GÜNDEM

Tekstil sektöründen ilk yarıda 6,8 milyar dolar ihracat

Abone Ol

Tekstil sektörü 2022 yılının Ocak-Haziran döneminde 6,8 milyar dolarlık ihracata ulaştı.

Tekstil sektörü Türkiye ekonomisine katkı sunmaya devam ediyor. Sektör yılın ilk 6 ayında geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 9,9 artış sağlayarak 6,8 milyar dolar ihracat gercekleştirdi. Haziran ayında ise sektör, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 8,3 artışla 1,2 milyar dolarlık ihracata ulaştı. İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Öksüz, ihracatta yakaladıkları yükselişi yılın ikinci yarısında da devam ettirmeyi hedeflediklerini açıkladı. “ALT SEKTÖRLERDE DE ARTIŞ DEVAM EDİYOR” Tekstil sektörünün 6 aylık ihracat rakamlarını değerlendiren Öksüz, “2022 yılı 15 milyar dolar ihracat hedefimize ulaşmaya adım adım ilerliyoruz. Yılın ilk 6 ayında en fazla tekstil ihracatı gösterdiğimiz ülkeler sırasıyla yüzde 23,8 artışla İtalya, yüzde 2,2 artışla Almanya ve yüzde 17,5 artışla ABD oldu.” dedi. Alt sektör ihracat rakamlarını da değerlendiren Öksüz şunları aktardı: “2022 yılı Ocak-Haziran döneminde İplik sektörümüzde yüzde 9,5 artışla 1,4 milyar dolar ihracat, Dokuma Kumaş sektörümüzde yüzde 24,4 artışla 1,4 milyar dolar ihracat, Ev Tekstili sektörümüzde yüzde 5,2 artışla 1,1 milyar dolar ihracat ve elyaf sektörümüzde yüzde 25,4 artışla 593 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Tüm alt sektörlerimizle birlikte yıl sonu hedefimize ulaşmak için son derece özverili bir şekilde çalışıyoruz.” TÜRK TEKSTİL SEKTÖRÜNDEN PARİS’E ÇIKARMA Fransa'da 5-7 Temmuz tarihleri arasında düzenlenen dünyanın en büyük tekstil fuarlarından Premiere Vision Paris’e katıldıklarını belirten Ahmet Öksüz, “Hedeflerimize ulaşmak için katma değerli ihracata da odaklanmamız gerekiyor. Bu noktada marka değerimizi ve bilinirliğimizi artırabilmek adına yurtdışı fuarları Türk tekstil sektörünün tanıtımı ve katma değerli ihracatı için büyük öneme sahip. Türkiye, Fransa'da düzenlenen dünyanın en büyük tekstil fuarlarından Premiere Vision Paris’e 212 firma ile katılım sağladı. 3 gün boyunca başarılı geçen fuarda, İTHİB olarak sektörümüzün etkin tanıtımını yaptık.” diye konuştu. “SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ANA GÜNDEM MADDESİ’’ İTHİB olarak sürdürülebilirlik alanında birçok çalışma yürüttüklerini ifade eden Ahmet Öksüz, “Şu anda sürdürülebilirlik sadece tekstil sektörünün değil tüm dünyanın ana gündem maddesi halinde. Bu nedenle İTHİB olarak sektörümüzde farkındalığı artırmaya yönelik çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyor ve Avrupa Yeşil Mutabakatı’na uyum çerçevesinde; geri kazanımı öngören, daha az enerji tüketimi ve düşük karbon salınımını hedefleyen bir üretim için çalışıyoruz.’’ dedi.