Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Berke İçten, İstanbul’da gerçekleştirilen 7. Dünya Ayakkabı Kongresi’nde yalın üretim, sürdürülebilirlik, inovasyon, esneklik ve tasarım gibi başlıklarda sektörün gelecek rotasının tartışıldığını söyledi.
Türkiye’de ilk kez gerçekleştiren kongreyi değerlendiren Berke İçten, 5 kıtadan katılımcı ağırladıklarını, etkinliğin Türkiye ve İstanbul’un tanıtımına da büyük katkı sunduğunu ifade etti. .
Berke İçten, Avrupa Ayakkabı Konfederasyonu (CEC) iş birliğinde “Geleceği Şekillendirmek” temasıyla düzenlenen kongrede, dünya ayakkabı endüstrisinin gelecek rotasının çizildiğini vurguladı. Talep daralması ve uluslararası rekabet gibi nedenlerle sıkıntılı bir dönemden geçen Türk ayakkabı sektörünün global alıcılarla buluşması için de kongrenin uygun bir zemin sunduğunu anlatan Berke İçten şöyle devam etti:
GLOBAL MARKALARIN KEŞİM NOKTASI OLDUK
“Küresel ayakkabı endüstrisinin profesyonelleri, sektörümüzün uluslararası düzeyde en büyük organizasyonu olan 7. Dünya Ayakkabı Kongresi’nde buluştu. İstanbul’da 7-9 Kasım tarihlerinde gerçekleştirilen etkinliğe TASD olarak ev sahipliği yaptık. İstanbul, dünya ayakkabı endüstrisinin kesişim noktası oldu. Yalın üretim, sürdürülebilirlik, inovasyon, esneklik ve tasarım gibi pek çok başlıkta geleceğin rotası İstanbul’da çizildi. Clarks, Alibaba, Deichmann gibi dünya devleri ile Türkiye’den DESA, LC Waikiki gibi büyük perakende markalarının CEO ve üst düzey yöneticilerinin de aralarında bulunduğu isimler, ayakkabı endüstrisindeki ekonomik gelişmeleri, trendleri ve stratejileri değerlendirdiler. Türk ayakkabı endüstrisi için de çok verilmli bir organizasyon oldu. Yapılan sunumlar gelecek ile ilgili pozisyon alma noktasında bizlere çok önemli ipuçları verdi. Bilindiği üzere Türkiye ayakkabı üretiminde bir küresel oyuncu. 550 milyon çiftle Avrupa’nın birinci, dünyanın ise altıncı büyük üretim merkezi. Üretimin yanı sıra tasarım gücümüzü de her geçen yıl artırıyoruz. Ancak küresel talepteki daralma ve buna bağlı müşteri kayıpları hem üretime hem de istihdama olumsuz yansıyor. Kongrede bu süreçten nasıl çıkabileceğimize dair de çıktılar edindik.”
DÜNYA SPOR MARKALARI ÜRETİMLERİNİ TÜRKİYE’YE KAYDIRIYOR
Berke İçten, her ne kadar fiyat tutturmakta zorlanılsa da küresel markaların Türkiye’ye olan ilgilerinin artarak devam ettiğine dikkat çekerek uluslararası bir spor ayakkabı firmasının Türkiye'deki üretimini günlük yedi bin çifte çıkardığını bildirdi. Berke İçten “Avrupa merkezli bir başka küresel marka da ülkemizde üretim yapma konusunda zemin yokluyor. Biz bu örnekleri Türk ayakkabı endüstrisine ve Türkiye’ye güvenin göstergesi olarak değerlendiriyoruz” dedi.
Avrupa Ayakkabı Konfederasyonu (CEC) Başkanı Luis Onofre ise kongre sonrası yaptığı değerlendirmede, ayakkabı firmalarının ve markalarının, müşteri beklentilerini daha iyi karşılayabilmek adına hazırlıklı olmaları gerektiğini belirtti. Onofre, bu amaçla ayakkabı sektöründe en önemli ve en gerekli kavramların inovasyon ve işbirliği olduğunu sözlerine ekledi