Uluslararası İnsan, Kültür ve Yönetim Zirvesi GLOBAL HR SUMMIT 2023; “Sürdürülebilir Gelecek” teması ile gerçekleştirildi. 

8-9-10 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilen zirvenin açılışında Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme CEO'su Eda Uluca Özcan, şirketlerin sürdürülebilirliği için alınması gereken aksiyonları anlatırken, Sodexo Benefits and Rewards İK Kıdemli Başkan Yardımcısı Laure Pourageaud ise şirketlerin dijital dönüşümünün insan kaynağı perspektifinden etkilerini anlattı.

Liv Hospital İmzalı Eşsiz Rehber: 50 Yaş ve Sonrası Erkekler İçin Kaliteli Yaşamın Şifreleri! Liv Hospital İmzalı Eşsiz Rehber: 50 Yaş ve Sonrası Erkekler İçin Kaliteli Yaşamın Şifreleri!

İnsan kaynakları liderlerinin son dönemde en önemli gündeminin “Great Re-Evaluation” (Büyük Yeniden Değerlendirme) olduğunu belirten Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme CEO'su Eda Uluca Özcan, “Çalışanların ne zaman, nerede ve hatta neden çalıştıklarını yeniden değerlendirdiği "Great Re-Evaluation" / "Büyük Yeniden Değerlendirme", bugün İK liderlerinin karşı karşıya olduğu en büyük zorluklar arasında yer alıyor. Yaptığımız işin iyi bir amaca hizmet etmesi, şirketin topluma, çevreye duyarlı olması, bir fayda sunması çalışanların olmazsa olmaz beklentisi haline geldi. Dolayısıyla liderler olarak, çalışanlarımızı motive ederken, onların kendilerini değerli hissetmeleri, özgüvenlerini sürdürmeleri için yaptıkları işe anlam yüklemelerini sağlayacak bir vizyon ortaya koymak ve yön vermek çok kıymetli” dedi.

Cep POS ile 60 bin metrelik kâğıt tasarrufu

Yan haklarda sürdürülebilirlik amacının öne çıktığını vurgulayan Eda Uluca Özcan, “Şirketlerin yaptığı kampanyalarla ve verdiği hizmetle yani sunduğu deneyimle sürdürülebilir olması gerekiyor. Dijitalleşme ise günümüzde bu hedefi gerçekleştirmek için en önemli araç. Sodexo olarak tüm süreçlerimizi ve sunduğumuz deneyimi teknolojinin gücünü kullanarak dijitale dönüştürdük. Artık kâğıt çekler yerine cep telefonu üzerinden kullanabileceğiniz dijital bir kart sunuyoruz. FlexoGift uygulamamızla çalışanlar işverenleri tarafından sağlanan yan hak bakiyelerini ihtiyaç duydukları kategori ve markalarda ister fiziksel ister online satış noktalarında kullanabiliyor. Bununla birlikte üye iş yerlerimizin ödeme alırken kullandıkları fiziksel POS’ları tamamen dijitalleştirerek cep telefonundan saniyeler içinde ödeme alabilecekleri hale getirdik ve başvuru sürecini yüzde 100 dijital yaptık. Cep POS ile bugüne dek dijitalleşen işlemlerden 60 bin metrelik kâğıt tasarrufu yapılmasını sağlayarak hem üyelerimize hem de doğaya katkıda bulunduk” diye konuştu.

Gelecek nesillere daha sürdürülebilir bir dünya bırakmak amacıyla global ve yerel düzeyde projeler hayata geçirdiklerini söyleyen Özcan, “Önümüzdeki yıllarda yaptığımız her bir seçim insanlığın geleceğini etkileyecek. Küresel ısınmayı Paris Anlaşması'nda öngörüldüğü gibi 1,5°C'den fazla tutmamak için emisyonların 2030'a kadar yüzde 45 oranında azaltılması ve 2050'ye kadar net sıfıra ulaşılması gerekiyor. Biz Sodexo olarak bu süreyi öne taşıdık ve kendimize 2040 yılında Net Zero hedeflerine ulaşma hedefi koyduk. Bu sebeple Better Tomorrow 2025 adını verdiğimiz bir inisiyatif başlattık. Bu hareketin karbon emisyonunu azaltmak, gıda israfını önlemek, küçük gıda işletmelerinin gelişimlerini desteklemek, kadın istihdamını arttırmak gibi amaçları var” dedi. 

 

“Her çalışanın dönüşüm yolculuğundaki beklentisi ve yaklaşımı farklı”

Dijitalleşme sürecinde insanın en önemli kaynak olduğuna değinen Sodexo Benefits and Rewards İK Kıdemli Başkan Yardımcısı Laure Pourageaud, “Sodexo için dijital dönüşümü bir yolculuk olarak tanımlıyoruz. Bu yolculuk hikayesinin bizim için en önemli aktörleri ise “insan”, yani çalışma arkadaşlarımız ve müşterilerimiz. Dijital dönüşüm sürecini çalışanlarımızla birlikte ele alırken en temel konulardan başlıyoruz. Bu noktada sürekli öğrenme kültürünü, veri odaklı çalışma prensibini ve dijital çalışan deneyimini destekliyoruz. Her çalışanın dönüşüm yolculuğundaki beklentisi ve yaklaşımı farklı olduğu için, süreç boyunca her bir çalışma arkadaşımızın bulunduğu noktadan hedeflenen noktaya kusursuz bir şekilde ilerlemesinin insan kaynakları ekiplerinin en temel rolü olduğunu düşünüyoruz. Bu sebeple bu yolculuklarında ekiplerimize her zamankinden daha yakın olmayı önemsiyoruz” ifadelerini kullandı.

Editör: Eslem Nur KARAMAN