FUAR HABERLERİ

Promo Fuarcılık Genel Müdürü Sultan Arslan, “Promosyon Show yalnızca bir fuar değil, aynı zamanda bir şov niteliğinde”

Abone Ol

Promotürk Derneği tarafından düzenlenen geleneksel iftar yemeği, WOW Otel'de gerçekleştirildi. Promosyon sektörünün önde gelen isimlerinin bir araya geldiği davette, sektörün geleceğine dair önemli açıklamalar yapıldı. Promo Fuarcılık Genel Müdürü Sultan Arslan, organizasyon süresince Promotürk Derneği'nin 30 yıllık tarihine vurgu yaparak, geleneksel iftar buluşmasının da bu uzun soluklu sürecin bir parçası olduğunu belirtti.

Arslan, "Promotürk, 30 yıllık bir dernekten bahsediyorum size. Geleneksel iftar yemeğimiz, yaklaşık 30 yıldır devam eden bir süreç. Bununla birlikte bugün ayrıca, Promotürk'e iştiraki olan Promosyon Show ve Promo Fuarcılık adlı fuar şirketimiz hakkında da bilgi verdik. En azından fuarla ilgili olarak üyelerimize bir brief sunduk ve bu yıl fuarla ilgili aldığımız kararları paylaştık" ifadelerini kullandı.

FUARIN KAPSAMI GENİŞLİYOR

Promosyon Show ve Promo Fuarcılık hakkında detaylı bilgiler veren Arslan, bu yıl organizasyonun yeni bir hol ile büyüyerek sektördeki teknoloji odaklı yeniliklere daha fazla alan açacağını belirtti. "Bu yıl ikinci holü açıyoruz ve burada baskı makineleri ile ilgili teknolojilere yer vereceğiz. Bu bizim için heyecan verici bir gelişme çünkü 37. kez düzenlenen bir fuardan bahsediyoruz. Geçen yıl yaklaşık 16.489 ziyaretçiyi ağırladık ve bunların 1.981'i, tamamen B2B alım heyetleriyle fuar organizasyonuna katılmıştı. İkinci holü açmamızla birlikte, hem katılımcı hem de ziyaretçi açısından büyük beklentilerimiz var" dedi.

Arslan, promosyon sektörünün çok farklı dinamiklere sahip olduğuna da değindi. "Promosyon sektörü diğer alanlardan oldukça farklı bir yapıya sahip. Oldukça geniş bir alanı kapsayan ve kırtasiyeden makineye, oyuncak sektöründen tekstile kadar birçok alt sektörü barındıran bir alan. Bu nedenle, hem katılımcıların hem de ziyaretçilerin beklentilerini fazlasıyla karşılayan bir projeden bahsediyoruz" açıklamasında bulundu.

ULUSLARARASI KATILIM ARTIYOR

Fuarın uluslararası bir platform haline gelmesi konusunda atılan adımlara da değinen Arslan, "Geçen yıl ilk defa yaklaşık 13 yabancı firma stant açarak katılım sağladı. Bu firmalar arasında İspanya'nın en büyük makine üreticilerinden biri de yer alıyordu. Ayrıca Özbekistan, Hollanda, Danimarka ve Çin gibi ülkelerden de katılım sağlandı. Bu yıl yaptığımız görüşmeler sonucunda yabancı firmalardan çok olumlu geri dönüşler aldık. İkinci holü açmamızın en büyük sebeplerinden biri de son iki yıldır yoğun talep görmemizdi" ifadelerine yer verdi.

B2B GÖRÜŞMELER VE SEKTÖRÜN GELECEĞİ

Promosyon Show’un sektöre sağladığı katkılara değinen Arslan, fuarın sadece bir ticaret platformu değil, aynı zamanda bir "şov" niteliğinde olduğunu vurguladı. "Ziyaretçi açısından sektörün farklı dengeleri bulunuyor. Bizde üretici, ithalatçı ve ajans olmak üzere üç ana segment var. Ziyaretçi çalışmalarımızı da bu segmentlere göre şekillendiriyoruz" dedi.

Fuarın bir sivil toplum kuruluşu (STK) bünyesinde olmasının avantajlarına dikkat çeken Arslan, "Fuar katılımcıları ile sürekli istişare hâlindeyiz. Fuar komitesi, lobi komitesi, danışma komitesi, kadın komitesi ve istiare komitesi gibi farklı yapılanmalarımız var. Bu komiteler aracılığıyla hedef sektörleri ve hedef ülkeleri belirleyerek detaylı fizibilite çalışmaları yürütüyoruz" diye ekledi.

Son olarak Arslan, "Bu yıl hedeflerimizi daha da büyütüyoruz. Amacımız, fuarı yerel bir organizasyon olmaktan çıkarıp uluslararası bir platforma dönüştürmek" ifadeleriyle Promosyon Show’un geleceğine dair vizyonunu paylaştı.