YURT DIŞI FUARLAR

NAFEM Show’da Türkiye rüzgârı: 22 Türk firması sahne aldı

Abone Ol

Endüstriyel mutfak sektörü, hedef pazar olarak belirlediği Amerika'ya yönelik ihracat atağını sürdürerek, son bir yılda sektör ihracatını yüzde 27,8 oranında artırdı. Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane, Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İşadamlıları Derneği (TUSİD) Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Topuz, bu ivmeyi devam ettirerek önümüzdeki on yıl içerisinde ABD'nin toplam ithalatından yüzde 10 pay almayı hedeflediklerini belirtti.

ABD'nin en büyük gıda ekipmanları fuarı olan NAFEM'e milli katılımla gelen 4 ülkeden biri olduklarını vurgulayan Topuz, "Fuara soğutma sistemlerinden pişiricilere, set üstü ekipmanlardan pizza fırınlarına kadar geniş bir yelpazede Türk firmaları katıldı ve büyük ilgi gördü. ABD pazarını yeniden keşfettiğimizi söyleyebiliriz." dedi.

Kuzey Amerika Gıda Ekipmanları Üreticileri Derneği (NAFEM) Show, 26-28 Şubat tarihlerinde Atlanta'da gerçekleştirildi. Bu yıl 26'ncı kez düzenlenen fuara Türkiye, İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği’nin (İDDMİB) milli katılım organizasyonu kapsamında 22 firma ile yer aldı.

NAFEM Show'un en önemli özelliğinin yalnızca üretici firmaların katılımına izin vermesi olduğunu belirten İDDMİB Yönetim Kurulu Üyesi ve TUSİD Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Topuz, "Fuar, sektörel olarak tüm Amerika bölgesinin en prestijli organizasyonu. Burada sadece imalatçı firmalar yer alabiliyor, ziyaretçiler de tamamen sektör profesyonellerinden oluşuyor. ABD, Çin ve İspanya ile birlikte milli katılım sağlayan 4 ülkeden biri olmamız, Türk firmaları için büyük bir avantaj." diye konuştu.

ABD'Yİ YENİDEN KEŞFEDİYORUZ

Türkiye’nin endüstriyel mutfak sektörü, ABD’yi hedef pazar olarak belirleyerek son dönemde bu ülkedeki faaliyetlerini hızlandırdı. Sektör temsilcilerinden Topuz, ABD'de milli katılım sağladıkları beşinci fuarın NAFEM Show olduğunu ve bu fuara ikinci kez katıldıklarını belirtti. Türk firmalarının soğutma sistemlerinden pişirme ekipmanlarına, set üstü cihazlardan pizza fırınlarına kadar geniş bir ürün yelpazesiyle fuarda yer aldığını vurgulayan Topuz, "ABD’yi yeniden keşfettiğimizi söyleyebiliriz." dedi.

ABD’nin yıllık 64 milyar dolarlık endüstriyel mutfak ekipmanı ithalatıyla büyük bir pazar sunduğunu belirten Topuz, bu alanda en büyük ithalatı 45 milyar dolarla Çin’den gerçekleştirdiğini ifade etti. Çin’i 9,5 milyar dolarla Meksika’nın takip ettiğini aktaran Topuz, Türkiye’nin ise 18. sırada yer aldığını belirtti. Trump yönetimi döneminde Çin, Meksika ve Kanada gibi ülkelere getirilen ek vergilerin Türkiye için önemli bir ihracat fırsatı doğurduğunu dile getiren Topuz, uzaklık ve lojistik engeller nedeniyle geçmişte yeterince ilgi görmeyen ABD pazarının son bir yıldır Türk üreticiler için giderek cazip hale geldiğine dikkat çekti.

ABD’nin artırdığı ve daha da yükseltmeyi planladığı gümrük vergilerinin Türkiye için avantaj sağlayacağını ifade eden Topuz, Türk mutfak ekipmanlarının ABD’deki bilinirliğini artırmaya yönelik çalışmaların meyve vermeye başladığını belirtti. Geçtiğimiz yıl ABD’ye mutfak ekipmanları ihracatının yüzde 27,8 artarak 285 milyon dolara ulaştığını ve ABD’nin, Türk mutfak sektörünün en fazla ihracat yaptığı beşinci ülke konumuna yükseldiğini söyledi. ABD pazarındaki Türk ihracatının toplam ithalat içindeki payının henüz küçük görünse de gelecekte büyük fırsatlar sunduğunu belirten Topuz, "Bu ihracat artışı kartopu etkisiyle sürecek ve Türk firmalarının ABD’ye ilgisi arttıkça sektörümüz daha iddialı hale gelecek. Önümüzdeki 10 yıl içinde ABD’nin endüstriyel mutfak ekipmanı ithalatından yüzde 10 pay almayı hedefliyoruz." diye konuştu.

AMERİKA'YA GÖRE YÜZDE 50 DAHA UCUZUZ

Türk ürünlerinin yüksek kalitesine karşın Amerika'da üretilen ürünlere göre yüzde 50 daha ucuz olduğuna işaret eden Topuz, bu nedenle ciddi bir ilgi gördüklerini anlattı. Türk markalarını da öğrenmeye başladıklarını kaydeden Topuz, "Örneğin biz fuardan önce 5 kişilik satış ekibimizi gönderdik ve toplam 100 görüşme gerçekleştirdiler. Bunların yarısında bizim firmamızı bildiklerini söylediler. Dünya genelindeki fuarlara yaptığımız katılımlar firmalarımızın bilinmesini sağlıyor ve bize satış olarak dönüyor." dedi.  

Endüstriyel mutfakta Amerika'ya en çok sattığımız ürünün döner makinası olduğunu söyleyen Topuz, pişirici kategorisinde de son derece iyi gittiklerini kaydetti. Pizzanın anavatanı İtalya'ya ciddi anlamda pizza fırını ihracatı yaptıklarını hatırlatan Topuz, şimdi de Amerika'ya özel pizza fırınları ürettiklerini ve sattıklarını ifade etti. Topuz, bulaşık makinelerinde de Türkiye olarak çok iddialı olduklarını ve düşük fiyat-yüksek kalite politikasıyla bu segmentte ABD'ye damga vurmaya hazırlandıklarının altını çizdi.