EKONOMİ

Hazır giyim sektöründe tarihi daralma! TGSD Başkanı Ramazan Kaya: Kaynaklarımız sınırlı

Abone Ol

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Ramazan Kaya, sektör olarak maliyet enflasyonu yaşadıkları için maliyetlerle ilgili ekonomi yönetiminden ciddi bir beklentileri olduğunu kaydetti.

Türkiye ekonomisinin en önemli lokomotiflerinden biri olan hazır giyim sektörü, son iki yılda yaşanan ihracat kaybı ve istihdam daralmasıyla tarihinin en zor dönemlerinden geçiyor. Sektör 1980’lerden bu yana en uzun süreli küçülme döngüsü ile karşı karşıya kalmış durumda.

Sektör olarak zor zamanlardan geçtiklerini belirten Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Ramazan Kaya, tüm dünyada daralma yaşandığı gibi Türkiye hazır giyim sektörünün de etkilendiğini belirtti.

Sektör kaynaklarının sınırlı olduğunu belirten Kaya, “Hep söylediğimiz gibi sermayemiz ve enerjimiz bitmek üzere, kaynaklarımız sınırlı. Bu sınırlı kaynakları düzgün ve performans odaklı kullanmamız gerekiyor. Tabii ki finans dünyasından nakit akışı açısından beklentilerimiz var. Artık kısa vadeli değil, daha uzun vadeli kredilerle destek bekliyoruz. Maliyet enflasyonu yaşadığımız için maliyetlerle ilgili ciddi beklentilerimiz var” ifadelerini kullandı.

Hazır giyim sektörü olarak 2024’ün sonlarına doğru bir hareketlenme beklediklerini belirten Kaya, “İlk 8-9 ayı değerlendirdiğimizde, hazır giyim ihracatında %7-8 oranında bir gerileme vardı. Son çeyrekte biraz atağa kalkacağız ancak yılı %6-7 arası bir gerilemeyle kapatacağız gibi görünüyor” dedi.

Son dakika siparişleri sektörü zorluyor

Orta Doğu ve Avrupa’daki savaş ile Güneydoğu Asya’da yaşanan doğal afetlerin tedariki olumsuz etkilediğine dikkat çeken Kaya, “Özellikle Uzak Doğu’dan Avrupa’ya uzanan tedarik zincirinde ciddi aksamalar yaşanıyor. Bu noktada da yakından ve güvenli tedarikin, dolayısıyla da Türkiye’nin önemi giderek artıyor. Ancak bu süreçte Türk hazır giyim sanayicileri olarak son dakika gelen siparişler nedeniyle zorluk yaşıyoruz. Mevcut kapasitelerimizi daha verimli kullanabilmek için alım grupları ile daha planlı çalışmamız gerekiyor. Birlikte yapacağımız doğru planlamalar, verimliliği ve rekabetçiliğimizi de artırır" diye konuştu.