RÖPORTAJLAR

KÜAD Başkanı Kahrıman, ''Kozmetik tüketiminde etiket okur yazarlığını arttırmayı hedefliyoruz''

Abone Ol

Türkiye'de bir ilki hayata geçiren Kozmetik Üreticileri ve Araştırmacıları Derneği (KÜAD), kozmetik ürünlerin güvenliği ve tüketici bilincini artırmak amacıyla "Tüketici El Kitabı" hazırladı. Toplumu bilinçlendirmeyi amaçlayan bu kapsamlı el kitabı, tüketicilere kozmetik ürünlerin içerikleri, güvenli kullanımı ve olası riskleri hakkında yol gösterici bilgiler sunacak.

"Tüketici El Kitabı"nın tanıtımı için düzenlenen lansmana, KÜAD Başkanı Levent Kahrıman, KÜAD Yönetim Kurulu üyeleri, Tüketici El Kitabı Mevzuat ve Yasal İşler Komisyonu Üyeleri, KÜAD üyeleri ve çok sayıda basın mensubu katıldı. KÜAD Tüketici El Kitabı Mevzuat ve Yasal İşler Komisyonu; Şule Küçükoğlu, Ü. Belgin Sile, Zeynep Erol, Mehtap Arslan Aydın, Tuğba Sekban Yılmaz, Burak Ayan, Seher İrem Çevik, Sibel Çelebi, Nursel Evrim ve Ferhan Candar'dan oluşuyor.

KÜAD Başkanı Levent Kahrıman, Fuar Dergisi mikrofonlarımızla detayları paylaştı.

Kozmetik ürün etiket okur yazarlığının çok düşük seviyelerde olduğunu belirrten Kahrıman, ''Bu aslında sadece ülkemizde değil, dünyada da böyle. Kullanıcılar aldıkları ürünleri nasıl kullanmalılar? Aldıkları ürünlerin üzerinde yazan metinler, gösterilen semboller, ikonlar ne anlama geliyor? Bu ürünü daha uygun şartlarda mı kullanmalı? Hangi koşullarda değerlendirmeli, nasıl saklamalı? Bunlarla ilgili yeterince bilgi sahibi olmadıkları için ve etiketle o iletişim kurabilmeleri gerekiyor. Bazen yanlış ürünü alabiliyorlar, ürünü yanlış kullanabiliyorlar ve doğru sonuca ulaşamayabiliyorlar.''

Bir yandan etiket okur yazarlığını arttırmayı hedeflediklerini belirterek, ''Diğer yandan etiketi doğru okuyan bir birey, kullandığı ürünü kendisine getiren satış noktaları, dağıtıcılar, üreticiler ve üreticiyi denetleyen kamu kurum kuruluşlarıyla farklı bir şekilde iletişime geçebilir. Çünkü etikette yazan iddiaları sağlamıyorsa ürün, ya da etikette örneğin dermatoloji test yazıyordur, ya da klinik olarak onaylanmış yazıyordur, ya da şu, şu, şu ama diye içermiyordur yazıyordur. Etiketi okuyan ve doğru okumayı bilen bir kullanıcı, bu belgeleri tedarik zincirindeki dağıtıcıdan üreticiler isteyebilir. Tedarik edebilirse doğrudur, edemezse onlara göre hukuki süreç başlatabilir. Kullanıcıların bu şekilde bilgili ve aktif olmaları durumunda da o ürünlerin bir denetim silsilesi oluşmuş olur. Doğru bir ürün kullanıcısı, doğru bir denetleyicidir aslında. Dolayısıyla hem kendisi için bir fayda üretmiş olacak, hem de tedarik zincirindeki herkesi denetler pozisyona geçmiş olacak. Bunlar temel hedefimizdi ve bunları öngörerek bu kitap çalışmasını yaptık.''

Çok fazla sahte ürünün piyasaya çıkmasından dolayı duyduğu rahatsızlığı dile getiren Kahrıman, ''Sahte ürünlerin çoğu da kullanıcıların etiketlerle olan bu ilişkisinin nispeten iyi olmamasından kaynaklı oluyor. Bazen bu etiketleri doğru okumak, doğru yorumlamak aldığı ürünün doğru seçilmesine fayda sağlayabiliyor, katkı sağlayabiliyor. Bu da bizim bu çalışmayı yapmamızı tetikledi'' şeklinde konuştu