Ayakkabı sanayini kendilerine meslek edinen ve bu sektöre bilgi, yetenek ve tecrübeleriyle değer katmış sektör mensuplarını tek bir çatı altında toplayan Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD), 2024 Olağan Seçimli Genel Kurul Toplantısını gerçekleştirdi. Yönetim Kurulu, Denetim Kurulu ve Disiplin Kurulu Raporlarının paylaşıldığı toplantıda, başta Yönetim Kurulu olmak üzere, Denetleme Kurulu, Disiplin Kurulu ve İstişare Kurullarının seçimleri gerçekleşti.
2021 yılından bu yana Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini üstlenen Berke İçten, 2024 yılı Genel Kurulu’nda da başkan adayı oldu. TASD Başkanlığı için adaylığını açıklayan diğer aday ise TASD Yönetim Kurulu Üyesi ve Mammamia A.Ş. Kurucu Ortağı Ahmet Çakır oldu. Göreve gelmeleri halinde, güçlü yönetim kadrosuyla birlikte sektördeki sorunların çözümüne odaklanacaklarını, yenilikçi bir anlayışla hareket edeceklerini belirten Çakır, ‘TASD’de değişim zamanı’ sloganıyla yola çıktı. Bir diğer başkan adayı TASD Yönetim Kurulu Üyesi ve HB Club Genel Müdürü Hasan Bıyık sektörün ve derneğin sorunlarına çözüm getireceklerini belirterek adaylar arasında yerini aldı.
Konuşmalarına ‘’Sektör olarak 600 üyeye yakın katılımla genel kurulda tarihi bir an yaşıyoruz. Bu da bizleri diğer derneklerden ayıran bir özellik. 2021 Temmuz ayından itibaren 3 yıl boyunca verdiğiniz bu görevi en iyi şekilde yaptık, verdiğimiz sözleri tuttuk’’ ifadeleriyle başlayan Berke İçten, 2021-2024 faaliyet raporunu sundu:
‘’Gerçekleştirdiğimiz önemli faaliyetlerden biri olan AYMOD Fuarı’nı sektöre geri kazandırdık. 2 kez çalıştay düzenledik ve fuarın tarihi gibi konular için üyelerimize danıştık. AYMOD Fuarı, sektördeki fuarlara göre en uygun fuar olma özelliğini taşıyor. Enflasyona ve artan giderlere rağmen katılımcı firmalarımıza zam yapmama kararı aldık. Dernek olarak tüm gelir gider verilerimizi çalıştaylarımızda paylaştık. Bakanlıklarla yakın temaslarda bulunduk ve sektörün sorunlarına dair çözüm önerileri sunduk.’’ İfadelerini kullandı.
Üyelerin fiyat kategoriyle birlikte ürün yükleyebileceği bir platform hazırlayarak müşterilere rahatlıkla ulaşabileceklerini belirten İçten, TASD Dijital Platformu’nu tanıttı.
İçten, TASD olarak yer aldıkları uluslararası projeleri şu ifadelerle iletti: ‘’CEC Avrupa ayakkabı federasyonundaki etkinliğimizi arttırarak sektörümüzü Avrupada da temsil etmeyi başardık. CIFA asya pasifik ülkeleri ayakkabı federasyonuyla ise ayakkabı sektörünü 18 ülkeye tanıttık. Yerinde üretim, Biojeneratörlerle hayvan derisinin yapay ortamda üretilmesi gibi konuların ele alındığı 7. Dünya ayakkabı kongresini de başarıyla gerçekleştirdik.’’
Seçim öncesinde adaylar sırasıyla vaatlerini sundular.
Berke İçten, AYMOD Tarihinin yeniden istişare ile belirleneceğini, fuarın uluslararası özelliğinin %2’den %14’e yükseldiğini ve bu oranın %30’a çıkarılacağını, stant maliyetlerininin düşürüleceğini ve imaj görsel desteği verileceğini belirtti. Dijital bir AYMOD Fuarı düzenleyeceklerini belirten İçten, 365 gün boyunca 10 bin yabancı firma datasıyla hizmet verebileceğini belirtti. Maliyet azaltma çalışmaları gerçekleştireceklerini belirten Başkan, trendyol ile birlikte e-ihracat protokolü oluşturduklarını ve üyelere bu konuda destek sağlayacaklarını belirtti.
TASD Yönetim Kurulu Üyesi ve Mammamia A.Ş. Kurucu Ortağı Ahmet Çakır konuşmalarında sektöre daha çok katkı sağlayabilmek adına başkan adayı olduğunu belirterek ‘’Türk ayakkabı sektörünü hak ettiği yere taşımak için bu göreve talip olduk ve TASD değişim zamanı mottosuyla yola koyulduk. İş birliği içerisinde çalışılmamasından, derneğin kişisel menfaatler için kullanılmasından ve bir basamak olarak görülmesinden rahatsızlık duyduklarını belirten Çakır, ‘’Endüstri mühendisleri ve moda tasarımcıları dahil, konusunda uzman kişiler bulunduran sizlerin içinden bir ekibiz. Yönetime geldiğimizde başkan olarak değil ekip olarak bir hizmet sunacağız. Başkan ve yönetim kurulunun yakın çevresini değil; sektördeki temsilcileri dahil edeceğiz. İnsanlara yukardan bakmayacağız ve kaynakları israf etmeyeceğiz. Sektör bileşenleriyle iyi ilişkiler kuran bir dernek olacağız. Pazarlıkla değil tüm bölgelerin temsil edildiği bir platform sağlayacağız.’’ ifadelerini kullandı
Çakır, AYMOD'u dijitale taşıyarak yıl boyunca fuar imkanı sunacaklarını ifade etti ve sektörün dijital vitrinini oluşturacaklarını belirtti. Ayrıca, e-ihracat için gerekli eğitim ve desteği sağlayacaklarını ve sektörün e-ihracat kapasitesini artıracaklarını söyledi. Konuşmalarında değişimin önemine vurgu yapan TASD Başkan Adayı Ahmet Çakır, değişim zamanının geldiğini belirterek, ‘’Yeni dönem yönetim kurulunda tecrübeli ve liyakat sahibi isimlerle sektörü ileriye taşıyacağız. Genç üyelerin sektöre ilgisini artırarak TASD'ın tüm Türkiye'deki ayakkabı sektörünü eşit olarak temsil edeceği bir yapı kuracağız.’’ İfadelerini kullandı.
TASD Yönetim Kurulu Üyesi ve HB Club Genel Müdürü Hasan Bıyık, sektördeki en önemli sorunun fuar olduğunu belirterek, ‘’Fuarın tarihinin yanlış olduğunu düşünmekteyiz. İtalyadan önce yenilenebilmek adına, öncesinde İtalya’ya gidip gözlem yapıp esinlenerek sonrasında ürün imal edilmeli. Tarihler yanlış olduğu için imalatçı iki defa koleksiyon hazırlamak zorunda kalıyor. Amacımız kendi fuarımızı kendimiz düzenleyerek rakibe fırsat tanımamak. Teşvikler konusunda sektörümüzde krediye ihtiyaç yok. Fuar alanında teşvikler gerek. Önemli olan fuar alanı değil, ihracatçının kendisi. . Fuarlara değil ticaret yapan sanayicilere teşvik verilmeli. Bunu da birlik olarak sağlayacağız’’ dedi. Ayakkabı üreten herkesin bu derneğe üye olması gerektiğini belirten Bıyık, ‘’Halkın derdini anlamak için halkın arasına karışmak ve dinlemek gerek. Dernek şubeleri açtıktan sonra bölgeye hizmet edip dinledikten sonra firmaları derneğimize üye yapacağız. Amacımız minimum 800 üye sayısına ulaşmak.’’ İfadelerini kullandı ve Afet yardım planı oluşturacaklarını, afeti beklemeden dernek gelirlerinin bir kısmını ayırarak üyelere bir nevi sigorta sağlayacaklarını belirtti.
Üyeler bu aday listeleriyle seçime gittiler: