Promosyon Show Fuarı 36.kez kapılarını açtı! Promosyon Show Fuarı 36.kez kapılarını açtı!

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, 2024 yılında İstanbul Fuar Merkezi’ni büyüterek, İstanbul’un en büyük kapalı alana sahip fuar alanını iş dünyasının hizmetine sunmayı hedeflediklerini açıkladı.

İTO Başkanı Şekib Avdagiç, 2024 yılı İş Programı’nın görüşüldüğü Meclis Toplantısı’nda yeni yılda yürüteceği çalışmalarla ilgili konuşma gerçekleştirdi. 96 bin metrekare kapalı alana sahip İstanbul Dünya Ticaret Merkezi’ni (İDTM), yılında önemli ölçüde büyütmeyi hedeflediklerini belirten Avdagiç, “İstanbul’un en büyük kapalı fuar alanını iş dünyamızın hizmetine sunmak, İstanbul Ticaret Odası’nın yaşayacağı bir onur olacaktır” dedi. Başkan Avdagiç, 2023 yılında İstanbul Fuar Merkezi’nde 89 fuar organize edildiğini belirterek, bu fuar sayısının metrekare karşılığının ise 2 milyon 428 metrekare olduğunu söyledi “40 BİN METREKARE FUAR ALANI AMAÇLIYORUZ” Fuar alanını büyütme projesi çerçevesinde ilk aşamada mevcutta otopark alanında 40 bin metrekarelik fuar salonu inşaatı planladıklarını kaydeden Avdagiç, ““Ardından ikinci aşamada 35 bin metrekarelik bir fuar salonu, onu takiben de üçüncü aşamada Ticaret Bakanlığı desteğiyle İDTM arazisine bitişik parselde büyümeyi planlıyoruz. Hedefimiz, bunu 21. Dönem İTO Meclisi’nin bir icraatı olarak tarihimize altın harflerle yazmaktır” diye konuştu. İTO’nun uluslararası fuarlara katılımlarını organize ettiğini hatırlatan Başkan Avdagiç, “2023 yılında Almanya’dan Çin’e, Amerika’dan Rusya’ya, Arnavutluk’tan Endonezya’ya, Fransa’dan Azerbaycan’a, İngiltere’den Singapur’a kadar 16 ülkede 24 şehirde 20 farklı ihtisas sektörünü içeren 38 uluslararası fuara bin 250 firmamızın katılımını sağladık. 2022’nin rakamlarıyla 2023 yılını mukayese edince, katılımcı firma sayısında yüzde 48’lik, metrekare kategorisinde yüzde 37’lik bir artış yakaladık” dedi. “2024’TE TÜRK FİRMALARININ 17 ÜLKEDE 46 FUARA KATILIMINI SAĞLAYACAĞIZ” 2024 yılında da 17 ülkede 46 fuara Türk firmalarının katılımını organize edeceklerini kaydeden Avdagiç, “Her fuara katılım demek, daha fazla rekabetçi olmak, daha fazla ihracat imkanı yakalamak, daha fazla üretim ve istihdama ulaşmak demektir” ifadelerini kullandı. İTO TÜRK TÜCCARININ YANINDA Avdagiç, uluslararası ilişkilerde ve ticari diplomaside Türkiye’ye yeni hedefler kazandıracak çalışmalar içinde olduklarını vurguladı. Şekib Avdagiç, “34 ülkenin 9’u bakan ve büyükelçi seviyesinde olmak üzere misyon şefleriyle bir araya geldik. 20’yi aşkın ülkeden ticaret odası başkanı ve iş heyetlerini ağırlayıp yatırım ve iş görüşmeleri gerçekleştirdik. Ortadoğu ve Körfez ülkelerinden Balkan ülkelerine, AB ülkelerinden Afrika, özellikle Kuzey Afrika ülkelerine, Kuzey Amerika ve Latin Amerika’dan Orta Asya ve Uzak Doğu ülkelerine kadar geniş bir coğrafyada faaliyet gösterdik. Bu tablo şunu gösteriyor. Türk tüccarı neredeyse İTO oradadır, İTO o ülkedeki Türk tüccarının yanındadır” diye konuştu.