Dış Ticaret Merkezi’ndeki toplantının açılışında konuşan İHKİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan, moda endüstrisinin Türkiye’de net ihracatçı sektörler arasında ilk sırada yer aldığının altını çizdi. İHKİB olarak sektörü sürdürülebilir üretim, dijital tedarik ve değer zinciri temelinde yeniden konumlandırdıklarını bildiren Paşahan, dijitalleşme ve sürdürülebilir üretim üzerinde yıllardır çalıştıklarını aktardı. Paşahan, bir yıl önce başlatılan Metamorphosis Projesi ile dijital dönüşüm, uluslararası uygulamalara uyum ve çevre dostu çözümler önererek Türkiye’deki kobilerin rekabet gücünü artırmayı hedeflediklerini belirterek: ‘’Projenin ana üssü konumundaki Dijital Dönüşüm Merkezi’ni sektörün hizmetine sunduk. ‘Model fabrika’ diyebileceğimiz bu merkezle KOBİ’lerimizin dijital dönüşüm kapasitelerini güçlendiriyoruz. Dijital dönüşüm projemizle aynı zamanda Avrupa Birliği Dijital Tek Pazar Stratejisi’ni Türk hazır giyim sektörüne uyarlayacağız. Sektörel bazda Avrupa Birliği stratejilerinin çalışılmasında ülkemizdeki ilk örnek olacağız.” dedi.
Etkinlikte birçok oturum ve panel düzenlendi
Açılış konuşmasının ardından düzenlenen ‘Küresel Rekabet için Stratejik Dijital Dönüşüm ve Moda’ başlıklı oturuma İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi Ayhan ONAT, Dijital Dönüşüm Merkezi Direktörü Emrah Özkorkmaz, Ekoteks Genel Müdürü Nida Arslanbey ve İstanbul Moda Akademisi Eğitimler Koordinatörü Gülin Girişimen konuk oldu. Gazeteci Vahap Munyar’ın moderatörlüğündeki oturumda konuşmacılar İHKİB iştirakleri Dijital Dönüşüm Merkezi, İstanbul Moda Akademisi ve Ekoteks’in hizmetleri ve dijital dönüşüm konusunda yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi sundular.
Gazateci Şeref Oğuz’un moderatörlüğündeki ikinci oturum ise ‘Dijitalleşmede Yasal Düzenlemeler ve Finansman Mekanizmaları’ başlığıyla düzenlendi. Oturumun konuşmacıları Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Pınar Artıran, KOSGEB İkitelli Müdürü Tolga Erkan ve TÜBİTAK Bilimsel Programlar Başuzmanı Dr. Hale Ay, güncel yasal düzenlemeler ile firmaların yararlanabilecekleri finansman mekanizmaları hakkında katılımcılara bilgi sundu.
Hazır giyim ve tekstil sektöründe dijital dönem başlıyor
İHKİB’in yararlanıcı konumunda olduğu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti mali iş birliği çerçevesinde finanse ediliyor. Aynı zamanda Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yürütülen proje Rekabetçi Sektörler Programı kapsamında destekleniyor. Bir yıl önce faaliyete geçen Dijital Dönüşüm Merkezi’nde geleneksel yöntemlerle imalat gerçekleştiren şirketler kendilerini dönüştürecek eğitim ve danışmanlık hizmeti alabiliyor. Firmalar aynı zamanda merkezin olanaklarından faydalanarak ürünlerini dijitalleştirerek, e-ticaret ve e-ihracat platformlarına taşıyabiliyor.
Hazır giyim ve tekstil sektöründe dijital dönem
Türkiye’de ihracatçı sektörler arasında ilk sırada yer alan hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe dijital dönüşüm hızı devam ediyor. Sektör ihracatının yaklaşık %70’ini gerçekleştiren İHKİB, Tasarımdan Üretime: Türkiye’de Hazır Giyim Sektöründe Dijital Dönüşüm Metamorphosis Projesi ile dijital dönüşüm çalışmalarına da liderlik ediyor.
Dış Ticaret Merkezi’ndeki toplantının açılışında konuşan İHKİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan, moda endüstrisinin Türkiye’de net ihracatçı sektörler arasında ilk sırada yer aldığının altını çizdi. İHKİB olarak sektörü sürdürülebilir üretim, dijital tedarik ve değer zinciri temelinde yeniden konumlandırdıklarını bildiren Paşahan, dijitalleşme ve sürdürülebilir üretim üzerinde yıllardır çalıştıklarını aktardı. Paşahan, bir yıl önce başlatılan Metamorphosis Projesi ile dijital dönüşüm, uluslararası uygulamalara uyum ve çevre dostu çözümler önererek Türkiye’deki kobilerin rekabet gücünü artırmayı hedeflediklerini belirterek: ‘’Projenin ana üssü konumundaki Dijital Dönüşüm Merkezi’ni sektörün hizmetine sunduk. ‘Model fabrika’ diyebileceğimiz bu merkezle KOBİ’lerimizin dijital dönüşüm kapasitelerini güçlendiriyoruz. Dijital dönüşüm projemizle aynı zamanda Avrupa Birliği Dijital Tek Pazar Stratejisi’ni Türk hazır giyim sektörüne uyarlayacağız. Sektörel bazda Avrupa Birliği stratejilerinin çalışılmasında ülkemizdeki ilk örnek olacağız.” dedi.
Etkinlikte birçok oturum ve panel düzenlendi
Açılış konuşmasının ardından düzenlenen ‘Küresel Rekabet için Stratejik Dijital Dönüşüm ve Moda’ başlıklı oturuma İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi Ayhan ONAT, Dijital Dönüşüm Merkezi Direktörü Emrah Özkorkmaz, Ekoteks Genel Müdürü Nida Arslanbey ve İstanbul Moda Akademisi Eğitimler Koordinatörü Gülin Girişimen konuk oldu. Gazeteci Vahap Munyar’ın moderatörlüğündeki oturumda konuşmacılar İHKİB iştirakleri Dijital Dönüşüm Merkezi, İstanbul Moda Akademisi ve Ekoteks’in hizmetleri ve dijital dönüşüm konusunda yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi sundular.
Gazateci Şeref Oğuz’un moderatörlüğündeki ikinci oturum ise ‘Dijitalleşmede Yasal Düzenlemeler ve Finansman Mekanizmaları’ başlığıyla düzenlendi. Oturumun konuşmacıları Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Pınar Artıran, KOSGEB İkitelli Müdürü Tolga Erkan ve TÜBİTAK Bilimsel Programlar Başuzmanı Dr. Hale Ay, güncel yasal düzenlemeler ile firmaların yararlanabilecekleri finansman mekanizmaları hakkında katılımcılara bilgi sundu.
Hazır giyim ve tekstil sektöründe dijital dönem başlıyor
İHKİB’in yararlanıcı konumunda olduğu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti mali iş birliği çerçevesinde finanse ediliyor. Aynı zamanda Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yürütülen proje Rekabetçi Sektörler Programı kapsamında destekleniyor. Bir yıl önce faaliyete geçen Dijital Dönüşüm Merkezi’nde geleneksel yöntemlerle imalat gerçekleştiren şirketler kendilerini dönüştürecek eğitim ve danışmanlık hizmeti alabiliyor. Firmalar aynı zamanda merkezin olanaklarından faydalanarak ürünlerini dijitalleştirerek, e-ticaret ve e-ihracat platformlarına taşıyabiliyor.
Dış Ticaret Merkezi’ndeki toplantının açılışında konuşan İHKİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan, moda endüstrisinin Türkiye’de net ihracatçı sektörler arasında ilk sırada yer aldığının altını çizdi. İHKİB olarak sektörü sürdürülebilir üretim, dijital tedarik ve değer zinciri temelinde yeniden konumlandırdıklarını bildiren Paşahan, dijitalleşme ve sürdürülebilir üretim üzerinde yıllardır çalıştıklarını aktardı. Paşahan, bir yıl önce başlatılan Metamorphosis Projesi ile dijital dönüşüm, uluslararası uygulamalara uyum ve çevre dostu çözümler önererek Türkiye’deki kobilerin rekabet gücünü artırmayı hedeflediklerini belirterek: ‘’Projenin ana üssü konumundaki Dijital Dönüşüm Merkezi’ni sektörün hizmetine sunduk. ‘Model fabrika’ diyebileceğimiz bu merkezle KOBİ’lerimizin dijital dönüşüm kapasitelerini güçlendiriyoruz. Dijital dönüşüm projemizle aynı zamanda Avrupa Birliği Dijital Tek Pazar Stratejisi’ni Türk hazır giyim sektörüne uyarlayacağız. Sektörel bazda Avrupa Birliği stratejilerinin çalışılmasında ülkemizdeki ilk örnek olacağız.” dedi.
Etkinlikte birçok oturum ve panel düzenlendi
Açılış konuşmasının ardından düzenlenen ‘Küresel Rekabet için Stratejik Dijital Dönüşüm ve Moda’ başlıklı oturuma İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi Ayhan ONAT, Dijital Dönüşüm Merkezi Direktörü Emrah Özkorkmaz, Ekoteks Genel Müdürü Nida Arslanbey ve İstanbul Moda Akademisi Eğitimler Koordinatörü Gülin Girişimen konuk oldu. Gazeteci Vahap Munyar’ın moderatörlüğündeki oturumda konuşmacılar İHKİB iştirakleri Dijital Dönüşüm Merkezi, İstanbul Moda Akademisi ve Ekoteks’in hizmetleri ve dijital dönüşüm konusunda yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi sundular.
Gazateci Şeref Oğuz’un moderatörlüğündeki ikinci oturum ise ‘Dijitalleşmede Yasal Düzenlemeler ve Finansman Mekanizmaları’ başlığıyla düzenlendi. Oturumun konuşmacıları Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Pınar Artıran, KOSGEB İkitelli Müdürü Tolga Erkan ve TÜBİTAK Bilimsel Programlar Başuzmanı Dr. Hale Ay, güncel yasal düzenlemeler ile firmaların yararlanabilecekleri finansman mekanizmaları hakkında katılımcılara bilgi sundu.
Hazır giyim ve tekstil sektöründe dijital dönem başlıyor
İHKİB’in yararlanıcı konumunda olduğu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti mali iş birliği çerçevesinde finanse ediliyor. Aynı zamanda Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yürütülen proje Rekabetçi Sektörler Programı kapsamında destekleniyor. Bir yıl önce faaliyete geçen Dijital Dönüşüm Merkezi’nde geleneksel yöntemlerle imalat gerçekleştiren şirketler kendilerini dönüştürecek eğitim ve danışmanlık hizmeti alabiliyor. Firmalar aynı zamanda merkezin olanaklarından faydalanarak ürünlerini dijitalleştirerek, e-ticaret ve e-ihracat platformlarına taşıyabiliyor.
-
Dolar42,70890 0.02%
-
Euro50,19280 0.04%
-
Sterlin57,21110 0.22%
-
Gram Altın5965,38000 1.07%
-
BİST 10011.443,00 117%
-
Bitcoin89.933,63 -0.13%
Trend Haberler
İnkılâp Kitabevi, İstanbul Kitap Fuarı’nda okurları ağırlayacak
TDK Leather & Fur Fashion Show, Antalya’da kapılarını açtı
Yenikapı Boat Show 2025 600 milyon dolarlık ticaret hedefliyor
14. TÜYİD Zirvesi, finans dünyasını Sabancı Center’da buluşturuyor
MÜSİAD MUST Buluşmaları’nda sanayi ve teknolojinin yol haritası açıklandı
Kasım e-ticaretinde rekor: 11.11 kasımın en yoğun alışveriş günü oldu
Başvuruyu bakanlığa yaptılar, karar için Cumhurbaşkanına taşıdılar
Uluslararası Yandex Cup finalleri İstanbul'da yapıldı, 200'e yakın geliştirici toplam 140.000 dolarlık ödül için yarıştı
Take Off İstanbul 2025, 40 ülkeden 500+ girişimi ağırlamaya hazırlanıyor
Deloitte Fast 50’de Türkiye’nin En Hızlı Büyüyen Teknoloji Şirketleri Açıklandı
Chakra, en büyük mağazasını Denizli’de açtı
Selçuk Bayraktar, “Teknoloji kuşağı, girişimcilik ekosistemine dinamizm kazandırıyor”
İstanbul, 2026’da Avrupa’nın Akıllı Ulaşım Üssüne Dönüşüyor
Take Off İstanbul 8. kez girişimcileri ve yatırımcıları buluşturdu
T3 Girişim Merkezi Koordinatörü İrem Bayraktar Aksakal, “500'ün üzerinde teknoloji girişimine ev sahipliği yapıyoruz"


