Uluslararası Eğlence, Park, Spor ve Rekreasyon Alanları Endüstrisi Fuarı ATRAX-AQUAFUN İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını açtı. 30 Ocak - 1 Şubat 2025 tarihleri arasında ziyaretçilerini ağırlayacak olan fuar 5 salonda 55 bin metrekarede sergileniyor. Teknolojinin Eğlence sektöründeki yerinin tartışıldığı panele katılım sağlayan Tüm Eğlence Park Etkinlik ve Atraksiyon Derneği (TEPEA) Kurucu Başkanı Mustafa Mertcan, sektörle ilgili değerlendirmelerde bulundu.
"Eğlence endüstrisi Türkiye'de 12 yıldan beri ATRAX fuarıyla birlikte hayat buluyor. Aslında bu endüstri globalde 1918 yılından beri bir fuara sahip. Biz de 2012 yılında ilk defa bu fuarları Türkiye'de görmeye başladık ve şu anda geldiğimiz nokta itibariyle, önceki yıllardaki katılımın neredeyse 10 katına ulaşan bir fuarla karşı karşıyayız. Her yıl gittikçe büyüyen bir endüstrimiz var." şeklinde konuşan Mertcan, teknolojinin sektördeki yeri hakkında da; "Özellikle üreticiler ve ihracatçılar tarafında çok büyük bir gelişme görüyoruz. Yurt dışına 100'den fazla ülkeye ihracat yapan teknoloji firmaları, yazılım firmaları, oyun eğlence firmaları, robotik kodlama yapan firmalar ve su parkı üreticileri gibi çok çeşitli alanlarda faaliyet gösteren şirketlerimiz var. Teknolojinin bu kadar konuşulduğu bir yerde, yapay zeka ve AR-VR teknolojilerinin eğlence sektöründe önemli bir yer edinmesi kaçınılmaz." ifadelerini kullandı.
"Bizim şirketimiz Dof Robotics de bu alanda üretim yapmakta ve %95'ten fazlasını 60'dan fazla ülkeye ihraç etmekte. Gelişen endüstrinin rekabet ve iş birliği ile daha da ileriye gitmesi için fuarlara ve panellere ihtiyacımız var." şeklinde konuşan Mertcan, eğlence kavramının oyunla karıştırılmaması gerektiğini vurgulayarak şu ifadeleri kullandı:
"Oyun dediğimizde genellikle bilgisayarlar, cep telefonları ve tabletler üzerinden oynanan dijital oyunlar akla geliyor. Ancak bizim bahsettiğimiz eğlence, insanları işin içine çeken, luna park ve tema park ekipmanlarıyla etkileşimi artıran bir deneyim. Eğlenirken aynı zamanda ekonomiye de katkı sağlayan, alışveriş merkezlerine giden ve sosyal etkileşimi artıran bir anlayış benimsiyoruz. Sadece cep telefonları üzerinden oynanan oyunlar geleceğe bizi taşımaz. Ancak insanlarla etkileşimde olan, fiziksel eğlenceyi destekleyen yenilikler, sektörü ileriye taşıyacaktır."