İstanbul İhracatçı Birlikleri (İİB), 2025 yılının ilk ayında toplam 1 milyar 6 milyon dolar değerinde ihracat gerçekleştirerek büyük bir başarıya imza attı. İİB Koordinatör Başkanı Kazım Taycı, “Yeni yıla motivasyonla başladık, ihracatımızın artarak devam edeceğini öngörüyoruz” dedi.
İİB, yedi farklı ihracatçı birliğine üye 20 bini aşkın firma ile 170 ülkeye ihracat yaparak Türkiye genel ihracatındaki payını %5.5’e yükseltti. Ocak ayında en fazla ihracat 58 milyon dolar ile Irak’a yapılırken, onu Almanya, ABD, Norveç ve Birleşik Krallık takip etti. Avrupa Birliği ülkeleri ise toplam 242 milyon dolarlık ihracat ile öne çıktı.
En fazla ihracat Irak’a
İİB bünyesinde bulunan birliklerden İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR), 2025 yılının ocak ayında, 311 milyon dolar; İstanbul Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, 291 milyon dolar; İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği (İSHİB), 101 milyon dolar; Gemi, Yat ve Hizmetleri İhracatçıları Birliği (GYHİB), 82 milyon dolar; İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İFMİB), 73 milyon dolar; İstanbul Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, 54 milyon dolar; İstanbul Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (KUMİB), yüzde 30 milyon dolar tutarında ihracat gerçekleştirdi.
“İhracat başarılarımızın katlanarak devam edeceğini öngörmekteyiz”
İstanbul İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Kazım Taycı, yeni yıla büyük bir motivasyonla başladıklarını ve ihracattaki başarılarının artarak devam edeceğini öngördüklerini belirtti. Ocak ayında ihracatı artırmaya ve pazarlarda güçlenmeye yönelik çeşitli etkinlikler düzenlediklerini ifade eden Taycı, İstanbul İhracatçı Birlikleri (İİB) tarafından “Akreditif Uygulamalarındaki Güçlü ve Zayıf Yönler”, “Stratejik İhracat Yönetimi”, “Stratejik Marka Yönetimi” ve “Fuara Hazırlık” konularında ücretsiz, genel katılıma açık eğitimler verildiğini söyledi.
Ayrıca, Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin organizasyonunda, Hindistan’dan gelen yedi firmanın temsilcilerinin katılımıyla “Hindistan Sektörel Alım Heyeti” programı gerçekleştirildi. Bu program kapsamında, alım heyeti ile fındık ve mamulleri sektöründe faaliyet gösteren 15 ihracatçı firma arasında toplam 105 ikili iş görüşmesi yapıldı.
İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin (İHBİR) yürüttüğü Şekerli Mamuller ve Pastacılık Sektörleri İhracat Atılımı UR-GE Projesi kapsamında ise Orta Doğu ülkelerini hedefleyen bir Alım Heyeti Programı düzenlendi. Yedi farklı ülkeden 35 temsilci ve 23 firmanın katıldığı programda, sektör temsilcileri ile firmalar arasında güçlü iş birliği bağlantıları kuruldu.
Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği’nin organizasyonuyla “Uluslararası İstanbul Mobilya Fuarı 2025” ile eş zamanlı olarak “Sektörel Alım Heyeti” programı gerçekleştirildi. Ayrıca, ABD’nin mobilya ve ev dekorasyonu sektöründe faaliyet gösteren e-ticaret platformu Wayfair firmasının yetkilileriyle özel bir alım heyeti programı düzenlendi.
Ocak ayında gerçekleştirilen bir diğer önemli etkinlik ise Gemi, Yat ve Hizmetleri İhracatçıları Birliği (GYHİB) tarafından düzenlenen “Gemi ve Yat Sektörü Devlet Destekleri Çalıştayı” oldu. Sektör temsilcileri ve ihracatçı firmaların katılımıyla gerçekleşen çalıştayda, sektörün gelişimi ve destek mekanizmaları ele alındı.
Kazım Taycı, yapılan ihracat ve düzenlenen organizasyonlarla yeni yıla hızlı ve güçlü bir başlangıç yaptıklarını vurguladı.