14-16 EYLÜL TARİHLERİNDE AVUSTRALYA SDYNEY SHOWGROUND FUAR ALANINDA GERÇEKLEŞECEK OLAN TURKAUS TEKSTİL FUARININ TANITIM SEMİNERİNE FUARIN KURUCU ORTAĞI İBRAHİM ÖZPAY KATILDI
Avustralya piyasasını iyi araştırdığını belirten Özpay, Türk firmalarına fuara katılım çağrısında bulundu.
Özpay konuşmasına şöyle devam etti :
“ Özet olarak şöyle anlatabilirim; öncelikle Avustralya piyasasını araştırdık, burası için butikler yüzde elli demektir. Birebir ziyaretçi adayları ile Roadshow görüşmeler sağlandı. Türk firmaları için, burada markalaşmış firmaların da ürettikleri kreasyonlar, dizaynlar Avustralya için çok uygun. İlk iki sene boyunca piyasa araştırması yapıldı ve buna ağırlık verildi. Sonra ki süreçte yani son bir sene de Türkiye Roadshow çalışmalarımız oldu. Bununla ilgili tahmini olarak Türkiye’nin birçok ilinden Denizli, Ankara, Bursa, İzmir, Uşak, Antalya ve tabi İstanbul olmak üzere 600 ihracatçı firma ile görüşmelerimiz oldu. Bizim de kendimize göre tabi Türkiye ile ilgili Avustralya açısından çıkardığımız sonuçlar var. Bakış açıları, private label veya kendi markasıyla üretmek isteyen firmalar, yarı markalaşmış ve markalaşmış firmaların perspektifinin pozitif anlamda değiştiği hatta eleştirilen fast fashion kültürünün Avustralya da ki ihtiyaçlarının karşılanması açısından bizim kreasyonların çeşitliliğine ne gibi katkıda bulunduğunu pozitif anlamda söylüyorum, Avustralya da nasıl alıcı bulabileceği gibi konularda pozitif dönüşlerimizi aldık.”
“Türkiye İhracatçılar Birliği’nin (TİM) desteği ile milli katılım sağlanıyor”
Türk firmalarının Avustralya’dan yana kaygılarının giderileceğini belirten Özpay, “Türkiye İhracatçılar Birliği’nin desteği ile milli katılım sağlanıyor fuarımıza, buradan da tekrar teşekkür ederiz. İHKİB ile beraber güzel bir başarıya imza atmayı planlıyoruz. Türk firmalarımızın hiçbir şekilde bir kaygısı olmasın. Biz özellikle bu fuarda Türk firmalarının belli bir müddetle üretici ülke konumunda üreten ve satan kendi markasında veya private label birincil bel kemiği olarak tabiri caizse fuarda en kötü 3 sene boyunca Türk firmalarına öncelik tanıyacağız. Dolayısıyla Türk firmaları Avustralya ya geldikleri zaman hiç endişe etmesinler. Arka planda olmayacaklar tam tersine ön planda olacaklar."
Seminer de Fuar Dergisi mikrofonlarına konuşan İbrahim Özpay,Türk üreticilerinin tarzına ve dizaynına son derece güvendiğini belirtti.
Şuan tekstil sektöründe üretim, ihracat yapan Çin ve Hindistan gibi büyük ülkelerde bir takım sorunlar var. Bu durum yeni pazar alanları oluşturmak için bir zemin hazırladı. Bu fuarın neden Avustralya da yapılması gerektiği konusunda bizlere bilgi verebilir misiniz?
Biz bu konuda araştırmalarımızı çok sağlam yaptık. Rakamlar yalan söylemez. Kişi başına tekstil ithalatında dünya birincisi olan bir ülkeden bahsediyoruz. Toplamda zaten 27 milyon nüfusu olmasına rağmen dünya sıralamasında iç giyimde yedi, dış giyimde sekizinci ithal eden ülke. Bu ülkenin temel bir sorunu vardı. Bu da Çin ile arasındaki siyasi problemler. Bu siyasi problemlerin, tüm kaynaklardan da araştırabilir bu söylemlerim, çözülebilmesi teknik olarak mümkün değil. Pasifik okyanusunda başka bir yapılanma söz konusu. Bir yanda İngiltere, Amerika, Avustralya’nın yer aldığı bir blok var diğer yanda Çin ve arkasındaki blok var. Bu çerçeve de Çin’in son 5 senede Avustralya ya göre tekstil ihracatının nasıl düştüğünü rakamlara bakarak görebilirsiniz.
Çok hızlı bir düşüş söz konusu. İki sezondan beri Avustralya’nın bilinen zincir mağazalarının cornerlarında boşluklar olduğunu görebiliyorsunuz. Bunlar aslında bilinçsiz seçimler. Elbette ürünleri Çin den temin edebilirler ama tercih etmiyorlar. Söylediğim gibi büyük bir düşüş söz konusu, zaten 2025 yıllarında daha ciddi bir düşüş öngörülüyor. Dolayısıyla bunu gören Hindistan İhracatçılar Birliği 5 seneden beri uğraşlarına rağmen bu piyasaya giremediler. Çünkü onların doğal dizaynları batı dünyasına hitap etmiyor ama dönüp bizim dizaynımıza baktığımızda tamamen onlara hitap ediyor. Bizim bu fuarda firmalarımızdan istediğimiz, herhangi bir değişiklik olmadan doğrudan kendi kreasyonlarımızın sergilenmesi. Çünkü bizim kreasyonlarımızı merak ediyorlar. Bizim görüştüğümüz Avustralya firmalarının beklentisi bu yönde. Biz de zaten kendimize, tarzımıza ve dizaynımıza bu konuda çok güveniyoruz.
Fuar sonrası destek ile alakalı görüşleriniz ve planlarınız nelerdir ? Son olarak Fuar Dergisi okurlarına neler söylemek istersiniz ?
Avustralya aslında son keşfedilen kıta. Bu durum bizim açımızdan
, Türkiye olarak tekstil konusunda ilk keşfedilen yer olacak. Biz bu fuar için sağlam bir alt yapı kurduk. Belli bir stratejimiz var bu alanda çok fazla çalıştık çok emek verdik. Bizi mutlaka takip edin. Bizim konseptimizi en azından buralardan izleyebilir fikir edinmiş olabilirisiniz. Avustralya’nın önde gelen markaları ile yapılan görüşmeler vesaire buradan takip edilebilir. Tabii bu markalar dışında butiklere de yer verilecek muhakkak, bunu da belirtmiştik. Dolayısıyla çok ciddi alıcılar var ve Türk temsilcilerimiz fazlasıyla memnun kalacaklardır. Bizler zaten orada B,B+ ve A grubuna hitap ediyoruz, bu bizim için çok önemli bir ayrıntı. Çünkü Made in Turkey imajı tekstilde, orada, Made in Europe, ki zaten tanıtımlarımızı Avustralya, Yeni Zelanda da Made in Europe olarak yapıyoruz ve üretici ülke olarak baktığımızda bu fuarımız da zaten Çin, Hindistan, Bangladeş, Vietnam yok. Biz de diyoruz ki bu keşfedilmemiş ülkede, biz Türkiye tekstil firmaları olarak gelin hep beraber güzel başarılara imza atalım. Fuar sonrası konusunda da showroom sistemimiz var. Bu da şu şekilde biz, İstanbul, Denizli, Bursa gibi firmalarımızın adres, iletişim vesaire bulunduğu kartvizitleri yanı sıra Avustralya kartı da veriyoruz. Zaten verilen karttaki adresin sahibi biziz , bu firmalarımızın gönül rahatlığı ile bunu söylemelerini istiyoruz. Hem fuarın hem de showroom un sahibi zaten biziz. Bunu yapmamızın başlıca sebebi,fuarda kurulan ilişkilerin satış ile neticelenmesi, müşteri kaybına engel olmak. Çünkü alıcı firmalar alışveriş yapacağı insanlara hem güvenmek ister hem de yakından görmek, ürünlere hakim olmak ister. Yani kısacası biz, fuardan sonra showroom da ekibimizle beraber firmalarımızın yönlendirdiği iş ortaklarına her türlü desteği sağlıyoruz. Fuarda kurduğunuz satış ilişkisinin neticesinde ürünlerin Avustralya teslim ve ödemenin size yapılmasını temin açısından temin ediyoruz. Böylece 365 günün ticaretin başlangıcını da yapmış olacaklar.Daha da önemlisi showroom toptan 365 gün satış pazarlama demek ve ürünlerinizin Avustralya teslim satışı demek.
Fuarımızın hepimiz için güzel geçmesini temenni ediyoruz. Unutmayalım ki, refah seviyesinde dünya da ikinci sırada ki ve kişi başına tekstil ithalatında dünya lideri olan ülkeye gidiyoruz. Burada Türk firmaları hep ön planda tutulacak.