İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR), ‘Lezzeti Dünyaya Taşıyanlar 2023 İhracat Öncü Ödül Töreni’’ ile ihracatın öncü firmalarını ödüllendirdiği bir etkinlik düzenledi. Törende firmalara ödüllerini takdim eden isimlerden biri olan İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Başkanı Çetin Tecdelioğlu, ödül alan firmaları tebrik ederek çelik ve tarım sektörüne dair öngörülerini paylaştı.
"Tarımda Dünyanın Zirvesindeyiz"
Çetin Tecdelioğlu, “İhracat yapan firmalarımızı ve ödül alan başarılı isimleri kutluyorum. Birçok sektörde dünyada ilk 2 veya 3 arasındayız. Özellikle bulgur sektöründe dünya birinciliği bizde. Un ve makarna sektörü de dünya sıralamalarında birinci ve ikinci sıralarda yer alıyor. Dünyanın gıda ihtiyacını karşılamak büyük bir önem taşıyor ve bu konuda liderlik konumumuzu korumalıyız.”
Tecdelioğlu, tarım sektörünün stratejik önemine vurgu yaparak, pandemi döneminde ortaya çıkan "kendine yeten ülkeler" politikasının önüme çıktığını hatırlattı. “2025 yılında bu başarıyı daha da ileri taşıyacak adımlar atacağız. Tarım sektörü dünyada daha fazla katma değer yaratan, daha geniş pazar payına sahip bir konuma evrilecek” dedi.
İDDMİB’in 2023-2024 Performansı
Tecdelioğlu, İDDMİB’in performansına dair yaptığı değerlendirmede şu açıklamalarda bulundu:“2023–24 döneminde ihracat rakamlarımızı hem değer hem miktar bazında geçen seneki seviyelerde tutmayı başardık. Bu, dünya çapında ekonomik daralmaların yaşandığı bir ortamda önemli bir başarı olarak görülmeli. Ancak beklediğimiz oranlarda bir yükseliş sağlayamadık. Yüzde 1 ila 1,5 civarındaki artış oranları, genel ihracat artış oranlarıyla paralel.”
2025 Hedefleri: Orta Doğu ve Latin Amerika’ya Odaklanma
Tecdelioğlu, 2025 yılı projeksiyonlarının daha iyimser bir tablo sunduğunu belirterek“2025 yılında Orta Doğu ve Suriye pazarlarında önemli fırsatlar görüyoruz. Suriye’nin yeniden yapılanma süreci ve bu coğrafağın normalleşmesi, barınma, sağlık ve eğitim gibi alanlarda talep artışı yaratacak. Aynı zamanda Amerika ve Latin Amerika pazarlarına yönelik stratejik çalışmalarımız da devam ediyor. Yaklaşık 30’dan fazla ülkede sektörel bazda projeksiyonlar hazırladık ve bu rakamı 60’a çıkarmayı hedefliyoruz.” dedi.