Turkcell Global Bilgi, dijital dönüşümde başarıya ulaşmak için "dijital olgunluk" seviyesini sürekli olarak artırıyor. Şirket; “müşteri dashboardları, ses analitiği, hibrit yetenekler ve robotik süreç otomasyonu” olarak tanımladığı 4 dijital adımla; müşterilerinde sağladığı dijital dönüşüm başarısını ölçülebilir ve sürdürülebilir kılıyor.
Dijital dönüşüm, işletmelerin rekabet gücünü artırmak için artık vazgeçilmez bir unsur. Bu dönüşümün gerçek anlamda fayda sağlayabilmesi ise teknolojik değişim ve dönüşümlere cevap verme kapasitesini gösteren "dijital olgunluk" seviyesinin ölçülmesi ve sürekli takip edilmesiyle mümkün oluyor. Turkcell Global Bilgi, dijital dönüşüm süreçlerinde sadece teknolojiyi entegre etmekle kalmıyor, aynı zamanda bu sürecin yarattığı faydayı ölçülebilir ve sürdürülebilir kılıyor.
300’e yakın dashboard ile hızlı ve doğru kararlar!
Turkcell Global Bilgi'nin dijital dönüşüm yolculuğunu değerlendiren Turkcell Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Funda Seyrek, dijital olgunluk seviyesinin sürekli yükseltilmesi için izledikleri dört ana adımı aktararak, “İlk adım olarak, 'Müşteri Dashboardları ile Anlık ve Doğru Kararlar' sürecini hayata geçirdik. Müşterilerimizin işlerini dijitalleştirirken, müşteri iç görülerini, kalite ve müşteri deneyim kıstaslarını anlık olarak ölçümledik. 300’e yakın dashboard ile müşterilerimizin ve operasyon yöneticilerimizin hızlı ve doğru kararlar almasını sağlayarak; raporlama yükünü azaltıp, takip eforunu düşürüp, verimliliği artırdık” dedi.
Seslerin %95’i Ses Analitiği ile artık anlamlı
Dijital dönüşüm, sadece teknolojiyi entegre etmek ile değil, aynı zamanda bu sürecin etkilerinin ölçülebilir hale getirilmesi ile kalıcılık sağlıyor. Bu noktada Ses Analitiği teknolojisini entegre ettikten sonraki ölçümleme aşamalarına dikkat çeken Funda Seyrek şöyle dedi: “Ses Analitiği ile seslerin %95'ini anlamlı ve üzerinde çalışılabilir hale getirdik. Bu sayede, geleneksel kalite ve deneyim ölçüm sistemlerini kökten değiştirdik. Artık çok daha fazla veriyle kalite ve deneyim ölçümü yapabiliyoruz. Bu teknoloji sayesinde, müşteri temsilcileri arasındaki olumlu dil kullanımında da %20 artış sağladık. Elde ettiğimiz verilerin ölçülebilir ve izlenebilir olması, çalışanlarımız için de net hedefler oluşturulmasını sağladı.”
Hibrit yetenekli 2000 çalışan
Şirketlerin tüm çalışanlarının düşünüş şeklini dijital dünyaya uygun hale getirmesi ihtiyacının kaçınılmaz olduğu günümüzde; RPA senaryosu yazma, tahminleme modelleri oluşturma gibi dijital dönüşümün kritik işleri, sadece BT çalışanlarına ait bir özellik ve yetenek olmaktan çıktı.
Funda Seyrek bu noktada dijital dönüşümlerinin 3. ayağı olan hibrit yeteneklere değinerek, “Bugün yöneticilerimiz ve uzmanlarımızın da dahil olduğu 2.000 çalışanımız, veri okuma, tahminleme modelleri oluşturma ve RPA geliştirme becerilerine sahip. Bu hibrit yetenekler, dijital dönüşüm süreçlerimize katma değer sağlıyor ve iş süreçlerimizi daha verimli hale getiriyor” diye konuştu.
782 robot ile verimlilik arttırılıyor
Dijital dönüşüm; veri analitiğinden yapay zekâya uzanan çok geniş bir küme. Süreçlerin otomasyonu ise bu kümenin merkez taşı olarak yer alıyor. Her geçen gün sayısı artan bu senaryolar ve robotlarla, iş süreçlerinin verimliliği artıyor ve çalışanların daha stratejik görevlere odaklanmaları sağlanıyor.
Funda Seyrek, bu aşamada dijital olgunluk seviyelerinin 4. adımı olan robotik süreç otomasyonuna (RPA) işaret ederek, şirket çalışanları tarafından yazılan 2373 senaryo ve 782 robot kullanımı ile tekrarlayan ve rutin işleri yöneterek işlem sürelerini kısalttıklarını, zaman ve maliyet tasarrufu sağladıklarını belirtti.
Seyrek, dijital dönüşümde elde edilen başarının, dönüşümün disiplinli bir şekilde takip edilmesi ve ölçülebilir kılınmasıyla mümkün olduğunun altını çizerek, “Biz, dijital olgunluk seviyemizi sürekli geliştirerek, dijital dönüşüm sürecimizi daha hızlı, verimli ve başarılı kılıyoruz” dedi.