EKONOMİ

MOSFED Başkanı Ahmet Güleç: 'Efsane Geri Dönecek'

Abone Ol

FDI Mobilya Tasarım Fuarı Açıldı: Sektörün Kalbi Tasarımda Atıyor!

FDI Furnishings & Design Istanbul Mobilya Tasarım Fuarı kapılarını ziyaretçilere açtı. Fuarın açılışında, TİM Başkan Vekili, Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri Sektör Kurulu Başkanı ve MOSFED Başkanı Ahmet Güleç ile bir araya geldik. Kendisiyle hem fuarı hem sektörü hem de güncel ekonomik gelişmeleri konuştuk. Fuar organizatörü MOS Fuarcılık A.Ş., MOSFED’e bağlı ve 2020 yılında kurulan bir kuruluş. Daha önce IIFF Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı'nı iki ayrı fuar alanında aynı zamanda başarıyla düzenlemişti.

"MOSFED Mobilya Sektörünün Kalbi"

Türkiye’de ilk kez bir tasarım fuarı organize ettiniz. Aynı zamanda IIFF Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı'nı iki ayrı fuar alanında başarıyla gerçekleştirdiniz. MOSFED nereye gidiyor ve bu başarının sırrı nedir?

Ahmet Güleç:
MOSFED, reel sektörün kalbi çünkü mobilya sektörü tüm imalat sektörlerinin müşterisidir. Bu sektör, tasarımcı dostu, ihracat dostu ve istihdam dostu bir yapıya sahip. Son 20 yılda, Türkiye'nin ihracatındaki payını artırdık. Bu başarı, üç temel faktöre dayanıyor:

  1. Örgütlenme: MOSFED, mobilya sektörünün sivil toplum yapılanmasıdır. Sivil toplum olmadan bu sektör büyümez. Özel sektörden farklı olarak, sivil toplum kuruluşları, sektörün büyümesi için gerekli dinamizmi sağlar.
  2. Girişimcilerin Fuar Becerisi: Bir sektörde fark yaratmanın önemli yollarından biri fuarlardır. Biz, MOSFED olarak, sektöre katkı sağlamak amacıyla fuarlar organize ediyoruz. MOS Fuarcılık, ticari kaygılarla değil, sektöre katma değer sağlamak amacıyla bu organizasyonları gerçekleştiriyor.
  3. İyi İmalat: İyi bir sektör olmanın en temel unsuru iyi imalat yapmaktır. Türkiye, 45 bin mobilya üreticisine sahip ve bunların 20 bini doğrudan ihracat yapıyor. Bu başarının kaynağı kaliteli üretimdir.

"Tasarımla Dünya Ligine Çıkacağız!"

Dünyada birçok önemli tasarım fuarı var. Artık ülkemizde de bir tasarım fuarı oldu. Bu fuar, yeni tasarımcılara ilham olacak ve kendilerini dünyaya tanıtmalarına yardımcı olacak mı?

Ahmet Güleç:
Türkiye’de çok başarılı tasarımcılarımız ve girişimcilerimiz var. Biz, Türkiye tasarımı ile dünyada adımızı duyurmayı hedefliyoruz. Dünya tasarımcılarına açık bir vizyonla bu fuarı gerçekleştiriyoruz. Türk girişimcilerimiz ve tasarımcılarımız, dünya partnerleriyle aynı seviyeye gelmeli. Bu bir lig meselesi; biz, dünya liginde olmalıyız. Bunun için de kendi ligimizi kurmamız gerekiyordu ve biz bunu yapıyoruz.

"Katma Değer ve Sürdürülebilir İhracat İyi Tasarımla Mümkün"

Asıl katma değer iyi tasarımdan mı geçiyor?

Ahmet Güleç:
Kesinlikle. Katma değer ve sürdürülebilir ihracat, iyi tasarımla mümkündür. Tasarım, ihracatın sürdürülebilirliği için çok önemli bir unsur.

"Kur Değerinde Olmalı, Değersiz Kur Sektörü Zor Durumda Bırakıyor"

MOSFED dışında TİM Başkan Vekilliğiniz de var. İhracatçılar son dönemde döviz kurundaki yatay seyirden rahatsızlar ve zarar ettiklerini söylüyorlar. Sizin görüşünüz nedir?

Ahmet Güleç:
Biz her zaman şunu savunuyoruz: Kur, değerinde olmalı. Ne değerli kur iyi ne de değersiz kur. Şu an değersiz bir kur var ve bu da ülkemizi ithalat cennetine çeviriyor. Dengesi belli aslında: enflasyon oranında bir artış gerekiyor.

"Efsane Geri Dönecek!"
Mobilya sektörü yıl sonu ihracat hedeflerini tutturabilecek mi?

Ahmet Güleç:
Mobilya sektörü, son üç yıldır nadasa bırakılmış gibi. Rekabet gücümüz çok düştü. İtalya ve Almanya ile artık rekabet edemiyoruz; onlardan çok daha pahalı hale geldik. Bu sürdürülebilir değil. Ancak yıl sonu hedeflerimizi yakalamak için dünyayı adım adım, fuar fuar dolaşıyoruz. Mobilyacılarımız dünyanın her yerinde. Efsane geri dönecek, bundan eminim. İnşallah gelecek yıl, mobilya sektörünün ihracatında bir “efsane geri dönüş” yaşanacak ve İstanbul Mobilya Fuarı ile bu başarı taçlanacak.

"İşçimiz Başarı İstiyor, Sabırla Bekliyoruz"

Ancak işçimiz mutlu değil. Başarı istiyorlar. İhracatta profesyonel kadrolarımız da başarı bekliyor. Rekabet edemediğimiz zaman, herkes üzülüyor. Ancak bu, kötü ürün ürettiğimiz için değil, para politikalarındaki yanlışlardan kaynaklanıyor. Bu dönemsel bir sorun, sabırla bu süreçten çıkacağımızı umuyoruz. Gelecek yıl, yeni bir ihracat politikası ile efsanevi geri dönüşümüzü göstereceğiz.