Tüm Mobil Ev Sanayicileri ve Dayanışma Derneği (TÜMEVSİAD) tarafından düzenlenen Tiny Home Show, Modüler, Mobil, Prefabrik Ev ve Yapı Sistemleri, Ekipman ve Teknolojileri Fuarı, İstanbul Fuar Merkezi'nde kapılarını ziyaretçilere açtı. TÜMEVSİAD'ın düzenlediği fuar, bu sene üçüncü kez ziyaretçileriyle buluşuyor. Fuarın kapıları 28 Eylül'e kadar açık olacak. TÜMEVSİAD ve Birleşik Fuar AŞ (BİFAŞ) işbirliğiyle gerçekleştirilen "TÜMEVSİAD Mobil Ev Çalıştayı" da fuarla eş zamanlı başladı. Fuara katılan İstanbul Turizm Şube Müdürü Hüseyin Gazi Coşan Fuar Dergisi mikrofonlarımıza fuarla ilgili değerlendirmelerde bulunarak İBB Turizm Şube Müdürlüğünün verdiği hizmetlerden bahsetti.
Bu fuarın İstanbul için çok önemli olduğunu belirterek Türkiye'de yeni gelişen bu sektörün ciddi altyapı eksikleri olduğuna değinerek, “Bu tür fuarlarda bu eksiklikler konuşularak yol alınmaya çalışılıyor. Karavan ve Tiny House Fuarı da bu açıdan çok önemli. O yüzden bu fuarları biz önemsiyoruz.’’ şeklinde konuştu.
Coşan, “Pandemi dönemi geçirdik. Kötü zamanlar belki de İnsanların daha yaratıcı olduğu zamanlar oluyor. Pandemi döneminde insanlar daha çok kırsala açılarak kırsal potansiyeli kullanmaya çalıştılar. Çünkü toplu turizm ya da mass turizm dediğimiz şey virüsün yaygınlaşmasına sebep oluyordu o dönemde. Böylece kırsal turizmi keşfettiler. Bence kırsal turizmin önemli parçalarından biri de kamp karavan alanlarıdır.’’ ifadelerini kullanarak karavan sektörünün Türkiye'de lüks segment içinde olduğu için çok hızlı gelişmesi şansının olmadığını belirtti. Müdür, “Turizm hareketleri önce içeride başlar. Lüks segmentten çıkarak , daha çok yaygınlaştırdığınız zaman içeriden başlayan bu hareket dışarıyı etkiler, dışarıdan da ülkeye müşteri çekme potansiyeli sağlar. O yüzden lüks segmentten çıkartılması bizim için çok önemli.” şeklinde konuştu.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak bu fuarın ana ortağı olduklarını belirten Coşan, fuarın şehir içindeki tanıtımlarının İBB destekleriyle köprülerde, billboardlarda tanıtımlarının yapıldığını belirtti.
İstanbul Turizm Şube Müdürü Hüseyin Gazi Coşan, ‘’İBB turizm olarak, gelen ziyaretçilere İstanbul ile ilgili bilgi vermek için burada standımızı açtık. Turizm Şube Müdürlüğü'nün ana görevlerinden biri, içeride ve dışarıda İstanbul'un tanıtımını yapmak. O açıdan biz bir marka yarattık. Visit İstanbul markamız, dünyada önemli şehirleri kullandığı markalardan biri. Biz bu kapsamda hem içeride hem dışarıda İstanbul'un tanıtımını yapıyoruz. Bunu yaparken insanlarda genelde bir algı sıkıntısı oluyor. Turizm deyince insanların aklına yabancı geliyor. Biz tam tersini düşünüyoruz. Biz aslında deneyim satıyoruz.’’ İfadelerini kullandı.
Hizmetlerini önce yerli vatandaşlara sunduklarını belirterek, “Zaten yabancı vatandaşlar, yabancı ziyaretçiler Türkiye'ye geldiğinde, yerlilik deneyimlerinden kullanmak istiyor. O yüzden bir yandan sürdürülebilir politikalar üreterek, turizmde çok önemli bir kavram olan, bugünlerde Barcelona ve Venedik için konuştuğumuz over-turizm kavramlarından yola çıkarak, aslında İstanbul turist trafiğini yönetici projeler yapıyoruz. Bir yandan İBB Kültür Daire, İBB Kültürlü Varlıkları Dairesi, yani herkesin bildiği adı İBB Miras, yeni alanları restore ederek eski binalara etkinlikler koyuyor. İBB Turizm de bunların dünya çapında tanıtılmasını sağlıyor.” ifadelerini kullandı.
İstanbul Turizm Şube Müdürlüğü olarak ana konseptlerinin kendi ürünlerini önce İstanbullulara kullandırtarak, daha sonra yabancıların İstanbulluların deneyimini takip ettmelerini ve o ürünlerin güzelliklerini keşfetmelerini sağlamak olduğunu belirtti.