GÜNDEM

EMITT Turizm Fuarı Sektöre Yön Vermeye Hazırlanıyor

Abone Ol
Dünyanın beş büyük turizm fuarı arasında yer alan 27. EMITT – Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı 6-9 Şubat tarihlerinde dünya turizm profesyonellerini ve tatil tüketicilerini 27. kez İstanbul’da bir araya getirirken, dopdolu etkinlik programıyla sektörün trendlerini belirleyecek. Her yıl düzenlenen ve dünyanın en büyük beş turizm fuarı arasında yer alan EMITT – Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı, 30.000’den fazla sektör profesyonelini bir araya getiriyor. EMITT, tüm katılımcılara yeni iş ve iş birliği olanakları sunan bir platform olarak öne çıkıyor. Etkinliğe ülke pavilyonları, tatil destinasyonları, yaz ve kış turizmi ile outdoor turizmi destinasyonları, oteller, turist merkezleri, tur operatörleri ve acenteler düzenli olarak katılıyor. Bu yıl Balkanlar, Orta Doğu ve Orta Asya başta olmak üzere 300’den fazla satın almacının yer alacağı fuarda Almanya, Bulgaristan, Mısır, İran, Japonya, Kuzey Kıbrıs gibi birçok ülkeden katılımcı firma da ağırlanacak. EMITT 2024, 27 yıllık turizm sektörü deneyimi ve gerçekleştirdiği araştırma ve çalışmalarla edindiği bilgi birikimini, ziyaretçileriyle buluşturan etkileyici bir etkinlik programıyla sektöre katkı sağlamaya hazırlanıyor. Geçtiğimiz yıl 26.sı gerçekleşen EMITT Turizm Fuarı’nda 95 ülkeden 28 bin 815 ziyaretçi ve 600’e yakın katılımcı ağırlandı. Fuar kapsamında her yıl gerçekleşen “Davetli Tur Operatörü” programında Fransa, Tunus, Kanada, Bulgaristan, İspanya, İngiltere, İsviçre, İran, İtalya, Yunanistan, Macaristan, Singapur ve Azerbaycan gibi önemli ülkeler başta olmak üzere toplam 42 ülkeden gelen 150’yi aşkın davetli tur operatörü fuarda yer aldı. 500 milyon Euro'luk iş hacmi Sunduğu iş birliği fırsatları ile geçtiğimiz yıl 500 milyon Euro'nun üzerinde iş hacmi sağlayan fuar bu yıl ülke ekonomisine sunduğu katma değeri artırmayı hedefliyor. Türk turizminin daha da büyümesine ve çeşitlenmesine katkı sağlayan bu organizasyon her yıl binlerce tatil tüketicisi ve sektör profesyonelini ağırlayarak Türkiye'nin turistik cazibesini artırıyor. Dünyanın dört bir yanındaki tatil destinasyonlarının ve seyahat şirketlerinin sunduğu yeni ve heyecan verici seyahat fırsatlarına ilgi duyan binlerce tatil tüketicisini ağırlayacak fuarda aynı zamanda turizm sektöründeki son gelişmeleri yakından takip etme fırsatı bulunacak. Dört günlük program boyunca, sektörün önde gelen isimleriyle bir araya gelme imkânı bulunurken, sektör trendleri paylaşılarak 2024 yılı turizminde beklenen gelişim seyrine ışık tutulacak. 6 Şubat’ta başlayacak fuar Türkiye'de ve Dünya’da 2023 Turizm Raporu ile 2024 Turizm Öngörüleri ve yeni trendler konulu panellerle zenginleşirken, günün kapanışı sektör liderlerinin katılacağı başkanlar oturumuyla tamamlanacak. Fuarın ikinci gününde sağlık turizmi politikaları, teşvik uygulamaları ve yerel mükemmellikten küresel etkiye uzanan bir panel, gün boyunca sektör profesyonellerini bir araya getirecek. Üçüncü gün, gezginlere öneriler ve sürdürülebilirlik konularındaki paneller katılımcılara farklı bir bakış açısı sunarken, sektöre yön veren teknolojik gelişmeler de ele alınacak. Etkinliğin kapanış gününde, tanıtım odaklı konuşmaların yanı sıra, spor, gastronomi ve sinemada başarı hikayeleri paylaşılacak. EMITT 95 ülkeden büyük ilgi gördü 27. EMITT fuarının Türkiye ekonomisine, turizmine ve ülke markasına büyük katkısı olduğuna dikkat çeken EMITT Fuar Direktörü Hacer Aydın,  “EMITT Fuarı'nda geçtiğimiz yıl, turizm sektörüne dair 2023 ve sonrasına yönelik öngörülerimizi paylaştık ve çözüm önerilerine odaklandık. Toplam 28,815 ziyaretçi ve 600'e yakın katılımcı ile gerçekleştirdiğimiz bu organizasyon, 95 farklı ülkeden ve 5 uluslararası influencer'ın katılımıyla uluslararası alanda büyük ilgi gördü. EMITT, yeni satın alma, iş geliştirme ve iş birliği fırsatları sunan bir platform olarak öne çıkarken, katılımcılarımıza daha fazla fayda sağlamak ve verimli görüşmeler yapabilmeleri için geliştirilen B2B randevu sistemi sayesinde 42 ülkeden 150'den fazla davetli tur operatörü ile önceden randevulaşma imkanı sundu'' ifadelerini kullandı. 2024'e dair hedefleri arasında turizmi çeşitlendirmek, alternatif turizm ürünlerini tanıtmak ve bu sayede turizmi yılın 12 ayında tüm ülkeye yaymak bulunduğunu açıklayan Aydın, ''Özellikle dünya genelinde yükselen pazarlara ve Amerika ile Uzak Doğu gibi uzak pazarlardaki ülkelerin üst gelir grubuna odaklanarak turizmi genişletmeyi planlıyoruz. Yerli turizm sezonunun 12 aya yayılmasının, sektörde karlılık ve rekabet gücünün artmasına önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın 2024 stratejisi, öncelikle Birleşik Krallık, Batı Avrupa, Doğu Avrupa ve Türk Cumhuriyetleri gibi stratejik pazarlara yoğunlaşarak pazar çeşitliliğine odaklanacak'' ifadelerini kullandı.