ŞİRKET HABERLERİ

Teksüt ihracatta hem ülke sayısını hem de ürün miktarını artırmayı hedefliyor

Abone Ol

Türkiye’nin en köklü süt ve süt ürünleri firması Teksüt, Türk gıda sektörünün uluslararası buluşma noktası olan WorldFood İstanbul’a katılıyor. Teksüt, ödüllü ürün ve lezzetlerini 03-06 Eylül 2024 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gıda dünyasına sunacak. Teksüt, 43 ülkeye yaptığını ihracatını yeni anlaşmalar ve iş birlikleri sonucunda yeni ülkeler ekleyerek büyütmeyi hedefliyor. 

Dünya standartlarında üretim yapan Teksüt, 03-06 Eylül 2024 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı WorldFood İstanbul’a katılıyor. Teksüt, fuarda yeni ihracat anlaşmaları ve iş birlikleri yaparak 43 ülkeye yaptığı ihracatına yeni ülkeler eklemeyi hedefliyor. 

Hedefimiz ihracatta düzenli ve sürekli başarı

Teksüt Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Özmen, Teksüt’ün ihraç ettiği ürünleri ve ihracat yaptığı ülkeleri artırma stratejisi kapsamında bugüne kadar  43 ülkeye farklı Teksüt lezzetlerini ulaştırmayı başardığını söyleyerek şöyle konuştu: “Amerika Birleşik Devletleri’nden Çin’e kadar 4 kıtada 43 ülkeye ihracat yapıyoruz. Hedefimiz yeni ülkelerde olmak, var olduğumuz coğrafyalarda da yeni Teksüt lezzetleri ile mevcudiyetimizi pekiştirmek. Bu sayede başarılı ve sürdürülebilir bir dış ticaret hacmi yaratmak istiyoruz. Avrupa başta olmak üzere tüm dünyadaki fırsatları değerlendiriyoruz. WorldFood İstanbul Fuarı’nı da bu fırsatları yakalamak için önemli bir etkinlik olarak görüyoruz. Fuarı ziyaret etmesi beklenen farklı ülkelerden satın alma profesyonelleri ile görüşmelerimiz sonucu yeni anlaşmalara imza atmayı ümit ediyoruz.”

Hedef, cironun yüzde 20’sini ihracattan sağlamak

Teksüt’ün uzun yıllardır ihracat deneyimi olan bir marka olduğunu hatırlatan Mert Özmen, “Son yıllarda ihracatta daha güçlü adımlar atıyoruz. Avrupa ülkelerine giriş yaptık; ürün gönderiyoruz. Teksüt ihracatı, cirosunun yüzde 10’nu oluşturuyor. Hedefimiz bu oranı yüzde 20 seviyelerine çıkarmak. Şu anda 43 ülkede ürünlerimiz tüketiliyor.” dedi 

Bu yıl 32. kez düzenlenecek olan Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı WorldFood İstanbul Fuarı’na yerli ve yabancı katılımcıların ve profesyonellerin yanı sıra , on binlerce ziyaretçinin gelmesi bekleniyor. Fuar kapsamında Teksüt geleneksel beyaz ve kaşar peynirlerinin yanı sıra labne, krem ve süzme ile çubuk, misket, mihaliç, örgü gibi yöresel peynirlerini tanıtacak. Standta ayrıca tereyağı, Teksüt Laktozsuz Süt, UHT süt, meyveli süt, yoğurt ve ayran ürünleri de ziyaretçilerin beğenisine sunulacak.