GÜNDEM

Dünya genelinde Crowdstrike kaosu: Türk şirketlerden açıklamalar geldi

Abone Ol

Microsoft'a siber güvenlik yazılımı sağlayan CrowdStrike'in sistemlerindeki aksaklık sonrası dünya çapında işletmeleri etkileyen büyük bir kesinti yaşanıyor. CrowdStrike, dünya çapında yaşanan teknik aksaklıklara neden olan sorunu tespit ettiklerini ve kullanıcılara sorunun çözümü için "geçici" bir çözüm geliştirdiklerini duyurdu.

Microsoft şirketinde yaşanan kriz Türkiye'deki birçok şirketi de etkilemiş durumda. Gerçekleşen aksaklığın ardından Türkiye'de etkilenen kurumlardan da açıklamalar geldi.  

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun açıklamalarında şu ifadeler yer aldı: "İlgili kurumlarla derhal irtibata geçtik. Buradaki aksaklıkların önemli bir bölümünü atlattığımızı söyleyebilirim. Birkaç saat içerisinde sistem artık vatandaşı etkiler durumdan çıkarılmış olur. Bunun tekerrür etmemesi için gerekli önlemleri planladık. İlgili kurumlarımızla özel sektör ve kamu ile iletişim halindeyiz. Bir siber saldırı söz konusu değildir" 

Öte yandan Denizbank'ta da teknik aksaklık yaşandığı açıklandı. Mobil bankacılıkta sorunlar olduğu belirtildi.
Bankadan gelen açıklamada şu ifadeler yer aldı:

''Kullandığımız global yazılım sisteminin dünya genelinde yaşadığı teknik aksaklık nedeniyle ülkemizde de birçok kurumu etkileyen kesintiler yaşanmaktadır. Bankamız, söz konusu aksaklığın giderilmesi ve tüm kanallarımızın en kısa sürede hizmete açılması için çalışmaktadır. Anlayışınız için teşekkür ederiz."

Türk Hava Yolları, yaşanan küresel sıkıntı nedeniyle 84 seferinin iptal edildiğini duyurdu. THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, “Uçuşlarımız kademeli olarak normal seyrine dönecek.” dedi. Bilgi Teknolojileri Kurumu (BTK) ve Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezi (USOM) sorunun kaynağının belirlenmesi ve giderilmesi için çalışma başlattı. USOM’dan soruna ilişkin yapılan açıklamada, çözüm önerilerinin tüm siber olaylara müdahale merkezleriyle paylaşıldığı ifade edildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yaşanan sıkıntının siber saldırı kaynaklı olmadığını ve sorunun önemli bir bölümünün giderildiğini söyledi.

THY ise aksaklık ile alakalı resmi sosyal medya hesabından şu açıklamayı yaptı:

''Bilgi sistemlerinde global çapta meydana gelen teknik aksaklık nedeniyle biletleme, check-in ve rezervasyon işlemlerinde sorunlar yaşanmaktadır. Ekiplerimiz sorunun en kısa sürede giderilmesi için çalışmaktadır. Güncel gelişmeler için X mecrasındaki @TK_HelpDesk hesabımızı takip edebilirsiniz. Konuyla ilgili anlayışınız ve hassasiyetiniz için teşekkür ederiz"