Uraloğlu: "İstanbul Havalimanı, Avrupa'nın En Yoğun Havalimanı Olmaya Devam Ediyor" Uraloğlu: "İstanbul Havalimanı, Avrupa'nın En Yoğun Havalimanı Olmaya Devam Ediyor"

Özel markalı ürünler sektöründe dünyanın en büyük fuarı olan PLMA’s World of Private Label 2023 fuarı, 23-24 Mayıs 2023 tarihleri arasında Hollanda’nın Amsterdam şehrinde gerçekleştirildi. İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) tarafından bu yıl on üçüncüsü gerçekleştirilen milli katılım organizasyonu kapsamında 82, toplamda 143 Türk firması fuara katıldı.

Her yıl düzenlenen ve özel markalı ürünler sektöründe faaliyet gösteren firmaları bir araya getiren, alanında dünyanın en büyük fuarı olan PLMA’s World of Private Label 2023 fuarı, 23-24 Mayıs 2023 tarihleri arasında Hollanda’nın Amsterdam şehrinde gerçekleştirildi. Geçen yıl yaklaşık 2 bin 500 katılımcı firma ve 15 bin üzerinde profesyonel ziyaretçiyi ağırlayan fuara, bu yıl İKMİB’in on üçüncü defa düzenlediği milli katılım organizasyonu ile 82 ve bireysel olarak 61 olmak üzere toplam 143 Türk firması katıldı. Kozmetik, kişisel bakım, temizlik, ilaç, plastik, ambalaj ve gıda sektörlerinden katılımcı firmalar ürünlerini ziyaretçilere tanıtma fırsatı buldu. Fuara katılan T.C. Lahey Büyükelçisi Selçuk Ünal, T.C. Amsterdam Başkonsolosu Mahmut Burak Ersoy, Lahey Ticaret Müşavir Yardımcısı Aşkın Pekel, İKMİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İmer Özer ve İKMİB Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Adıyaman firmaları ziyaret ederek başarı dileklerini iletti. Türkiye’de private label sektöründe ciro 2022 yılında 200 milyar TL’ye ulaştı” Türkiye’den 82’si milli katılım ve 61’i bireysel katılım olmak üzere toplam 143 firma ile fuara güçlü bir katılım gerçekleştirdiklerini ifade eden İKMİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İmer Özer,“2022 yılında private label sektöründe 200 milyar TL ciroya ulaşan Türkiye pazarına karşılık Türkiye’nin çok ciddi bir private label ihracatı da var. Avrupa’da hızlı tüketim ürünlerinde private label sektörünün aldığı pay yüzde 40’ın üzerinde iken Türkiye’de bu oran yüzde 29 civarlarında. Daha gidecek çok yolumuz olduğu için hem yurt içinde, hem ihracatta private label sektörünün payına katkı sağlayacak verimli ve güzel bir fuar gerçekleştirdik. Her geçen yıl fuara talep artıyor. Katılan bütün üyelerimize teşekkür ediyoruz. İKMİB olarak private label sektörünün ihracatına katkı sağlayacak etkinlikleri destekliyoruz, inşallah private label sektörünün ihracatını artırarak yola devam edeceğiz” değerlendirmesini yaptı.  
Editör: Eslem Nur KARAMAN