Şikayetvar, havayolu şirketleriyle ilgili son dönemde en çok tartışılan konuları derledi. Verilere göre, geçen yıl boyunca şikayetlerde yüzde 58’lik bir artış gözlemlendi. 2023 yılında 10 bin 511 olan şikayet sayısı, 2024 yılında 16 bin 446’ya yükseldi. En fazla şikayet edilen konular ise uzun süreli rötarlar ve uçuş iptalleri, bagaj sorunları, müşteri hizmetleri ve uçak içi hizmetler oldu.

Tüketicilerle markalar arasında köprü işlevi gören Şikayetvar, havayolu ulaşım firmalarıyla ilgili son günlerde çokça konuşulan verilerini açıkladı. Platformun belirttiğine göre, rötarlar ve iptal edilen uçuşlar en çok şikayet edilen konular arasında. Havayolu şirketlerinin bu durumlarda yolcuları yeterince bilgilendirmemesi veya eksik bilgilendirmesi, şikayetlerin başlıca nedenleri arasında yer alıyor. Bagajların kaybolması, hasar görmesi veya geç teslim edilmesi de sıkça şikayet edilen konular arasında bulunuyor. Yolcular, bagajlarının güvenli şekilde taşınmasını ve zamanında teslim edilmesini bekliyor. Ayrıca, havayolu şirketlerinin müşteri hizmetleri kalitesinin yetersizliği, şikayetlerin çözülmemesi veya yetersiz çözülmesi de önemli bir sorun olarak öne çıkıyor. Uçak içi ikramların kalitesizliği ve koltukların konforunun düşük olması gibi konular da şikayetler arasında sıkça dile getiriliyor. Yolcular, daha konforlu ve kaliteli hizmetler talep ediyor. Ayrıca, iptal, rötar veya bagaj sorunları gibi durumlarda havayolu şirketlerinin uyguladığı politikalar ve bu politikaların nasıl uygulandığı da şikayet konusu olabiliyor; yolcular, tazminat ve diğer haklarının korunmasını bekliyor.

Şikayetvar’ın açıkladığı verilere göre, 2023 yılının ilk yedi ayı ile 2024 yılının aynı dönemi arasında havayolu firmalarıyla ilgili şikayetlerde yüzde 58 oranında bir artış yaşanmış. Geçen yıl 10 bin 511 olan şikayet sayısı, bu yıl 16 bin 446’ya ulaşmış.

 Konuyla ilgili Şikayetvar’a ulaşan bazı şikayetlerse şöyle: 

15 yaşında bilmediğim bir ülkede, tek başına kalıyorum ve bavulum yok

“15 yaşında öğrenciyim ve bavulumu kaybettiler. 28 Temmuz İstanbul Münih uçağı ile Münih'e tek başıma uçtum fakat bavulum çıkmadı. Rapor doldurdum tutanak tutturdum ama kimse bana geri dönmedi ve bilgi alamıyorum. Bilmediğim bir ülkede bilmediğim bir yerde tek başına kalıyorum ve bavulum yok. Bana yardımcı olmuyor. Acil bana yardım gerekiyor, bavulum gerekiyor!”

İmamoğlu vatandaşları Cumhuriyet Bayramı'nı kutlamaya davet etti: Lütfen bu kutlu anı hep birlikte yaşayalım! İmamoğlu vatandaşları Cumhuriyet Bayramı'nı kutlamaya davet etti: Lütfen bu kutlu anı hep birlikte yaşayalım!

Aynı bilete 2 günde 2 bin TL fark!

“2 günde aynı bilete 2 bin TL fark çıkarmış, bu zammın açıklaması nedir? Keyfi mi yapılmakta? Bunu kontrol eden bir kurum veya yetkili var mı? 2 günde maliyetteki artış nedir? 2 gün sonra yine 2.000 TL artış olacak mıdır? Böyle bir satış politikası olabilir mi? Mantıklı bir açıklama varsa bekliyorum…”

3 saat uçağın içerisinde bekledik

“İstanbul-Diyarbakır arası uçuş için uçağa bindik. Fakat kalkış pistinden uçak geri döndü. Bir arıza olduğu söylenerek 3 saat uçağın içerisinde bekledik. Bütün planlı işlerimizi iptal etmek zorunda kaldık. 2 saat sürecek bir uçuş için yaklaşık 6 saat mağdur edildik. Ve tarafımıza ne bir bilgilendirme ne de bir özür dilendi. Yaptığım araştırmada birçok kişinin de farklı sebeplerden mağdur olduklarını öğrendim.”

Bilgisayarımın ekranını kırdılar

“Dün Ankara'dan Elazığ'a uçtum. Firma yetkilileri valizimdeki bulunan monitör ekranını alamayacaklarını belirtti. ‘Ancak el bagajı olarak alabilirsiniz’ dediler apar topar havaalanında bir el bagajı buldum ve monitörü koydum. Güvenlikten geçtim. Tam hostes karşılama alanının önünde bir kadın tarafından durduruldum ve elimdeki çantayı girişte bırakmam gerektiğini çıkışında aynı şekilde alacağım söylendi. Israrla kadına ‘çantamda monitör var bakın alt kısma konulmamalı, kırılabilir’ dememe rağmen ‘asla bir şey olmayacak. Endişeniz olmasın.’ denildi ve zorla elimden alındı. O an ‘Bakın bilgisayara bir şey olma ihtimali var ise inebilirim’ dememe rağmen güvence verip beni oturttular. İndiğinde ise bilgisayarım valizlerle birlikte fırlatıldı ve kırıldı. Şirket bilgisayarı hasarımın karşılanmasını talep ediyorum.”

Daha önce böyle uçuş, böyle kötü bir durum yaşamadım

“28.07.2024 21:15 tarihli uçuş esnasında 2.5 saat boyunca havada kalmış bulunmaktayız. Konu hakkında asla kimseden özür dilenmedi, bir açıklama yapılmadı. Uçuştaki tüm insanlar panik ve telaş içinde kaldılar. Bir de o kadar gecikme üstüne valizimi patlatmışlar ve bantta kıyafetlerimi topladım. Daha önce böyle uçuş böyle kötü bir durum yaşamadım. Haklarımı sonuna kadar kullanacağım. Her yere şikayette bulunacağım. Hakkımı asla helal etmiyorum.”

Hizmet veremeyecekseniz çekilin bu sektörden

“Saatlerdir bizleri, uçuşumuzu erteleyerek mağdur ediyorlar, bir dünya ücret ödeyip hizmet alamamak, sorunlarımızı iletebileceğimiz gerçek bir muhatap bulamamak çok büyük bir sorun. Herkes iş güç sahibi, çocuk çocuk insanlar perişan oldular. Hizmet veremeyecekseniz çekilin bu sektörden insanları mağdur etmeye hakkınız yok. Kimse sizin beceriksizliğiniz yüzünden havalimanlarında sürünmek zorunda değil. Bu yarattığınız sorunların biz özrü olur umarım. Bu şikayeti bir de web sitelerinden yapmak istedim ama orası da tam bir fiyasko olduğu için şikayetimi kaydedemedim.”

Uçuşumuz iptal oldu, açıklama yok, Sırp yetkililerle muhatap kaldık

“28.07.2024 günü saat 18.55 de yapılacak olan Belgrad İzmir Uçuşu iptal oldu. Tüm yolcular otele yönlendirildi. Hiçbir açıklama yapmıyorlar. Bizi sadece Sırp yetkililerle muhatap ediyorlar. O kadar yolcu için sadece iki otobüs geldi. Yeni uçuş bilgisini bize iletmiyorlar. Mail ve telefon bilgimiz firmada var. Acil açıklama ve bilgilendirme bekliyoruz.”

Açıklama yok, 6 saattik bekliyoruz

“İstanbul Havalimanı ve Sao Paulo arasındaki uçuşta birçok sıkıntı oldu. Öncelikle 6 saatlik bir rötar oluştu, o altı 6 bekledikten sonra da 19.10’da kalkacak denildikten sonra hala almaya başlamadılar çok uzun sıra var ve saat kalkış saatine yaklaştı hala almaya başlamadılar. Ayrıca hiçbir açıklama da yapılmıyor bari ne olmuş onu öğrenelim, hala bekliyoruz.”

Biz ne zaman Afrika ülkesi gibi olduk?

“Kalite yerle bir. Bu kadar kötü bir hizmet hangi havayolunda var bilmiyorum. Sürekli rötar oluyor, uçak kalkıyor ama iniş yaparken yere çakılır gibi iniyor. Biz ne zaman Afrika ülkesi gibi olduk? Hiç mi bir yetkili duymuyor? Ayıptır, bu kadar kalitesiz ve umursamaz bir havayolu daha yok.”

Uçuşa 4 saat kala SMS ile 5 saat gecikmeli uçacağımızı öğrendik

“18 Temmuz 2024 tarihinde İstanbul-Bangkok uçuşu, anlam verilemeyen ve açıklama bile alamadığımız sebeplerden ötürü uçuşa 4 saat kala bir SMS ile 4 saat 25 dakika tehir edilmiştir. Şoku ile 5 saatten fazla rötar yapması, tüm işlerimizi aksattığı gibi, telefon ile görüştüğümde (kayıtlar kontrol edilebilir), uçuşumun iadesini talep etmeme rağmen önce kapalı olması, sonrasında da bir çekirdek parası iade edebileceklerini dile getirmeleri tüm psikolojimizi bozduğu gibi havalimanında sadece bir yemekle geçiştirmeye çalışmaları ve daha da acısı, sanırım sistemde yapılan bu sabah kontrol ettiğim saat farkları. Uçuşun 01:35'te gerçekleşmesi gerekirken, 06:40'ta gerçekleşmesine rağmen sonrasında gelen mesajı da ekte paylaşayım. Neden mesajda 06:33 olduğunu da sivil uçuş kurallarını okuduğumda anladım. Hiç yakışmadı. Yaşadığım mağduriyetin ivedi şekilde çözülmesini bekliyorum”

Editör: Sude Yılmaz