İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR), hububat sektörü aralık ayı ve 2022 yılı ihracat rakamlarını açıkladı. Türkiye geneli hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri ihracatı geçen yıla oranla yüzde 25,4 artışla 11,5 milyar dolara ulaştı.
İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin aralık ayı ihracatı bir önceki yıla göre yüzde 25,7 artarak 348,5 milyon dolara ulaştı, birliğin 2022 ihracatı ise bir önceki yıla oranla yüzde 22,4 artarak 3,3 milyar dolar olarak gerçekleşti.
Sektör en fazla ihracatı; Irak, Amerika Birleşik Devletleri, Suriye, Libya ve Yemen olurken, İHBİR'de ise en fazla ihracat; Irak, Amerika Birleşik Devletleri, Almanya, İsrail ve İngiltere'ye yapıldı.
‘’2023 yılında uzak ülkelere odaklanacağız.’’İHBİR Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Taycı, 2023 yılında uzak ülkelere odaklanmayı hedeflediklerini; ABD pazarı, Çin, Japonya, Tayland, Vietnam gibi ülkelerde pazar payını artırmak için bu ülkelerde önemli fuarlara katılacaklarını, sektörel ziyaretler ve satın alma heyetleri düzenleyeceklerini ifade etti. Taycı: ‘’Mal satmakta olduğumuz ve mal satmayı planladığımız ülkeleri ziyaret ederek, oralardaki kontaklarla yerinde görüşerek ihracattaki etkinliğimizi korumayı ve yeni pazarlar dahil etmeyi istiyoruz. Resesyon riski olmayan bölgelerde yoğunluğumuzu artırmak bu pazarlarda daha kalıcı olmak için mücadele edeceğiz.’’ İfadelerini kullandı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın yıl sonu ihracat rakamlarını açıklarken; ihracatçının, üreticinin finansmana ulaşımını kolaylaştırmak üzere belirli modeller ve paketler üzerinde çalıştıklarını belirtmesini hatırlatan Kazım Taycı, bu paketlerin bir an önce yürürlüğe girmesini ve finansmana bir an önce ulaşmak istediklerini söyledi.
Taycı sözlerini şöyle tamamladı: ‘’Yapılan çalıştaylarda sektörümüzün daha fazla ihracat yapabilmek adına nelere ihtiyacının olduğunun tespitleri yapıldı. Bununla ilgili hazırlanan raporlar hem Ticaret Bakanlığı’na hem de muhtelif platformlarda sözlü olarak da anlatıldı. Onların da bunlara yönelik birtakım çalışmaları ve faaliyetleri var. Çalıştaylar bir nevi çalışma yol haritamız da oldu. İhracatçının müşteriye rahat ulaşabilmesi birtakım verilerin sunulması, yerli ve milli ürünlerimizin yurt dışında daha fazla tanınmasını sağlamak için en fazla izlenen dizilerle iş birliği proje çalışmalarımız devam ediyor.’’
Gelişmelerden haberdar olmak istiyor musunuz?
Google News’te FUAR DERGİSİ sitemize
abone olun.