GÜNDEM

Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazar Değerlendirme Raporu Yayınlandı

Abone Ol

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) 2022 yılı ve aralık ayına ilişkin Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazar Değerlendirme Raporunu yayımladı. Yayınlanan rapora göre satışlar %6,2 artışla 783 bin 283 oldu.

2022 yılının aralık ayına bakıldığında otomobil ve hafif ticari araç satışları 2021ayının aralık ayı bazına göre %85,1 aratarak 115 bin 220 oldu. Bir önceki yılın aralık ayına göre %99,2 artarak 86 bin 774 olurken, hafif ticari araç satışları da %55,2 artışla 28 bin 446 seviyesine ulaştı. Toplam 10 yılın aralık ayına bakıldığında ise satışlar, otomobil ve hafif ticari araç satışları %0,8, otomobil pazarı %0,3, hafif ticari araç satışları ise %2,2 düştü. %88’İ VERGİSİ DÜŞÜK OTOMOBİLLER OLUŞTURUYOR 2022 yılı Ocak-Aralık döneminde, segmentlere bakıldığında pazarın %88’ini vergi oranı düşük olan A, B ve C kategorilerindeki araçlar oluşturdu. C kategorisindeki otomobiller 303 bin 145 adetle yüzde %51,1, B kategorisindeki otomobiller de 215 bin 644 adetle %34,6 pay aldı. Otomobil pazarı gövde tiplerine göre değerlendirildiğinde ise en çok tercih edilen gövde tipi %41,4 payla SUV otomobiller oldu. Diğer sırada ise %36,6 payla sedan ve %20,1 payla ise hatchback otomobiller oldu. Raporun geçen yılki verilerine göre pazardan pay alma oranları şu şekilde;  benzinli otomobil satışları 408 bin 920 adetle %69, dizel otomobil satışları 103 bin 311 ile %17,4, hibrit otomobil satışları 64 bin 387 ile %10,9, otogazlı otomobil satışları da 8 bin 309 adetle %1,4 pay aldı. Bu dönemde 7 bin 733 elektrikli otomobil satışı gerçekleşti. Geçen yılsonu itibarıyla otomatik şanzımanlı otomobiller, 464 bin 338 adetle yüzde 78,3 pay alırken, manuel şanzımanlı otomobillerin payı 128 bin 322 adetle yüzde 21,7 oldu. Hafif ticari araç pazarı gövde tipine göre bakıldığında ise van gövde tipi yüzde 76,6 pay ve 146 bin 93 adetle en çok tercih edilen gövde tipi olurken, kamyonet gövde tipi yüzde 11,8 pay ve 22 bin 483 adetle ikinci sırada yer aldı. Pickup ise yüzde 6,4 pay ve 12 bin 286 satışla üçüncü sırada konumlandı.