Türkiye'nin sağlık sektöründe üretim potansiyelini sergilediği Expomed Eurasia fuarı kapılarını açtı. Bu yıl sağlık sektöründe küresel oyuncu haline gelen Türk şirketlerinin yeni ürünlerini sergileyeceği fuarda, 16-18 Mart tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde ziyaretçilerini ağırlayacak.
Pandemi sonrası normalleşme sürecinde sektöre yön veren şirketler 2023 yılı için geliştirdikleri yeni ürünleri dünya pazarlarına sunmak adına önemli bir fırsat olarak değerlendirdiği Expomed Eurasia’ya bu yıl 120 ülkeden 40 bini aşkın ziyaretçi gelmesi hedefleniyor.
Fuar için bu sene hedef 6 milyon ihracat olarak belirlendi. Aksuvital Doğal Ürünler Gıda San. Tic. A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Yunus AKSU, ürkiye'nin gıda takviyesi ürünleri konusunda çok önemli ham madde kaynaklarına ve yetişmiş insan gücüne sahip olduğunu belirterek, ''Bugün 600 m2’lik AR-GE Merkezi ile birlikte toplamda 23.500 m2 üretim alanıyla dünyada 5 kıtada 93 ülkeye ulaşarak İbn-i Sina’nın reçeteleriyle insan sağlığına katkı sağlıyoruz; Aksuvital çatısı altındaki Shiffa Home, Softem, Natural Hekimce, Eznevita markalarına ait toplam 400 farklı ürün ile Türkiye'de 40.000 satış noktasına ulaştırıyoruz. Bu yıl ise Expomed Eurasia Fuarı ile ihracat hedefimizin 6 milyon doları aşacağına inanıyorum" ifadelerini kullandı.
Açılış gününden itibaren fuara yoğun bir ilgi olduğunu belirten Reed Tüyap Genel Müdürü Berkan Öner Expomed Eurasia Fuarı hakkında şunları söyledi: “30’uncusunu düzenlemenin gururunu yaşadığımız Expomed Eurasia Fuarı, medikal alanında Türkiye’de kesintisiz olarak düzenlenen tek ihtisas fuarıdır. Türkiye’deki medikal endüstrisini uluslararası bir pazarda geniş bir coğrafyaya bu fuar vesilesiyle tanıtmış oluyoruz. Zira Türkiye, Avrasya coğrafyasındaki ülkeler için önemli bir ürün ve hizmet sağlayıcı konumunda ve bu sebeple, bu yıl da daha önceki senelerde olduğu gibi Balkan ülkeleri, Rusya, Türk Cumhuriyetleri, Batı ve Orta Asya ülkeleri, Kafkas ülkeleri, Orta Doğu ülkeleri ve Kuzey Afrika ülkeleri başta olmak üzere uluslararası ziyaretçilerin de yoğun ilgisi olduğunu görüyoruz. Expomed, yeni iş ilişkileri ve fırsatları oluşturmak bakımından önemli bir uluslararası iş platformu olmasının yanında fuar süresince düzenlenen bilimsel panel ve sunumlarıyla da fuar ziyaretçilerini medikal alandaki son gelişmeler hakkında bilgilendirmiş oluyoruz. 4. defa hibrit formatta düzenlediğimiz Expomed Eurasia süresince katılımcı firmalar ve fuar ziyaretçileri hem fuar alanında hem de online iş ağı platformu Business Connect Programı üzerinden bir araya geliyor. Tüm bu çabalarımız neticesinde Türkiye medikal endüstrisinin global boyutta tanınırlığının artmasına aracılık etmenin mutluluğunu yaşıyoruz.”
Reed Tüyap Fuarcılık tarafından düzenlenen 30. Expomed Eurasia Fuarı, 700’ün üzerinde yerli ve yabancı medikal firmanın katılımı ile ilk günden büyük ilgi gören fuarın yurt içinden ve dışından 30 bine yakın sektör profesyoneli tarafından ziyaret edilmesi bekleniyor. Fuar, 18 Mart saat 17.00’ye kadar ziyarete açık olacak.
Gelişmelerden haberdar olmak istiyor musunuz?
Google News’te FUAR DERGİSİ sitemize
abone olun.