Dinçkaya Tekstil: ''Türk malının kalitesini diğer ülkelere ispatlamak istiyoruz.''
Abone Ol
Texhibition İstanbul Fuarı’nda yeni ürün ve tasarımlarını sergileyen Dinçkaya Tekstil firmasının standı fuar ziyaretçileri tarafından yoğun ilgi gördü.
İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği'nin (İTHİB) İstanbul Ticaret Odası (İTO) iş birliğiyle dünyadan alıcılarla sektörü buluşturan Texhibition İstanbul Kumaş, İplik ve Tekstil Aksesuarları Fuarı’nda Fuar Dergisi mikrofonlarımıza özel açıklamalarda bulunan Dinçkaya Tekstil Yurt Dışı Pazarlama Müdürü Atakan Bilgin, firma ve ürünleri hakkında bilgi verdi.
30 yılı aşkın sektörel tecrübesiyle, yaklaşık 2013 yılından itibaren de tecrübesini pazarlama satış ve imalat şekliyle müşterileriyle buluşturan Dinçkaya Tekstil, dar dokuma, şeritler, fantezi şeritler, düz şeritler, kordon, uçlama çeşitleri şeklinde tekstil aksesuar alanında hizmet vermekte.
Yaklaşık 60 tane düz makine, 14 tane de Müller marka yani yurt dışı markalı makine ile hizmet verdiklerini belirten Dinçkaya Tekstil Yurt Dışı Pazarlama Müdürü Atakan Bilgin: ‘’Yerli ürünlerimizle hem imalat hem satış yapıyoruz. Birinci kalite malzemelerden üretilmekte. Aynı zamanda kalite standartlarına %100 uyumluluk içindedir. Bunun yanı sıra da sürdürülebilirlik politikaları ve kalite yönetim sistemlerine dahil olan süreçleri yaşıyor bütün firmalar. Biz de bunlara uygun şekilde ürünlerimizin kalitesini, test onaylarını, ihracat uygunluklarını özel global markalara uygunluklarını dikkate alarak üretimlerimizi yapıyoruz. Ürünlerimiz şeritler, lastikler, jakarlı ürünler, düz lastikler, fantezi şeritler, kordonlar olmak üzere birçok çeşitte ürünlerimiz var. Ürettiğimiz ürünlerin hem arkasındayız hem de kalitemizde iddialıyız.’’ ifadelerini kullandı.
Firmanın Ar-Ge süreçleri hakkında açıklamalarda bulunan Bilgin, öncelikli olarak modayı takip ettiklerini ve yurt içi, yurt dışı fuarlarını çok iyi takip ettiklerini belirtti. Tekstil sektörünün değişkenlik gösterdiğini söyleyen Atakan Bilgin: ‘’Kordon çeşitlerinde bu sene daldırma ve daldırmalı renklendirme uygulamaları yapıyoruz. Bunlar dış giyim, spor giyim alanında çok fazla tercih edilen bir uygulama. Bunların boya formülünde özel bir çalışma yapıldı. Daha sonrasında fırınlama teknikleriyle de üretim sürecini kısaltarak istenilen verimi %100 şeklinde alarak uyguluyoruz. AR-GE bu şekilde devam ederken, tasarım ve dizayn ekibimiz de modayı takip ederek yıl içerisinde kullanılabilecek ürünlerin ne tarzda olacağını bizlere bildiriyor ve koleksiyon hazırlığı yapıyorlar. Biz de müşterilerimize bunları sunuyoruz. ‘’ açıklamalarında bulundu.‘’Birçok markanın onaylı tedarikçiler listesinde bulunuyoruz.’’
Firma hedeflerinin ihracat ağırlıklı olduğunu belirten Atakan Bilgin, ürün sağladıkları firmalardan aynı şekilde alınan ürünler gönderildiğini bildirdi. Ürünlerinin global markalara gittiğinde orada problem yaşanması ve dönmesi durumunda fazlasıyla maliyet sıkıntıları yaşanabildiğini ve hem karşı tarafa hem de kendi markalarına değer kattığını açıklayan Bilgin: ‘’İç piyasadaki üreticilerimiz de bizler için değerli. Onlara da tedarik ve destek sağlıyoruz ama ihracata kendi adımızla başlamamız bu sene itibari ile başlayacak. Umuyorum bizim için de güzel olacaktır. Birçok markanın onaylı tedarikçiler listesinde bulunuyoruz. İngiliz markalarının da onaylı tedarikçileri olmak için çalışıyoruz. Amerikan markası olan birkaç markanın şu an koleksiyon aşamalarının tamamına hakimiz ve onlarla çalışıyoruz. Bu yıl koleksiyonlarına direkt olarak Dinçkaya imzası var. Yerli markalardan da Mavi markasının tedarikçileri arasında bulunmaktayız.’’ ifadelerini kullandı.
Atakan Bilgin firma olarak bir sonraki hedeflerinin olmadıkları pazarlarda bulunarak hem Türk malının kalitesini hem de kendilerine olan güvenlerini diğer ülkelerde ispatlamak istediklerini ve bunun için önce yerel anlamda bilinirliklerini artırmak istediklerini açıkladı.
Gelişmelerden haberdar olmak istiyor musunuz?
Google News’te FUAR DERGİSİ sitemize
abone olun.