GÜNDEM

Turizm ve gastronomi sektörü FSUMMIT Zirvesinde bir araya geldi

Abone Ol
Türkiye'nin gastronomi turizminde markalaşması için destinasyon çekicilik unsurunun ön plana çıkarılmasına odaklanan "Uluslararası Turizm Gastronomisi Yatırımları ve Ağırlama Zirvesi- FSUMMIT" bu yıl 3.kez düzenlendi. Zirve, Sözen Organizasyon tarafından Nest Convention Center’da gerçekleştirildi. İki gün boyunca devam eden etkinlik, başta Antalya olmak üzere Türkiye’yi dünyada bir turizm destinasyonu ve gastronomi markası haline getirme hedefiyle gerçekleşti. Zirvenin açılışına Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Ali Bahar, Antalya’nın gastronomi destinasyonlarının içerisinde yer almasını istediklerini belirtti. Ali Bahar: ‘’Biz turizm kapasitemiz nedeniyle Antalya'yı Türkiye'nin vitrini olarak görüyoruz. Her yıl ağırladığımız on milyonlarca turiste ülkemizin tüm zenginliklerini gösterme, layıkıyla sunma sorumluluğunu da taşıdığımızı düşünüyorum. ATSO olarak Antalya'nın, ülke ekonomisinin gelişmesi dolayısıyla refah arttırması için tarımdan turizme, sanayiden ticarete çok sayıda başlık üzerinde çalışmak zorundayız.’’ ifadelerini kullandı. Geçen yıl turizm gelirlerinde rekor kırıldığını belirten Ali Bahar: "Turizm katma değerinin arttırılması için çeşitlenme ve turizmi, kent merkeziyle sokaklara çekmek gerekmektedir. Bunun için de kent merkezini, yürüyüş rotalarıyla, esnaf kültürüyle, ulaşım imkanıyla, gastronomisiyle bir üst seviyeye taşımalıyız. Bunu yaparsanız turist otelden çıkabilir. Turistleri, şehri keşfetmek, yöresel lezzetlerinden tatmak ve alışveriş yapmak için şehir merkezine indirebiliriz. Antalya'nın turizmde olduğu kadar tarımda da çok yüksek katma değer yaratan bir kent olduğu malumunuzdur. Şehrimiz tarımın başkenti olduğu için, birçok tarımsal ürünün de ilk çıkış noktası olmak gibi önemli bir misyonu üstlenmiştir. Ürünlerimiz yurt içinde olduğu kadar yurt dışında da birçok noktaya ulaşmaktadır. Yıllık yaklaşık 600 milyon dolarlık yaş meyve, sebze ihracatı ile ülkenin cari açığına pozitif katkı sağlamaktayız. Manavgat ilçemizde ananas, papaya, ejder meyvesi, altın çilek gibi dokuz farklı tropikal meyve üretimi gerçekleştirilmekte ve bu ürünlerimiz ekonomimize gastronomi çeşitleriyle de ciddi oranda katkı sağlamaktadır." Rota Antalya uygulaması da yakın zamanda hayata geçecek Ali Bahar, "Rota Antalya" uygulamasını da yakın zamanda hayata geçireceklerini aktararak, "Uygulamada kent restoranlarını ve önemli gastronomi noktalarını yeniledik. Şehrimize gelen özellikle yabancı misafirlerimize Antalya'nın restoran ve yemek kültürünün tanıtılmasına da katkı sağlamış olacağız." ifadelerini kullandı. Turizmin sadece kendini değil, birçok sektörü geliştiren bir alan olduğunun altını çizen Bahar, "Turizm, ülkeye kazandıran, hatta ihracat olanaklarımızı sağlayan, bu vesileyle cari açığımızı kapatan çok önemli bir sektördür. Turizmi sadece kendi başına düşünmememiz gerekmektedir." ifadelerini kullandı. "Gault & Millau'yu da Türkiye'ye kazandırdık" Sözen Group CEO'su Gökmen Sözen ise etkinliğe destek veren tüm STK ve kurumlara teşekkür ederek, şunları kaydetti: "Dünyada iki tane restoranların derecelendirildiği katalog var. Bunlardan biri Michelin; Türkiye'ye geldi. Türkiye için çok önemli. Türkiye'nin restoran ve şef pazarlaması adına çok önemli. Ama dünyanın en iyi ikinci kataloğu Gault & Millau'yu da Türkiye'ye kazandırdık. Sadece İstanbul değil, dört destinasyon dedik. Marmara Bölgesi, Ege bunun yanında Akdeniz'i de ekledik. Çünkü Akdeniz turizm potansiyeli çok yüksek bir kent. Bunun yanı sıra tabii ki tarih turizmine de önem verdik. Antakya çok önemliydi. Gaziantep çok önemliydi. Bunu da yaptık. Yani dünyanın 18 ülkesinde yer alan Gault & Millau'yu Türkiye'ye getirdik. Buradan da onun müjdesini vereyim. Depremde, Gaziantep'te ve Antakya'da birçok mekan yıkıldı. Biz onları yine derecelendirmeye sokacağız. Geçmişten aldığımız bilgiyle bunları yapacağız."