Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu, 8 Ekim 2024 tarihinde gerçekleştirdiği 350. toplantısında, tüketicileri aldatan, yanıltan ve tecrübe ile bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlar ve haksız ticari uygulamaları inceledi. Toplantının gündeminde, tüketicilerin alışveriş tercihlerini belirlemede önemli rol oynayan reklamlar ve ticari uygulamalara ilişkin 202 dosya yer aldı. Bu dosyaların 185'i, mevzuata aykırı bulundu ve söz konusu reklamlar ile ticari uygulamalara durdurma cezası verilmesine karar verildi. Ayrıca, bu uygulamalar hakkında toplamda 16.865.937 TL idari para cezası uygulanması kararlaştırıldı.
Toplantıda internet ortamında gerçekleştirilen ve yasalara aykırı olan reklamlara ilişkin 71 dosyada, erişimin engellenmesine yönelik kararlar alındı. Böylece, internet üzerinden yürütülen yasa dışı reklamlar da engellenmiş oldu.
Yılın ilk on ayında Reklam Kurulu, toplamda 1.542 dosyayı değerlendirdi. Bu dosyalar arasında, 1.358’inde aldatıcı reklamlar ya da haksız ticari uygulamalar tespit edildi. Kurul, bu dosyalar için durdurma cezasının yanı sıra, toplamda 204.322.410 TL idari para cezası verilmesine karar verdi.
Kurul ayrıca, mevzuata göre reklamı yasak olan alkollü içecekler ile ilgili tanıtımlar üzerinde de incelemeler yaptı. Özellikle sosyal medya platformlarında alkollü içki markalarıyla özdeşleşen ibareler, semboller, işaretler ve benzeri unsurların reklam amaçlı kullanıldığı tespit edildi. Bu reklamlara ilişkin de idari yaptırım uygulanmasına karar verildi.
Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu’nun tüketicilerin farklı sektörlerde karşı karşıya kaldığı aldatıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamalara yönelik incelemelerinin yoğun bir şekilde devam edeceğini kamuoyuna saygıyla duyurdu.