GÜNDEM

EHKİB, ihracatta yılın ikinci yarısından umutlu

Abone Ol
Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, dünyadaki etkisini devam ettiren olumsuz olaylara rağmen; Avrupa’daki resesyon, enerji krizi, Rusya- Ukrayna savaşına ve parite kaybına rağmen 2021 yılındaki performansını koruyarak 2022 yılını 1 milyar 472 milyon dolar ihracatla geride bıraktı. Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş ve Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Çağlar Bağcı, 2022 yılı değerlendirmesi ve önümüzdeki döneme dair hedeflerini basın toplantısında açıkladı. Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, “2022 yılının, Avrupa’da yaşanan resesyon, enerji krizi, yanı başımızda devam eden Rusya- Ukrayna savaşına ve parite kaybına rağmen çok kötü geçtiğini söyleyemeyiz.  Türkiye geneli hazırgiyim ihracatımız geçen yıla göre dolar bazda yüzde 5 artarken, bu artış euro bazda yüzde 18 olarak gerçekleşti. Konjonktürel olarak yaşadığımız zorluklara rağmen EHKİB olarak geçen yıla göre aynı rakamları yakalamayı başardık. Türkiye geneli hazırgiyim ihracatının geçen yıla göre yüzde 5 artarak 21,2 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti.” dedi. 2022 YILINDA EHKİB İHRACATI 1 MİLYAR 472 MİLYON DOLAR OLDU Sertbaş, “EHKİB ihracatımız ise 2022 yılında 1 milyar 472 milyon dolar oldu. Birliğimizin Fransa’ya ihracatı yüzde 43 artışla 71 milyon dolara, ABD’ye ihracatımız 65 milyon dolara ulaştı. Hazırgiyim sektörümüz bildiğiniz üzere ülkemizin en katma değerli sektörlerinden biri. Tüm zorluklara rağmen EHKİB olarak 2023 yılı ihracat hedefimizi 1,6 milyar dolar olarak belirledik. 2023 yılının ilk yarısının hazır giyim sektörü için genel konjonktür nedeniyle zor geçeceğini bekliyoruz. 2023 yılı 20 günlük rakamlara göre EHKİB'de yüzde 15’lik, Türkiye genelinde ise yüzde 5'lik eksideyiz.” diye konuştu. Burak Sertbaş, “Sınırda karbon vergisinin ton başına 30 veya 50 Euro olarak düzenleneceği tahmin ediliyor. Bu düzenlemelerin Türk hazır giyim sektörü için yıllık 130-190 milyon Euro civarında bir maliyeti olacağı hesaplanıyor. Maliyeti azaltmak ve sektörü hızla Yeşil Mutabakata hazırlamak için çeşitli projeler ve bilgilendirme faaliyetleri yürütüyoruz.  Ticaret Bakanlığımıza konuyla ilgili şimdiden görüşlerimizi bildirdiğimiz bir yazı yazdık ve sürdürülebilirlikle ilgili güncel bir destek paketi açıklanmasını umuyoruz.” diye konuştu. ‘’EHKİB OLARAK ABD’DE YENİ İŞ BAĞLANTILARI KURMAYI PLANLIYORUZ’’ Sertbaş, “Avrupa’daki resesyon muhtemelen devam edeceğinden satışlarımız da yılın son çeyreğiyle benzer bir noktada devam edecektir. Yine de yaşanan durgunluğun çok uzun sürmeyeceğini ve 2023‘ün ikinci yarısıyla birlikte ana ihraç pazarımız Avrupa’da toparlanma olacağını düşünüyoruz. Tüm bu gelişmeler ışığında 2023 yılında yaşanan zor gelişmelere rağmen ihracatımızı geliştirmek ve hedef pazarlarımızı genişleterek ihracat hedeflerimizi yakalayacağımızı umuyoruz. Ticaret Bakanlığımızın da desteği ile “Uzak Ülkeler Stratejisi” doğrultusunda, özellikle dünyanın en büyük hazır giyim ithalatçısı ABD’de yeni iş bağlantıları kurmayı planlıyoruz. Bu hedefimiz doğrultusunda Ocak ayında PV Manufacturing New York fuarına 11 firmamız ile milli katılım organizasyonumuzu gerçekleştirdik ve çok verimli geçtiğini söyleyebilirim. Yine Ocak ayında Münih Fabric Start The Source fuarına 12 firmamız ile milli katılım organizasyonumuzu gerçekleştiriyoruz. Şubat ayında düzenlenecek olan PV Manufacturing Paris fuarına 18 firmamız ile milli katılım organizasyonumuzu gerçekleştireceğiz. Avrupalı alıcıların bu dönemdeki yüksek ilgisinden yararlanmak için PV fuarlarına katılımın üretici firmalarımız için büyük bir fırsat olarak görüyorum.” ifadelerini kullandı. Bağcı son olarak, “Asgari ücret bugün 430 avro civarında. Bu rakam 600-700 avroya gelse de biz sektör olarak daha katma değerli ürünlere yönelerek üretmeye ve ihracat yapmaya devam ederiz. Ama istihdam bu denli yüksek olmaz. Sektörümüz tasarım, nitelikli işgücü ve sürdürülebilirlikte çok avantajlı. Firmalarımız AB Yeşil Mutabakata hazır durumdalar. Rakiplerimizden çok ilerideyiz. Ancak yatırımı yapacak güç lazım. Biz umudumuzu kaybetmiyoruz. 2024 yılından sonra hazırgiyimin yıldız bir sektör olacağını konuşacağız. Daha fazla katma değerli mal üretmek zorundayız. Sektörümüz ne olursa olsun güçlü ve ayakta kalmaya devam edecek.” dedi.   Fuar Dergisi