RÖPORTAJLAR

Avrupa'nın en büyük ayakkabı fuarı AYMOD 2023'ün açılışı gerçekleşti

Abone Ol
Avrupa’nın en büyük ayakkabı fuarı olan Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı AYMOD 2023 kapılarını ziyaretçilerine açtı. Ayakkabı sektörünün öncü firmalarını ilgilileri ile buluşturacak olan AYMOD Fuarı, 1-4 Şubat tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde ziyaretçilerini ağırlayacak. Avrupa’nın en büyük ayakkabı fuarı olma özelliği taşıyan Uluslararası Ayakkabı Moda Fuar’ı AYMOD, İstanbul Fuar Merkezi’nde başladı. 1-4 Şubat tarihleri arasında ziyaretçilerini ağırlayacak olan fuara yurt dışı ve yurt içinden yoğun katılım bekleniyor. Açılışa katılan Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Berke İçten, İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Başkanı Güven Karaca, İstanbul Sanayi Odası (İSO) Başkanı Erdal Bahçıvan, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe sırasıyla konuşmalarını gerçekleştirdi. Açılış konuşmasını gerçekleştiren Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Berke İçten, ayakkabı sektörünün 2022 yılında yaptığı ithalat ve ihracat rakamları ile ilgili açıklamalarda bulundu. Berke İçten: ‘’ Geride bırakmış olduğumuz 2022’de ayakkabı sektörümüzün ihracatı 1,2 milyar dolarlık bir seviyeye ulaşmıştır. Yaklaşık olarak, üretmiş olduğumuz ayakkabının 370 milyon çiftini de ihraç etmiş bir sektör olarak bugün huzurlarınızdayız. İhracatta göstermiş olduğuz başarıyı maalesef ithalat tarafında gösteremedik. 2022 yılı ithalat rakamlarımız 2021 yılının aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yaklaşık olarak hem adetsel bazda hem de değer bazında yaklaşık %50’lik bir artışla karşı karşıya kaldık.  Ayakkabı sektörü diğer sektörlerde olduğu gibi ithalat noktasında bir miktar sorun yaşamıştır. Bu sorunu hep birlikte Ticaret Bakanlığımıza taşıdık ve gerekli önlemleri almak için bazı adımlarda bulunduk.’’ ifadelerini kullandı. AYMOD Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı'nın açılışında konuşmasını gerçekleştiren İDMİB Başkanı Güven Karaca: 1 ay içerisinde 3 adet fuara katılım sağlayabilen, koleksiyon hazırlayabilen bir ayakkabı sektörü rekorlar kırmayı kafasına koymuştur. Bu da tabi ki rakamlara yansıyacaktır. 2021 yılını 1,73 milyar dolarla kapatabilen deri ve deri mamulleri sektörü 2022 yılını %18,8 artışı ile 2 milyar 57 milyon dolar olarak kapattı. Lokomotif sektörümüz olan ayakkabı sektörü ise 2021 yılında 1 milyar doları geçmiştir. 2022 yılı 1, 2 milyar dolarlık bir seviye ulaştı. Dolayısıyla emeği geçen herkese şükranlarımı sunuyorum.’’ diye konuştu. Açılışa katılan İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, "60 bin metrekarelik bir alandayız. Burada her 8 firmadan bir tanesi yabancı bir firma. Bir taraftan ihracatımız artıyor ama Türkiye iş dünyası olarak ihracatımızı ithalatla birlikte takip etmemiz gerekiyor. Ana beklentimiz, kur artışının enflasyon artışına yakın bir ortamda seyretmesi. Bunu sağlayabilirsek zaten sanayicimiz buna göre tüm planlamasını yapar. Burada sınır aşan e-ticarete özel bir alan açmamız lazım. Türkiye'nin toplam ihracatı içerisinde e-ticaret payı gelişmiş ülke ortalamalarının altında yer alıyor. Bu oranı hızlıca artırmamız gerekiyor. Ayakkabı sektörü bu alan içinde pilot olabilecek bir sektör. Covid sonrası internet üzerinden olan satışlarda bir düşüş olmadı. Bu trend oturdu ve payını artırıyor. TİM'in, İstanbul Dünya Ticaret Merkezi'nin ortağı olması için gerekli adımlar atıldı. İlk genel kurulunda TİM'i de yönetim kurulunda beraber çalışma imkanı bulacağız" şeklinde konuştu. Son dönemde kamu tarafından ihracatçılarımız için güzel haberler geldiğini vurgulayan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, "Bir ay içinde elektrik ve doğalgaz fiyatlarında iki kez indirim yapılması maliyet baskısı altındaki firmalarımıza biraz olsun nefes aldırdı. Uygun koşullu finansmana birkaç ay öncesine göre daha kolay erişebiliyoruz. Merkez Bankası'nın son düzenlemeleri de ihracat yapan firmalarımız açısından olumlu bir adım oldu. Bu tür adımlar firmalarımızın ve ihracat ailemizin moral motivasyonunu artırıyor. Küresel pazarlarda talep daralması nedeniyle ihracatımızın artış hızında bir yavaşlama var. Bizim her şeye rağmen, çarkları durdurmamız, üretim ve ihracatta 2022'nin ilk yarısındaki ivmeyi yeniden yakalamamız gerekiyor. Bunun bir yolu da ihracatçılarımızın yeni pazarlara açılmasından geçiyor. Ticaret Bakanlığımızın "Uzak Ülkeler Stratejisi" bu yolda bize yeni fırsatlar sunuyor. TİM olarak bu fırsatı en iyi şekilde değerlendirmek istiyoruz. Ocak ayında Venezuela ve Pakistan'a ticaret heyetleri düzenledik. 19'u ilk çeyrekte olmak üzere birliklerimizle birlikte bu yıl 100 ticaret heyeti planladık. Ayrıca 45 alım heyetini ülkemizde ağırlayacağız. Dünyanın dört bir yanında 250 fuara katılacağız" ifadelerini kullandı.