Üretiminin yüzde 70’ini ihraç eden OMS, İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) tarafından düzenlenen "İhracatın Metalik Yıldızları” ödül töreninde 2 ödüle birden layık görüldü. Şirketin yönetim kurulu üyesi ve aynı zamanda EVSİD Başkanı olan Talha Özger, 2024 yılında hedefin daha fazla ülkeye dokunmak olduğunu belirtti. Özger, ''‘Made in Türkiye’ algısıyla beraber belli başlı ülkelerde bayrağımızı sallandırmak, taçlandırmak istiyoruz." dedi.
2023 yılının, dünya genelinde yaşanan daralmadan Türkiye’nin de etkilendiği zor bir yıl olduğunu vurgulayan Özger, sektör olarak bundan negatif etkilendiklerini belirtti. Hem Adıyaman'da hem de İstanbul'da tam kapasite çalışmaya başladıklarının bilgisini paylaşan Özger, 2024 yılında hedefin daha fazla ülkeye dokunmak olduğunu belirtti. 90'ın üzerinde ülkeye ihracat yaptıklarının bilgisini paylaşan Özger, "Hedefimiz bu ülkelerde OMS markasını daha da iyi tanıtabilmek, hak ettiği yere getirmek. Bir Türk markası olarak ‘Made in Türkiye’ algısıyla beraber belli başlı ülkelerde bayrağımızı sallandırmak, taçlandırmak istiyoruz." dedi.
"DEPREM BÖLGESİ ADIYAMAN'DA YATIRIMLAR DEVAM EDİYOR"
Adıyaman'daki fabrikaya ek yatırımlar yaptıklarını, depremden sonra 42 bin metrekarenin üzerinde kapalı alana ulaştıklarını belirten Özger, "Burada dökümden mutfak eşyaları, alüminyum, dökümden tencere, tava üretimine başladık. Elektrikli kettle ve çaycı üretimine başlayacağız. Güneş paneli, güneş enerjisiyle üretimimiz zaten vardı. Yatırımlarımız devam ediyor. Ek ilaveler yaparak Adıyaman'da üretimimizi devam ettiriyoruz. Depremden sonra o bölgenin daha da kalkınması gerektiğini düşünenlerdeniz. Yaralar sadece konut yaparak sarılmaz. Aynı zamanda ticaretin de orada dönmesi lazım, üretmemiz lazım ki oradaki insanlara istihdam sağlayalım, aş sağlayalım, evlerine bir şekilde fayda sağlayalım diye uğraşıyoruz." ifadelerini kullandı.
Dünyada gelişen sorunlardan kaynaklı korumacılığın arttığı bir dönemden geçtiklerini vurgulayan Özger, "Bizlerin de bunlardan etkilenmeden, markalaşarak belli başlı ülkelerde markamızı güçlendirerek yürümemiz gerekiyor. Endüstriyel tasarım desteği alıyoruz, dışa bakan yüzümüzü daha da iyi geliştirmek için adımlar atıyoruz. Markalaşma ile ilgili danışmanlıklar alacağız." dedi.
Çelik tencere tava üretimi yaptıklarını ve çelik ham maddesine gelen ek vergiden kaynaklı zor bir dönemden geçtiklerinin altını çizen Özger, "Yaklaşık yüzde 12'lik bir ek vergi var ve biz yüzde 12 eksiyle yurt dışında rakiplerimizle mücadele etmeye başlıyoruz. Ticaretin canlanması ve devam etmesi için özellikle deprem bölgesinin desteklere ihtiyacı var. Bu ek vergiler de kalkarsa önümüzün daha da açık olacağı bir dönemden geçeceğiz. Ülkemizin ihracata ihtiyacı var. Daha da fazla çalışıp hem kendi firmalarımız için hem ülkemiz için ihracat yapmaya devam edeceğiz." dedi.