TİHCAD Başkanı Ergin Aydın, sektördeki gelişmelere ilişkin açıklamalarda bulundu. Her krizin bir kazananı olduğunu belirten Aydın, dernek olarak yeni pazarlara yöneldiklerini ve sektördeki krizi fırsata çevirmeye çalıştıklarını belirtti.
Tekstil İhracatçıları ve Çalışanları Derneği (TİHCAD) Başkanı Ergin Aydın, Türk hazır giyim sektörünün Rusya-Ukrayna savaşı, Avrupa’daki resesyon, enerji krizi ve küresel daralma gibi olumsuzluklara rağmen 2022 yılında 21,2 milyon dolar ihracat rekoru yaptığının altını çizdi.
‘’Türkiye, doğru hamlelerle küresel daralmanın kazananı olabilir.’’
Ergin Aydın, 2023’e hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün yeni bir rekor hedefi ile başladıklarını belirtirken, resesyon nedeniyle Avrupa’da yaşadıkları kayıpların telafisi için yönlerini uzak pazarlara çevirdiklerini söyledi. Ergin Aydın: ‘’ 2023’ün ilk aylarında da bu etki sürecek gibi görünse de 2023'ün ikinci yarısından itibaren ihracatımızın artacağını öngörüyoruz. Biliyoruz ki her krizin bir kazananı olur, biz de yeni pazarlara yönelerek krizi fırsata çevirmek için çalışıyoruz. Türkiye, doğru hamlelerle küresel daralmanın kazananı olabilir. 2023 yılında ihracatta yüzde 15-20 oranında bir artış bekliyoruz. Bu yıl sektör olarak en az 25 milyar dolar civarında ihracat hedefliyoruz.’’ dedi.
ALTERNATİF KITALAR VE YENİ PAZARLAR OLMALI
Başkan Aydın, TİHCAD olarak eylül ayında Avustralya Sidney’de düzenlenen Turkaus Tekstil Fuarı’na katıldıklarını ve fuarda Avustralyalı firmalar ile birebir görüşmeler gerçekleştirdiklerini söyledi. Aydın, Avustralya pazarının Çin merkezli tedarikten kurtulmak için arayışta olduğunu ve Türkiye’nin de ilgilerini çektiğini söyledi. Avustralya’ya 80 milyon dolarlık bir ihracat gerçekleştirdiklerini aktaran Aydın, ‘’ İki ülke arasındaki mesafe uzun, üretilen ürünler 12 haftada ulaşıyor ancak farklı mevsimlerde olmanın avantajıyla burada sezonda ihraç edemediğimiz ürünleri de pazarlama şansımız olabilir. Yaklaşık 1 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiğimiz Amerika’daki pazar payımızı da artırmamız gerekiyor. Amerika tedarikte Uzak Doğu’dan kurtulma yolları arıyor. Bu durum ülkemiz için büyük avantaj. Alternatif kıtalar ve yeni pazarlara yönelmeliyiz.’’
‘’Avrupalı markalarda olmayan, doğada kendi kendine çözülen elyaflar üreteceğiz.’’
TİHCAD Başkanı Ergin Aydın, küresel pazarlardaki yavaşlamadan Türkiye’nin inovasyon ve teknolojiye yatırım yaparak çıkabileceğini belirtti ve gelecek süreçte dijitalleşme yolunda adımlar atmanın öneminin altını çizdi. Aydın: ‘’Avrupalı markalarda olmayan, doğada kendi kendine çözülen elyaflar üreteceğiz. Sıkıldığımız kıyafeti doğaya gömdüğümüzde 8 haftada kendi kendine gübreye dönüşecek kıyafetler geliyor. Yeni dönemde tasarımların dijitalleşmesi çok önemli. Teknolojik adaptasyona ağırlık vermemiz lazım. Çevre bilinciyle üretim yapıp karbon emisyonlarını azaltmamız gerekiyor.’’ dedi. ,TEKSTİL SEKTÖRÜNDE 60 BİN MAVİ YAKALI İSTİHDAM AÇIĞI BULUNUYOR
TİHCAD Başkanı Aydın, hazır giyim sektörünün salgın sonrası karşılaştığı ilave tedarik talebini karşılamak için 2021 yılında ve 2022 yılının ilk yarısında yeni kapasite yatırımları yaptığını, sektörün 2022 yılının genelinde yüzde 80’nin üzerinde kapasite kullanımı ile çalıştığını bildirdi. Aydın, "2021 yıl sonunda 663 bin olan ücretli çalışan sayısı, 2022 eylül ayında 731 bine yükseldi. Sektörde bu yıl 68 bin kişi istihdam edildi." dedi. Aydın, ‘’Tekstil sektöründe mavi yakalı 60 bin istihdam açığı bulunuyor. İstihdam açığını gidermek için dernek olarak eğitimlere ağırlık veriyoruz.’’ İfadelerini kullandı.
Gelişmelerden haberdar olmak istiyor musunuz?
Google News’te FUAR DERGİSİ sitemize
abone olun.