GÜNDEM

Türkiye'nin e-ticaret hacmi yüzde 109'luk bir artışla 652 milyar liraya yükseldi

Abone Ol

Ticaret Bakanlığı verilerine göre, ocak-haziran döneminde e-ticaret sipariş adedi geçen yılın aynı döneminde kıyasla yüzde 20 artarak 2 milyar 556 milyona yükseldi.

Ticaret Bakanlığının, bu yılın ocak-haziran dönemine ilişkin "Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS)" verileri açıklandı. Türkiye'nin ilk 6 aylık elektronik ticaret (e-ticaret) hacmi, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 109,7 artarak 652,7 milyar liraya ulaştı. Bu yılın ocak-haziran döneminde Türkiye'de e-ticaret hacmi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 109,7 artışla 652,7 milyar lira olarak hesaplandı. Sipariş adetleri, ocak-haziran döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20 artışla 2 milyar 556 milyona yükseldi. Perakende e-ticaret hacmi de geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 119 artışla 390 milyar liraya çıktı. Ödeme yöntemleri bazında toplam e-ticaret hacminin yüzde 62,7'sini 409,3 milyar lirayla kartlı işlemler, yüzde 32'sini 209,3 milyar lirayla havale/EFT ve diğer ödemeler, yüzde 5,2'sini 34,1 milyar lirayla kapıda ödeme oluşturdu. Ortalama sepet tutarı 255 lira olarak hesaplandı e-Ticaret hacmi giyim, ayakkabı ve aksesuarda yüzde 145,1, elektronikte yüzde 136, beyaz eşya ve küçük ev aletlerinde yüzde 129,6, konaklamada yüzde 100,9, gıdada yüzde 69,4, yemekte yüzde 82,1, seyahat, taşımacılık ve depolamada yüzde 66,4 artış gösterdi. Elektronik ticaret yoluyla gerçekleşen alışverişlerin yüzde 36,6'sını İstanbul, yüzde 8,7'sini Ankara, yüzde 5,9'unu İzmir'de yaşayan vatandaşlar yaptı. Sektörel olarak ortalama sepet tutarı konaklama sektöründe 14 bin 262 lira, ev, bahçe, mobilya ve dekorasyonda 6 bin 287 lira, hava yollarında 3 bin 391 lira, beyaz eşya ve küçük ev aletlerinde 830 lira, giyim, ayakkabı ve aksesuar sektöründe 712 lira olarak gerçekleşti. e-Ticaret harcamalarının yüzde 81'i peşin yapılırken yüzde 19'u taksitli ödemeyle gerçekleştirildi. Sektörel olarak bakıldığında ise ev ve dekorasyonda yüzde 77,6, beyaz eşyada yüzde 47,9, giyimde yüzde 35,4, elektronikte yüzde 30,7, havayollarında yüzde 22,6, konaklamada yüzde 17,4, seyahatte yüzde 12,9, kitap ve dergide ise yüzde 4,6 taksitli işlem tercih edildi.