Texhibition İstanbul, küresel tekstil sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olarak, 125 ülkeden profesyonelleri 42 bin 850 metrekarelik alanda bir araya getirdi. 500’den fazla katılımcı firma ve 25 binin üzerinde ziyaretçiye ev sahipliği yapan fuar, Avrupa’nın ve dünyanın en prestijli tekstil organizasyonlarından biri olarak öne çıkarken, sektörün geleceğine yön veren ticari iş birliklerinin güçlenmesine katkı sağladı. İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Başkanı Ahmet Öksüz, fuarın sektör için kritik önem taşıdığına vurgu yaparak mikrofonlarımıza açıklamalarda bulundu.
“Bu yıl 7. kez kapılarını açan Texhibition Fuarı, 500’ün üzerinde katılımcı firmaya ev sahipliği yapıyor. 125 ülkeden 25.000’in üzerinde ziyaretçi bekleniyor. Böyle büyük bir organizasyona ev sahipliği yapmak bizim için büyük bir gurur kaynağı. En başından beri firmalarımızın desteğiyle büyüyen bir fuar oldu. Bu sektör, kendi fuarını sahiplenen ve geliştiren bir yapıya sahip. Biz de fuarın nitelikli bir şekilde büyümesini önceliklendiriyoruz.”
Fuara yönelik yoğun talebe dikkat çeken Öksüz, sınırlı alan ve belirlenen kriterler nedeniyle tüm başvuruları kabul edemediklerini ifade ederek “Fuara yönelik yoğun bir talep var. Ancak sınırlı alanımız ve katılım için belirlenen kriterler nedeniyle tüm firmalarımızı kabul edemiyoruz. Sektörümüz, özellikle maliyetler açısından zorlu bir dönemden geçiyor. 2024 ve 2025’in başlangıcı da bu anlamda kolay olmadı. Ancak sektörün ihracatını artırmak için bu tür fuarlar kritik önem taşıyor. Burası milli bir fuar niteliğinde ve sektörümüzün geleceğine yön veren bir organizasyon.” dedi.
Texhibition İstanbul’un Küresel Konumu Güçleniyor
Fuarın kısa sürede büyük bir ivme kazandığını vurgulayan Ahmet Öksüz, Texhibition İstanbul’un Avrupa’nın en büyük tekstil fuarlarından biri haline geldiğini belirterek, “Texhibition İstanbul henüz 4. yılında olmasına rağmen büyük bir ivme yakaladı ve birçok uluslararası fuarı geride bıraktı. Şu anda sadece Avrupa’da değil, dünyada da alanında en büyük fuarlardan biri konumunda. Ziyaretçi sayısı açısından Avrupa’nın en büyük tekstil fuarı olma özelliğini taşıyor.” şeklinde konuştu.
Bu başarının en önemli unsurlarından birinin, katılımcı firmalar ve ziyaretçi kitlesinin niteliği olduğuna değinen Öksüz, alım heyetleri ve markalarla üreticileri buluşturmak için büyük çaba sarf ettiklerini dile getirerek, “Bu yıl fuarda 55.000 ziyaretçiye ulaşmayı hedefliyoruz. Bunların en az %40’ının yabancı alıcılardan oluşmasını bekliyoruz. Uzun vadeli hedefimiz ise bu oranı %50’nin üzerine çıkarmak. Ancak Türkiye’nin büyük ve dinamik bir iç pazarının olduğunu da göz ardı etmemek gerekiyor. Bu nedenle, ihracatı önceliklendirsek de iç piyasanın ihtiyaçlarını da dikkate alıyoruz.” ifadelerini kullandı.
Texhibition İstanbul, Ticari Bağlantılar İçin Kritik Bir Platform
Fuarda ihracatçılar ve yerel üreticiler için önemli iş bağlantıları kurma fırsatları sunulduğunu belirten Ahmet Öksüz, sektörün yenilikleri ve gelişmelerinin yakından takip edilebildiği bir platform sunduklarını ifade etti:
“Texhibition, hem ihracatçılar hem de yerel üreticiler için önemli iş bağlantıları kurabilecekleri, sektördeki yenilikleri ve gelişmeleri yakından takip edebilecekleri bir platform sunuyor. Fuarımızın her geçen yıl büyüyerek dünya çapında daha güçlü bir konuma ulaşmasını hedefliyoruz. Buradaki başarı, sadece katılımcı ve ziyaretçi sayısıyla değil, kurulan ticari bağlantılar ve sağlanan iş hacmiyle de ölçülüyor.”
Ahmet Öksüz, fuarın gelecekte daha da güçlenmesi için çalışmaların hız kesmeden sürdüğünü vurgulayarak “Bu doğrultuda, nitelikli firmaları Türkiye’ye getirmek, onları üreticilerimizle buluşturmak ve sektöre yeni fırsatlar yaratmak için çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz.” şeklinde belirtti.