ŞİRKET HABERLERİ

DAMISE, arama motoru ve pazaryeri teknolojisiyle yerli üreticileri küresel pazarlara açıyor

Abone Ol

Türkiye’nin savunma sanayii, her geçen gün daha da güçlenerek büyümesini sürdürüyor. Yerli üretimin ivme kazandığı bu süreçte, Türkiye menşeli ürünlerin ihracatı da önemli ölçüde artıyor. 2024 itibarıyla 7.1 milyar dolarlık ihracata ulaşan sektör, küresel pazarda daha geniş bir yer edinme hedefiyle yoluna devam ediyor. Katma değerli ürünleriyle Türkiye’yi uluslararası arenada temsil eden sektör, rekabet gücünü artırırken, yeni pazarlara açılma ve tedarik zincirinde daha etkin olma konularında çeşitli zorluklarla da karşılaşabiliyor. Bu dinamik ortamda, hem yerli üreticilerin birbirleriyle olan bağlantılarını güçlendirmek hem de küresel pazarda daha fazla görünürlük kazanmalarını sağlamak amacıyla sektöre yönelik yeni çözümlere duyulan ihtiyaç giderek artıyor.

Tamamen yerli sermaye ile 2022 yılında kurulan DAMISE, işte bu ihtiyaca yanıt vermek için hayata geçirildi. Havacılık, uzay, savunma, denizcilik ve endüstri sektörlerindeki firmalara yönelik kapsamlı çözümler sunan DAMISE, yeni nesil bir sektörel arama motoru ve pazaryeri olarak faaliyet gösteriyor. Bir start-up girişimi olarak yola çıkan DAMISE, ihracatı destekleme misyonuyla hareket ediyor. Platform, yerli üreticileri küresel firmalarla buluşturarak ihracatı teşvik ederken, aynı zamanda yerli üreticiler arasında da güçlü bir ekosistem oluşturarak Türkiye içinde tedarik süreçlerini kolaylaştırmayı ve ithalatı azaltmayı hedefliyor. Bunun yanı sıra, Türk firmalarını uluslararası ihaleler hakkında bilgilendirmek ve küresel ölçekte distribütörlük veya ortaklık gibi iş birliklerine yönlendirmek de DAMISE’nin öncelikli hedefleri arasında yer alıyor.

DİJİTAL EKOSİSTEMLE SEKTÖRÜ DÜNYAYA AÇIYOR

DAMISE Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Yasemin Ok, platformun doğuş hikayesini ve sektöre sunduğu çözümleri anlattı. Sektör üzerinde gerçekleştirdikleri detaylı analizler ve pazar araştırmaları doğrultusunda firmaların en çok karşılaştıkları sorunları belirlediklerini ifade eden Sn. Ok, “Türkiye’deki yerli üreticiler, kaliteli ve güvenilir ürünler geliştiriyor. Ancak markalaşma, ticarileşme ve küresel pazarlara açılma noktasında ciddi zorluklarla karşılaşıyorlar. Özellikle uluslararası tedarik zincirine dahil olma süreçlerinde yaşanan engeller, ihracat pazarlarındaki belirsizlikler ve büyük ana üreticilerle (OEM) iş yapma süreçlerindeki zorlukları gözlemledik. Bu ihtiyaçları karşılamak amacıyla, sektörü dünyaya açacak bir dijital ekosistem platformu geliştirme fikrini hayata geçirdik” dedi.

DAMISE’nin en önemli özelliklerinden birinin, sektöre özgü bir arama motoru ve dijital pazaryeri sunması olduğunu belirten Yasemin Ok, mevcut çözümlerinin büyük ilgi gördüğünü söyledi. “Firmalar, ürün ve hizmetlerini sergileyebilecekleri bir alan bulmakta zorlanıyordu. DAMISE, bu eksikliği gidererek hem sektörel etkileşimi artırıyor hem de üreticilerin küresel pazarda daha güçlü bir konum edinmesini sağlıyor” dedi.

DAMISE, dijital ekosistemi kapsamında beş ana alan sunuyor: Ekosistem, Akademi, Tedarikçi Yönetim Sistemi, Dijital Vitrin ve Dijital Lansman. Ekosistem alanında, firmalar ürün ve hizmetlerini ayrıntılı şekilde sergileyebiliyor, alıcılar ise doğrulanmış sertifikalarla güvenilir ürünlere erişebiliyor.

Akademi bölümünde sektöre yönelik çevrimiçi ve yüz yüze eğitimler sunuluyor. Sn. Ok, “Örneğin, küresel pazarda yer almak isteyen firmalar için DUNS Number kodunun ne olduğu ve nasıl alınacağı kritik bir konu. Akademi’yi, bu tarz stratejik bilgileri paylaşmak ve firmaları küresel tedarik zincirine hazırlamak için geliştirdik” dedi.

Tedarikçi Yönetim Sistemi, firmaların küresel tedarik zincirine dahil olma süreçlerini kolaylaştırırken, Dijital Vitrin fiziksel organizasyonları dijital ortama taşıyarak firmalara uzun vadeli bir görünürlük sunuyor. Ok, “Fuarlar ve etkinlikler kısa sürede sona eriyor. Ancak Dijital Vitrin ile firmalar, ürün ve hizmetlerini sürekli olarak sergileyebiliyor” dedi.

Dijital Lansman ise firmaların yeni ürün ve çözümlerini dünya çapında tanıtabilecekleri, hedef kitlelerine anında erişebilecekleri bir yapı sunuyor. DAMISE, sunduğu bu çözümlerle savunma ve havacılık sektöründeki yerli üreticilerin küresel pazarlara entegre olmasını sağlarken, Türkiye’nin ihracat kapasitesini artırmayı ve sektörel iş birliklerini güçlendirmeyi hedefliyor.

Yeni ürünlerin hedef kitlelere etkili tanıtımında fiziksel sınırların kaldırılmasının önemini kavradıklarını ifade eden Sn. Ok, günümüz teknolojileri ile DAMISE ‘de dijital ortamda Lansmanlar etkinliği gerçekleştirilmek üzere yeni bir modül geliştirdiklerini anlattı.

Kültürlere ve sektörlere göre özgün tasarım ve farklı dillerde hazırlanabilen Lansman modülü ile firmaların ürün, hizmet ve teknolojilerini etkin ve doyurucu içeriklerle küresel pazarlarda potansiyel alıcılara doğrudan sunabilmektedir. Hibrit etkinliklerde fiziksel tanıtım ile eşzamanlı olarak gerçekleştirilen lansmanlarla yeni ürünler tek tıkla sınırları aşıyor ve dijital ziyaretçilerle buluşmaktadır.

KAYITLI 2500 FİRMA, 4500 ADET ÜRÜN/HİZMET

DAMISE’nin amacının savunma, havacılık, uzay, denizcilik ve bağlantılı 56 alt sektörü kendi içerisinde birbirleriyle,Ana Üreticilerle (OEM) buluşturmak ve dünyadaki ihracat pazarlarına taşımak olduğunu anlatan Ok, “Platformumuzda güncel içerikleri, haberleri, etkinlikleri, ihaleleri  ve sektörel raporları yayınlıyoruz. Sektörde ne olup ne bitiyor araştırma yapılmasına imkân sağlıyoruz. Önemli veri, istatistik ve bilgileri paylaşıyoruz” dedi. Şu anda platforma 2500 kayıtlı üyenin bulunduğunu, 4500’e yakın ürün ve hizmetin yer aldığını söyleyen Ok, aralarında İngiltere, Almanya, İtalya, ABD, Çin, Güney Afrika, Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkelerin de olduğu uluslararası kayıtlı üyelerinin bulunduğunu ifade etti. Sektör paydaşlarının ihtiyaçlarına özel olarak tasarlanmış üyelik paketleri ile hizmetlerini gerçekleştiren DAMISE kullanıcılarına benzersiz deneyimler yaşatmaktadır.

Uygun üyelik paketlerinin seçimi konusunda detaylı bilgilere www.damise.com adresinden erişilebilir.