Her yıl binlerce tatil tüketicisi ve sektör profesyonelini bir araya getirerek Türkiye'nin turistik cazibesini artıran EMITT Fuarı, 2025 yılında 28. kez kapılarını açıyor. Bu yıl, Türkiye İş Bankası’nın ana sponsorluğunda düzenlenecek olan fuar, 5 Şubat’ta Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde başlayacak.
EMITT Fuarı, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, T.C. Ticaret Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk Hava Yolları'nın kurumsal sponsorluğunda, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ve Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) iş ortaklığında gerçekleşecek. Türkiye İş Bankası'nın ana sponsorluğunda düzenlenen bu prestijli etkinlik, dünya çapında bir buluşma noktası olmayı sürdürüyor ve turizmin geleceğine ışık tutmayı hedefliyor.
Bu yılki EMITT Fuarı, ABD, Almanya, İngiltere, Rusya, Fransa, Güney Afrika, İspanya, İtalya, İsviçre, Kanada, Hindistan, Mısır, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri gibi 77 farklı ülkeden gelen 650'yi aşkın davetli tur operatörünü ağırlayacak. Katılımcılar, dünyanın dört bir yanındaki tatil destinasyonları ve seyahat şirketlerinin sunduğu yeni seyahat fırsatlarını keşfedecekler.
Fuarın üç günlük programı boyunca, turizm sektörünün önde gelen isimleriyle bir araya gelme fırsatı sunulacak. Ayrıca, sektörün güncel trendleri paylaşılacak ve 2025 yılı turizminin gelişim seyri değerlendirilecek. EMITT Fuarı, Türkiye'nin turizm sektörünü daha da güçlendirecek stratejik iş birlikleri için önemli bir platform olma özelliği taşıyor.
Turizmi Yeniden Tanımlamak: Sürdürülebilir Bir Gelecek için Cesur Adımlar
Fuar ile eş zamanlı olarak gerçekleştirilecek EMITT Etkinlik Programı, 2025 yılında turizm sektörünü olumsuz etkileyen sorunların çözümlerine yönelik sektörün aksiyon planlarını oluşturabilmesi için “Yeniden Tanımlamak” temasıyla ilham verici ve fuar deneyimini zenginleştirecek pek çok etkinliği izleyicisi ile buluşturacak ve “Pozitif Turizm” vizyonunu ele alacak. Bu kapsamda yalnızca atıkları sıfırlamak değil; doğaya ve topluma değer katan, turizmi güçlendiren ve yenilikçi çözümler üreten bir yaklaşım benimsenirken, yaratıcı turizm ürünleri ile yeni pazar fırsatlarının keşfedilmesi amaçlanıyor.
5 Şubat 2025 tarihinde başlayacak fuarın ilk gününde resmi açılış töreni sonrası konferans sahnesinde sektörün 2024 yılı değerlendirmesi yapılacak ve 2025 öngörüleri masaya yatırılacak. Turizm sektöründe karşılaşılan zorluklar ve bu zorluklarla başa çıkmak için atılması gereken cesur adımlar da konuşulacak. Ayrıca, global trend raporları paylaşılarak gelenekselleşen Başkanlar Oturumu ile gelecek dönem projeksiyonu sunulacak.
Fuar programın 2.gününde ise tematik paneller ile sektör oyuncularının iş birliği yaparak nasıl daha dayanıklı bir turizm modeli oluşturabilecekleri ele alınacak. Sektöre ilham verecek yıldız isimler, influencerlar ve sektörün önemli otel zincirleri, hizmet sağlayıcıları ile yerli ve yabancı destinasyonlar konferans sahnesinde olacak.
Fuar programının son gününde; teknoloji, sürdürülebilirlik, alternatif turizm ve yapay zekâ yaklaşımlarının nasıl uygulanabileceğine dair iyi örnekler ve stratejiler paylaşılacak. İzleyicilerin yeni fikirler geliştirebileceği ve yaratıcı çözümler bulabileceği interaktif tartışmalar kurgulanacak.
28. EMITT Fuarı’nda sektör profesyonellerini bir araya getirerek, sektöre yenilikçi bir vizyon kazandırılacağının altını çizen EMITT Fuar Direktörü Hacer Aydın, “Bu yıl fuarımızı 28.kez düzenliyoruz. Bunca yıllık deneyim ve birikime sahip olmanın gururunu taşırken, fuara sayılı günler kala hala ilk günkü heyecanımızı da içimizde hissediyoruz. Çünkü ülkemiz için daha iyi bir geleceği mümkün kılmak adına hayallerimizin sonu yok. Küresel krizlerin ve çevresel zorlukların gölgesinde, turizm sektörünün geleceğini şekillendirmek artık bir zorunluluk haline geldi. Turizmi yeniden tanımlamak, sadece bugünün krizlerine yanıt vermek değil, aynı zamanda sürdürülebilir bir geleceği yaratmak için daha cesur ve yenilikçi bir vizyonla adım atmayı gerektiriyor. İklim krizi, savaşlar ve aşırı turizmin yıkıcı etkileriyle yüzleşirken, sektör oyuncularının iş birliklerini güçlendirip daha dayanıklı ve pozitif bir turizm modeli inşa etme ihtimali üzerine yoğunlaşmak gerekiyor. Bu noktada, dünya turizm sektörünün Türkiye buluşma noktası olan EMITT Fuarı bir adım öne çıkıyor. Ayrıca bu yıl, katılımcıların daha fazla iş birliği yapmalarını teşvik eden yeni fırsatlar ve programlar sunarak hedefimizi büyütüyoruz. Türkiye’nin turizm gücünü keşfederken, geleceğin destinasyonlarına yeni yollar inşa edeceğiz.”
27 yıldır Türkiye’de pek çok yeni tatil ve turizm destinasyonu oluşmasına ortam hazırlayan, Türkiye’de şehirlerin hatta köylerin markalaşmasına ve yerli yabancı turistle buluşmasına ev sahipliği yapan EMITT Fuarı, 3 gün boyunca binlerce katılımcıyı ağırlayacak. Bulgaristan, Japonya, Azerbaycan, Kuzey Kıbrıs, Gürcistan, Mısır, Sırbistan, Bosna Hersek, Kuzey Makedonya, Seyşeller, Küba, Malta, Nepal, İran, Azerbaycan, İtalya ve Venezuela’nın yanı sıra ilk defa gelecek Panama ve yıllar sonra geri dönüş yapan Kore gibi ülkeler başta olmak üzere birçok ülke katılım sağlayacak. Ayrıca fuarda, Yunanistan’dan belediyeler, İran, Çin, Azerbaycan, Özbekistan, Peru, Maldivler, Pakistan’dan acenteler, Hindistan, İngiltere, İspanya ve Rusya’dan IT firmaları ve Mısır’dan bir resort otel olmak üzere bireysel katılımcılar da yer alacak.