Öğrenciler, istismara uğrayan ve disleksi sorunu olan çocuklara yönelik yapay zeka destekli iki projeyle katılıyor. Anadolu Ajansı'nın bölgeden geçtiği özel habere göre, üniversite öğrencilerinin bilişim yeteneklerini geliştirmeyi amaçlayan ‘Gelecek İçin Tohumlar’ programının Çin'deki küresel finaline, Türkiye'den iki öğrenci, istismara uğrayan ve disleksi sorunu olan çocuklara yönelik yapay zeka destekli iki projeyle katılıyor. 14 ülkeden 22 üniversite öğrencisinin katılım sağladığı programda, öğrenciler hem Çin kültürünü tanıma hem de kendi ülkelerinin kültürlerini anlatma fırsatı bularken, yeşil enerji konusunda da bilgilendiriliyor. Programa, Huawei Türkiye'nin yürüttüğü çalışma kapsamında katılan Harran Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği öğrencisi Hilal Güzel, sosyal medyada gördüğü programa katılmak için yaptığı başvurunun ardından İstanbul Şile’de 1 hafta süren eğitime katıldıklarını belirterek, “Cinsel istismara maruz kalan çocukların yaşadıkları tramvayı, erken tanıyla minimize etmek amacıyla proje hazırladık. Yaptığımız araştırmalarda, cinsel istismara uğrayan 0-7 yaş çocukların, bu durumun farkında olmadıklarını belirledik” dedi. Güzel, Benim Yardımcım (MyCompanion) adını verdikleri proje hakkında şunları dile getirdi: “Yapay zekayı kullanarak hazırladığımız mobil oyunda temel hedefimiz, çocukları bu tür tehlikeli durumlar karşısında bilinçlendirmek, onları korumak ve gerektiğinde doğru yardımı alabilmeleri için eğitim vermek. Çocukların özel bölgelerinin anlatıldığı mobil uygulamayla ya çocuklar kendiliğinden yaşadıkları cinsel istismarı anlatıyor ya da uygulamayı izlerken verdikleri tepkilerden, yaşadıkları istismara ilişkin ebeveynlere uyarı mesajı gönderiliyor.” Basit ve eğitici bir şekilde hazırladıkları uygulamada kâr amacı gütmeyen organizasyon olarak, potansiyel iş birlikleriyle projeyi finanse etmeyi istediklerini ifade eden Güzel, “Yardım sürecinde, pedagoglar, devlet kurumları ve eğitim kurumlarıyla iş birliği yapmayı planlıyoruz” açıklamasında bulundu.  “DİSLEKSİ KONUSUNDA FARKINDALIK OLUŞTURMAK İSTİYORUZ” "Disleksi için yapay zeka destekli mobil uygulama" projesiyle programa katılan MEF Üniversitesi Makine Mühendisliği öğrencisi Adem Atabağ da hazırladıkları projede, disleksi sorunu bulunan çocukların öğrenme becerilerini geliştirmelerine katkı sunmayı amaçladıklarını ifade etti. Atabağ, “Bu uygulama sayesinde disleksi sahibi çocuklar, çevrelerindeki objelerin görsellerini çekerek onları kendi hayal dünyalarına ekliyorlar ve bir hikaye üretiyorlar. Yapay zeka ile kendi hayal dünyalarındaki hikayeyi üretmelerine imkan sunarken çeşitli araçlar ve yöntemler ile onların öğrenme becerilerini geliştirmeyi sağlıyoruz. Benim için asıl önemli olan bu konuya farkındalık oluşturmak. Proje kapsamında görüştüğümüz ailelerin, umutlarının karşılık bulması çok önemli" ifadelerini kullandı.