Alanında dünyanın en büyük iki fuarından biri olan UNICERA İstanbul Uluslararası Seramik Banyo Mutfak Fuarı, TİMDER ve TSF iş birliği ile TG Expo organizatörlüğünde 4-8 Kasım tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşiyor. Bu prestijli etkinlik, hem Türkiye'den hem de dünyadan birçok markayı ve profesyonel satın almacıyı bir araya getiriyor. TG Expo Genel Müdürü Hasan Cem Şenel, mikrofonlarımıza fuarın kapsamı ve sektöre sağladığı ticari katkılar hakkında önemli açıklamalarda bulundu.
"UNICERA, Sektörün Nabzını Tutan Bir Fuar"
Hasan Cem Şenel, fuarın önemine vurgu yaparak şunları söyledi: "UNICERA Fuarı'nı 3 yıldır biz UNICERA Uluslararası Fuarcılık Anonim Şirketi ile birlikte düzenliyoruz, iki organizatör olarak. Bu sene fuarımıza 215 yerli, 97'si yabancı olmak üzere 312 katılımcı, yaklaşık 1200 marka ile stand açıyor. Bildiğiniz gibi UNICERA çok eski bir fuar, sektörün nabzını elinde tutan bir fuar."
Türkiye'nin seramik sektöründe küresel çapta ilk üç sırada yer alma hedefini dile getirerek fuarın sektöre sağladığı katkıya dikkat çeken Şenel, "Türk seramik sektörü dünyada ilk üç arasında yerini sağlamlaştırmak istiyor büyüklük açısından. UNICERA'da dünyanın ikinci büyük alanında, dünyanın ikinci büyük fuarı olarak bu hedefin gerçekleşmesinde en önemli ticari platform." dedi.
UNICERA Fuarı’nın odak noktalarından birinin sürdürülebilirlik olduğunu belirten Şenel, sektördeki yenilikçi tasarımların fuarda sergilendiğini ifade etti: "Sürdürülebilirlik ön planda, özgün tasarımlar ön planda, Türk seramik sektörü de en ileri tasarımlarıyla görücüye çıkıyor."
Geçtiğimiz yıl, UNICERA’nın 100 binin üzerinde profesyonel ziyaretçiyi ağırladığına değinen Şenel, bu yılki beklentilerini şu sözlerle paylaştı: "Geçen sene neredeyse dünyada bu sektörle ilgili herkesin ajandasında yer alan bu fuar, 100 binin çok az üzerinde profesyonel ziyaretçi ağırlamıştı. Bu sene coğrafyada süregelen savaş durumuna rağmen bunu da geçmeyi umuyoruz."
UNICERA Fuarı’nın seramik sektöründeki ihracata sağladığı katkının büyük olduğunu belirten Şenel, Türkiye’nin seramik karo ihracatındaki payının %50’sinin bu fuardan kaynaklandığını söyledi: "Şu anda Türk seramik sektörünün karo olarak 2 milyar dolar gibi bir ihracatı var. Bu 2 milyar doların yaklaşık yarısı bu fuardan belirleniyor diyebilirim."
Önümüzdeki yıl seramik teknolojileri ve ham maddeler fuarını da aynı etkinlikle birleştirerek daha geniş bir kitleye hitap etmeyi hedeflediklerini açıklayan Şenel, organizasyona katkıda bulunan herkese teşekkür ederek fuarın sektör ve ülke için hayırlı olmasını diledi: "Seneye UNICERA Fuarı ile ilgili seramik teknolojileri ve ham maddeleri fuarını da birlikte organize edeceğiz. Dolayısıyla daha da geniş bir alıcı kitlesine hitap edecek diye umuyorum. Ben gerek kendi ekibime gerek UNICERA Uluslararası Fuarcılık ekibine ve tüm katılımcılara çok teşekkür ediyorum buradan." ifadelerini kullandı.