EKONOMİ

Ticaret Bakanlığı’ndan tüketiciyi aldatan reklamlara 24 milyon liralık ceza

Abone Ol

Tcaret Bakanlığı, bu ayki Reklam Kurulu toplantısında; tüketicileri aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklam ve ticari uygulamalar hakkında 24 milyon 16 bin 573 lira idari para cezası uygulandığını belirtti.

Ticaret Bakanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamaya göre, Reklam Kurulu'nun 13 Şubat 2024 tarihinde gerçekleştirilen 342 sayılı toplantısında, tüketicileri aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlar ile haksız ticari uygulamalar incelendi. Reklam Kurulu'nun bu ayki toplantısında görüşülen 185 dosyadan 157'si mevzuata aykırı bulunurken, söz konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında durdurma cezası ile birlikte toplam 24 milyon 16 bin 573 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi.

TÜKETİCİ SAĞLIĞINI İLGİLENDİREN REKLAMLARA 9 MİLYON126 BİN 735 LİRA İDARİ PARA CEZASI 

Mevzuata aykırı bulunan bu 157 dosyadan 47’sini ise tüketici sağlığını ilgilendiren reklamlar oluşturdu. Özellikle mevsimsel değişikliklerle birlikte tüketici sağlığına yönelik dönemsel reklamların ön plana çıkmasıyla, başta takviye edici gıdalar olmak üzere, gıda ve kozmetik ürünleri gibi doğrudan tüketicilerin kullanımına yönelik sağlık beyanı içeren ürün reklamları ve sağlık hizmetlerine ilişkin reklamlar Reklam Kurulu tarafından titizlikle takip edildi ve incelendi. Vadedilen beşeri faydaları hakkında tüketicileri yanıltan, kamu sağlığını bozucu nitelikte, mevzuata aykırı bulunan reklamlar hakkında müeyyide uygulandı. Bu doğrultuda, Kurul'un bu ayki gündeminde görüşülerek aykırı bulunan 47 dosya hakkında toplam 9 milyon 126 bin 735 lira idari para ceza uygulandı.