EKONOMİ

Türkiye 2025 yılı için 55 ülkede ihracat hedefi belirledi

Abone Ol

Ticaret Bakanlığı, ihracatın artırılması amacıyla 2025 yılı için 55 ülkeyi "ihracatta hedef ülke" olarak belirledi. Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, "İhracat Destekleri Hakkında Karar" çerçevesinde hedef ülkelere yönelik yapılacak harcamalara ilave destek sağlanacak. Her yıl belirlenen bu hedef ülkeler, ihracatın geliştirilmesine yönelik faaliyetlerin etkinliğinin izlenebilmesi amacıyla seçiliyor.

Açıklamada, Bakanlığın Uzak Ülkeler ve İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) Üyeleri ile ihracat geliştirme stratejilerinin uygulandığı vurgulandı. 2024'te belirlenen 35 ülke, 2025 yılı için de ihracat hedef ülkeleri arasında yer alacak. Bu ülkelerin listesinde yalnızca asgari düzeyde değişiklikler yapılacağı belirtildi.

Ayrıca, ilave destek verilecek ülkeler arasında Almanya, ABD, Avustralya, Azerbaycan, Bahreyn, Bangladeş, Birleşik Arap Emirlikleri, Birleşik Krallık, Bosna-Hersek, Brezilya, Cezayir, Çekya, Çin, Endonezya, Etiyopya, Fas, Fildişi Sahili, Filipinler, Fransa, Gana, Güney Afrika, Güney Kore, Hindistan, Irak, İspanya, İtalya, Japonya, Kamboçya, Kanada, Katar, Kenya, Kolombiya, Kuveyt, Libya, Malezya, Meksika, Mısır, Nijerya, Özbekistan, Pakistan, Peru, Portekiz, Romanya, Rusya, Senegal, Sırbistan, Suudi Arabistan, Şili, Tanzanya, Tayland, Tunus, Umman, Ürdün, Venezuela ve Vietnam yer alıyor. Bu listeye yeni eklenen ülkeler ise Irak ve Sırbistan olarak kaydedildi.

Açıklamada, hedef ülkeler belirlenirken küresel siyasi ve ekonomik durumu dikkate alarak geleneksel pazarlardaki daralmanın etkilerinin azaltılması ve alternatif pazarlarda ihracatın artırılması amaçlandığı ifade edildi. Ayrıca, firmaların yönlendirilebileceği yeni pazarların tespiti için makroekonomik göstergeler, büyüme ve pazar çeşitlendirmesi analizleri temel alındı. IMF Dünya Ekonomik Görünüm ve TradeMap veritabanlarından yararlanılarak, 2019-2025 dönemi arasında GSYH değişimi, dünya ithalatındaki pay, dışa açıklık endeksi gibi göstergeler üzerinden yapılan analizlerle hedef ülkeler belirlendi. Geçmiş yıllarda hedef ülkeler listesinde yer alıp göstergeleri bozulan ülkelerin yerine, daha güçlü pazarlara yönelmek için çalışmalar yapıldı. İhracatçılardan gelen talepler de dikkate alınarak bu liste oluşturuldu.