Editör: Eslem Nur KARAMAN
Mücevher ihracatı 3 milyar 50 milyon dolara ulaştı
Mücevher ihracatı, haziran ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13,10 artışla 3 milyar 50 milyon dolara ulaştı.
Mücevher İhracatçıları Birliği’nden yapılan açıklamaya göre, 2023’ün ilk 6 ayında mücevher ihracatı artmaya devam etti. 6 aylık TİM verilerine göre geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 13,10 artış
Türkiye küresel pazardan aldığı payı rekor oranda artırarak yüzde 4’ten yüzde 7’ye yükseltti. 2018 yılında 110 milyar 688 milyon 492 bin dolar olan dünya mücevher ticaretinden Türkiye 4 milyar 412 milyon 230 bin dolar pay alıyordu.
Pandemi sürecinde küresel ticaret 72 milyar dolar olurken Türkiye’nin payı da 3 milyar dolar seviyesine geriledi. 2022 yılında eski seviyesini zorlayan küresel ticaret 110 milyar 518 milyon 378 bin dolar seviyesine yükseldi. Türkiye’nin küresel pazardan aldığı pay ise yüzde 100’e yakın bir artışla 8 milyar 169 milyon 939 bin dolar oldu.
‘’İhracatımızı hem değer hem de miktar olarak artırdık’’
Açıklamada görüşlerine yer veren Mücevher İhracatçıları Birliği (JTR) Başkanı Burak Yakın, mücevher ihracatında pek çok değişkenin etkili olduğunun altını çizdi. Salgın sonrası küresel ticarette yaşanan sarsıntı ve özellikle Ukrayna savaşının etkilerini aşmaya çalıştıklarını belirten Yakın, "Antalya, İstanbul muhteşem geçti, alım heyetleri performansı çok iyiydi. Türkiye olarak hem Hong Kong hem Las Vegas’ta en büyük milli katılımımız gerçekleştirdik. Bunlara ilave olarak Miami’ye de milli katılım gerçekleştirdik. Neticede toplamda ihracatımızı hem değer hem de miktar olarak artırdık. Bunda altının değer kazanması kadar işçilik anlamında daha yüksek faturalar kesilmesinin de önemi var." ifadelerini kullandı.
Mücevher İhracatçıları Birliği’nin çalışmalarıyla ihracat yapan ihracatçı üye sayısını yüzde 39 artışla 936’dan 1.306’ya yükseltti. Mücevher ihracatının kilogram değeri de yüzde 31,38 artışla 540,25 dolardan 709,79 dolara ulaştı. 700 kişiye eğitim verilerek diplomaları teslim edildi ve sektöre nitelikli insanlar kazandırıldı.
İhracatta lider BAE ve ABD
2023 ilk 6 aylık dönemine ülkeler bazında yapılan ihracat miktar ve FOB değeri olarak Dahilde İşleme Rejimi nedeniyle farklı hareketler sergiledi. Birleşik Arap Emirlikleri'ne (BAE) yapılan ihracat miktar bazında yüzde 205 artışla 29,9 tondan 90 tona yükselirken değer bazında yüzde 58 artış gösterdi. ABD’ye ihracat yüzde 347 artışla 40 tondan 181,8 tona yükselirken dolar bazında yüzde 9’luk artışla 505 milyon dolardan 550 milyon dolara yükseldi. Hong Kong ve İsrail yine geleneksel pazarlarda yerini korurken İsviçre miktar olarak yüzde 475’lik artışla 1 tondan 6,3 tona, FOB değeri olarak da yüzde 991 artışla 29,8 milyon dolardan 325,6 milyon dolara yükseldi. Meksika ile ilişkiler giderek gelişiyor ve Amerika kıtasındaki parlayan yıldız ilk 5 ülke arasında daha sık yer almaya başlıyor.
Yorumlar
-
DOLAR34,07 %-0.13
-
EURO38,06 %0.32
-
ALTIN2.827,47 %0.88
-
BITCOIN62.675 %3.51
-
ETHEREUM2.469 %5.74
-
BIST9.976 %2.06
Trend Haberler
Tech Visa Programı ile Türkiye, teknoloji alanında yeni bir merkez olacak
THY, Sürdürülebilir Finansman Modelleriyle Yeni Bir Rekora İmza Attı
ANKIROS 2024, Bakan Kacır'ın katılımı ile kapılarını açtı
MOSFED Başkanı Güleç: Tasarımın kalbinin İstanbul olması gerekiyor
İbrahim Anıl, "Gelmiş Geçmiş en büyük Ankiros'u organize ediyoruz"
Zuchex, Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi'nde kapılarını açtı
Global Leaders Summit, iş dünyasının önde gelen gurularını bir araya getirdi
TCMB'nin politika faizi yüzde 50 seviyesinde sabit kaldı
Lubricant Expo'da Petrol Ofisi'ne büyük ilgi
PayBull İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığına Merve Engindeniz atandı
Kiğılı, Fenerbahçe’nin resmi giyim sponsorluğunu üstlendi
Türk otomotiv endüstrisi Automechanika Frankfurt Fuarı'nda yeşil dönüşüm ve yeni iş fırsatlarına odaklandı
Promosyon Show Fuarı 36.kez kapılarını açtı!
7 Türk teknik müşavirlik firması ödüllerini Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın elinden aldı
İTHİB organizatörlüğünde, Türk tekstil sektörü Circular Textile Days'deki yerini aldı