Zuchex Fuarı 34. kez başlıyor: ZuchXTalks ve WGSN Etkinlikleri için de geri sayım başladı Zuchex Fuarı 34. kez başlıyor: ZuchXTalks ve WGSN Etkinlikleri için de geri sayım başladı

100 ülkeden turistik hediyelik ve hatıra eşya sektörü profesyoneli, 1-4 Aralık 2022 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenen Souvenir Expo Turkey Turistik Hediyelik ve Hatıra Eşya Fuarı’nda bir araya geldi. Bu yıl 2’ncisi düzenlenen Fuarda, 1000’i aşkın marka ve 200’den fazla katılımcı firma yer alıyor.

sektörün yaklaşık 8,5 milyar dolarlık turistik hediyelik ve hatıra eşya ihracatı ve 4,5 milyar dolarlık ülke içi satışı olmak üzere Türk ekonomisine 13 milyar dolar katkısı olduğuna dikkat çeken ROTA Exhibitions Turkey Fuarcılık A.Ş. Ülke Müdürü Erdal Usta, “Dünyanın en başarılı souvenir fuarında dünyanın dört bir yanından ziyaretçilerimiz var. Bu yıl 1000’i aşkın marka ve 200 katılımcı firmamızı 100 ülkeden gelecek sektör profesyoneli ziyaretçiler ile buluşturuyoruz. Türkiye, Türk Lirası’nın dünya piyasalarındaki rekabetçi konumu ile uygun fiyata kaliteli üretim yapan ve pazarlara yakınlığı ile bazı ülkelere neredeyse bir günde teslimat yapabilecek kabiliyette bir ülke. Rota olarak 12 ay turist ağırlayan Türkiye’nin potansiyeline inanıyoruz. Fuarımız 2 yılda 2.5 kat büyüdü. Önümüzdeki yıl daha geniş katılım bekliyoruz” dedi.   ZİYARETÇİ ÇEŞİTLİLİĞİ DİKKAT ÇEKİYOR Usta şöyle devam etti: “ Bu yıl uzak coğrafyadan ABD, Kanada, Brezilya, Şili, Maldivler, Venezuala, Bermuda ile Portekiz, İtalya, İspanya ve Yunanistan gibi özellikle  turizm sektörü için çok önemli pazarlar olan ülkelerden ziyaretçi katılımı sağladık. Ziyaretçi çeşitliliğimiz o kadar fazla ki, çoğumuzun haritada bulmakta zorlanacağı, Doğu Timur, Komorlar, Grenada gibi çok yeni pazar ülkelerden ziyaretçilerimiz de var”. Bu yıl Türkiye’de ikincisi düzenlenen Souvenir Expo Turkey Fuarı’nda, genelde turistlerin ülkemize geldikleri zaman satın aldıkları kupa, magnet, anahtarlık, nazar boncuğu gibi hediyelik ürünler, mayo, bikini, peştamal, havlu, şort, güneş gözlüğü gibi yaz modası, baklava, lokum, Türk kahvesi gibi gıda ürünleri, zeytin, zeytinyağı, sabun gibi doğal ve organik ürünler, promosyon malzemeleri, valiz, çanta, kemer, deri aksesuarlar ve dekorasyon ürünleri sergileniyor.   SOUVENİR EXPO TURKEY’DE YOK, YOK!.. Fuarın katılımcı profilini, Souvenir Üreticileri, Hatıra Eşya Üreticileri, Turistik Hediyelik Eşya Üreticileri, Tekstil Üreticileri, Moda Firmaları, Bijuteri Firmaları, El Sanatları Üreticileri, Kozmetik Firmaları, Paketli Turistik Gıda Üreticileri, Promosyon Ürün Firmaları, Toptancılar, Yazılım Firmaları, Oyun ve Oyuncak Üreticileri ile Taşıma ve Lojistik Şirketleri oluşturuyor. Ziyaretçi profili ise Perakendeciler, Dağıtıcılar, İhracat Firmaları, Profesyonel Satın Alma Yetkilileri, Turistik Bölgelerdeki Marketler, Turistik Bölgelerdeki Butikler ve Giyim Mağazaları, Zincir Mağazalar, Müzeler, Havaalanları Duty Free firmaları, Souvenir Shoplar ve Otelleri kapsıyor.   HEDEF: 50 MİLYAR DOLAR TURİZM GELİRİ Yılın 12 ayı turist ağırlayan Türkiye 1.9 milyona yükselen yatak kapasitesi ile 2023 yılında 60 milyona yaklaşan turist sayısına ve 50 milyar dolar turizm gelirine ulaşmayı hedefliyor. Türkiye’nin turizmden elde ettiği gelirin yüzde 30’unu sağlayan turistik hediyelik ve hatıra eşya sektörü, dış piyasaya 8,5 milyar dolar, iç piyasaya ise 4,5 milyar dolar olmak üzere toplamda 13 milyar dolarlık iş hacmi yaratıyor.