GENEL

Reklam Kurulu, çevre hassasiyeti istismarına karşı tedbir aldı

Abone Ol

Ticaret Bakanlığı'na bağlı Reklam Kurulu, tüketicilerin çevresel duyarlılığının istismar edilmesine yönelik önemli bir adım attı. 11 Haziran 2024 tarihinde gerçekleştirilen 346 sayılı toplantısında, çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren şirketlerin çevreyle ilgili yanıltıcı beyanlar içeren reklamları ele alındı. Gıda, giyim ve dayanıklı tüketim sektörlerinden dört farklı şirketin "doğa dostu", "iklim dostu" gibi genel beyanlarının yetersiz ve ispatlanamayan iddialar içerdiği tespit edildi. Bu doğrultuda, söz konusu şirketlere toplam 20.100.269-TL idari para cezası uygulanmasına karar verildi ve üç dosya için erişimin engellenmesi kararı alındı.

Ayrıca, sosyal medya ve diğer platformlarda taklit ayakkabı reklamlarıyla ilgili de denetimler sıkılaştırıldı. Koruma altındaki markaların logosunun yanıltıcı şekilde kullanılmasının tüketicileri aldatıcı reklamlara yönlendirdiği belirlendi ve 17 reklam veren hakkında idari yaptırım kararı alındı.

Kurul, coğrafi işaretli ürünlerle ilgili de hassasiyetini korudu. Ürün niteliği ve üretim kalitesi açısından önem taşıyan coğrafi işaretli ürünlerin reklamlarında yanıltıcı ifadeler kullanan 13 firma için de reklamların durdurulmasına karar verdi.

Yılın ilk altı ayında Reklam Kurulu tarafından toplam 931 dosya üzerinde çalışma yapıldı ve 811 dosya hakkında aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama tespit edilerek ciddi idari yaptırımlar uygulandı. Bu kararlarla birlikte Reklam Kurulu, tüketicilerin doğaya duyarlılığının istismar edilmesinin önüne geçmek amacıyla denetimlerini sıkı bir şekilde sürdürmeye devam edeceğini kamuoyuna duyurdu.